AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Hei! I 3. Trimester opplevde jeg at føttene mine begynte å verke når jeg sto opp etter å ha sovet, og jeg tenkte at det var pga vektoppgang og mye vann i kroppen (gikk opp over 25 kg) Nå, 3 mnd etter fødsel, har jeg gått ned 15 kg (var ganske slank før graviditet), men jeg opplever at føttene og bena mine stivner når jeg sitter i ro! Når jeg reiser meg etter å ha sittet en stund verker det både i føtter og ben, og jeg må gå litt og tøye litt før det går over. Som om bena er helt stive. Jeg må få samboeren til å massere meg hele tida, han begynner å bli lei.. Noen andre som har opplevd dette, og kan det være knytta til graviditeten? Anonymkode: 9a02d...0fa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Opplevde samme som deg men ikke før rett etter fødsel, da bare hovnet de opp på et vis og ble stive. Forsto det slik at det var vann i kroppen og ikke uvanlig. Men det forsvant jo aldri, så nå sitter jeg her flere år etterpå... Lurer på om det kan være lipødem eller noe slikt. Anonymkode: 42f85...11a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Opplevde samme som deg men ikke før rett etter fødsel, da bare hovnet de opp på et vis og ble stive. Forsto det slik at det var vann i kroppen og ikke uvanlig. Men det forsvant jo aldri, så nå sitter jeg her flere år etterpå... Lurer på om det kan være lipødem eller noe slikt. Anonymkode: 42f85...11a Oi, har du vært til lege med det? Har de forandra utseende? Anonymkode: 9a02d...0fa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 Ammegikt? Anonymkode: 16b30...b4b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ammegikt? Anonymkode: 16b30...b4b Googla dette nå, og høres ut som om flere har samme problem, det må nok være det ja! Takk for tipset! Og jeg som hadde tenkt å amme i flere år😝 Jeg er heldigvis ikke rammet i fingrene, takk og lov fordi jeg er musiker og helt avhengig av at hendene er friske til jobben! Satser på at problemet med bena går over etterhvert da, ser ut som om mange har opplevd at det gjør det Anonymkode: 9a02d...0fa
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! I 3. Trimester opplevde jeg at føttene mine begynte å verke når jeg sto opp etter å ha sovet, og jeg tenkte at det var pga vektoppgang og mye vann i kroppen (gikk opp over 25 kg) Nå, 3 mnd etter fødsel, har jeg gått ned 15 kg (var ganske slank før graviditet), men jeg opplever at føttene og bena mine stivner når jeg sitter i ro! Når jeg reiser meg etter å ha sittet en stund verker det både i føtter og ben, og jeg må gå litt og tøye litt før det går over. Som om bena er helt stive. Jeg må få samboeren til å massere meg hele tida, han begynner å bli lei.. Noen andre som har opplevd dette, og kan det være knytta til graviditeten? Anonymkode: 9a02d...0fa Samme her, fikk noe som føltes som ammegikt. Ble stiv som ei kjerring. Det gikk over. Anonymkode: a673d...548
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Anbefaler også å ta blodprøve. Jeg hadde vonde knær etter fødselen, og legen mente jeg hadde noen mangler. Viste seg det var flere ting jeg var altfor lav på, blant annet magnesium og jern. Anonymkode: 04a8d...b87 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Høres ut som ammegikt ja, hatt det med alle mine tre. Det gikk seg til utover i ammeperioden, var ikke like stokk stiv 10 mnd etter fødsel som ved 3 mnd etter. Anonymkode: de46f...b29
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Googla dette nå, og høres ut som om flere har samme problem, det må nok være det ja! Takk for tipset! Og jeg som hadde tenkt å amme i flere år😝 Jeg er heldigvis ikke rammet i fingrene, takk og lov fordi jeg er musiker og helt avhengig av at hendene er friske til jobben! Satser på at problemet med bena går over etterhvert da, ser ut som om mange har opplevd at det gjør det Anonymkode: 9a02d...0fa Jeg Trodde jeg hadde Ammegikt. Ble verre og verre. Gikk til lege. Var post partum tyeroditt. anbefaler lege om det er smerter i ledd som plager deg Anonymkode: 530c7...c89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå