Gå til innhold

Bestemoren til datteren min vil ha samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemoren til datteren min vil treffe barnebarnet. Nå er det 3 måneder siden sist. Ungen min er 4 mnd gammel og bestemoren bor i en annen by, noe som tilsier at jeg eventuelt må bli med. Problemet er at hun er kjempe frekk mot meg, og jeg får vondt i magen av tanken på å dra opp. Ikke tar hun selvkritikk heller. Nå skal det sies at det også er slutt med meg og barnefar, og han er her på samvær. Trenger tips og råd. 

Anonymkode: 2c7b5...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke giddet, be henne hekker på kaffe. Hun kan sove på hotell. 

Anonymkode: b7095...b39

• Liker 24
Skrevet

Det er forståelig at hun vil møte barnebarnet men hvis du føler det er for tungt med reise og hennes væremåte er du i din fulle rett til å si nei. Far kan, når barnet er litt større, ta seg av dette.

Anonymkode: 8efb5...821

• Liker 31
Skrevet

Er det moren din eller mor til barnefar?

Anonymkode: 36686...5a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det moren din eller mor til barnefar?

Barnefar 

Skrevet

Da får hun komme på besøk til deg og hilse på

Anonymkode: 62733...8dc

• Liker 27
Skrevet

Hvis hun ikke kan oppføre seg så lar du vær. 

Barnefar kan sørge for at hun får treffe barnet når det blir eldre og han har samvær alene. Hun kan umulig være så dum at hun ikke skjønner at du ikke gidder det der når hun ikke behandler deg på en ok måte.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Barnefar 

Syns det er han som skal ordne samvær med bestemor da. jeg hadde ikke giddet hvis hun i tillegg behandler deg dårlig. Uansett bør hun komme til din by.

• Liker 3
Skrevet

Enten får han dra på besøk til henne eller hun komme til en av dere.  
Jeg er gift på 17. året, ikke blir jeg alltid med til svigers, det er mannen som sørger for at ungene besøker besteforeldrene der. (De bor 45 min unna), så det er ikke rart om du ikke prioriterer å bruke masse energi på besøk.  Nå behandler ikke svigers meg dårlig, har bare andre ting jeg heller vil gjøre (og jeg får huset for meg selv) .   Ingen reagerer på at jeg blir igjen hjemme. Er det selskap blir jeg såklart med.

Anonymkode: aef5b...7e7

• Liker 3
Skrevet

Hun har ingen juridiske rettigheter. 

Du kan sette premissene her. Det er da mye lettere at hun evt kommer til dere, men informer henne om at det er fint med høfligheten for at samvær evt kan gjentas ved en senere anledning. 

Anonymkode: e5fac...902

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bestemoren til datteren min vil treffe barnebarnet. Nå er det 3 måneder siden sist. Ungen min er 4 mnd gammel og bestemoren bor i en annen by, noe som tilsier at jeg eventuelt må bli med. Problemet er at hun er kjempe frekk mot meg, og jeg får vondt i magen av tanken på å dra opp. Ikke tar hun selvkritikk heller. Nå skal det sies at det også er slutt med meg og barnefar, og han er her på samvær. Trenger tips og råd. 

Babyen din er 4måneder gammel, det er korona, og hun er uhøflig mot deg pluss du og barnefar er ikke et par.

Nei vet du hva. Her er det babyen som kommer først, hun kan jo se ungen på videochat men først av alt så kan hun ikk eforvente at du skal reise oppover landet for at et spedbarn skal møte farmoren når barnets far & mor ikke lenger er et par pluss baby er så liten pluss det er korona.

Selvfølgelig er det viktig at farmoren også får være bestemor men hun må ofre litt selv for å få det til f.eks. korona vaksine, avstand, munnbind, høflighet, ydmyk, takknemlig og å ta initiativ... 

Anonymkode: f2a72...9e3

• Liker 7
Skrevet

Enig med mange ahdre - HUN må komme til dere for samvær. Da blir det nok ikke så veldig ofte, tenker jeg. Og du MÅ være flink til å ikke finne deg i frekkheter. Hvis hun kommer med noe spydig, sier du med en gang "og DER tenker jeg at vi avslutter besøket for denne gang".

Ikke vær en av de snille som lar ting skure og gå. Du gjør henne en tjeneste ved å la henne komme og hilse på barnet, hvis hun ikke respekterer det, må hun hjem, og ev. tenke seg om før neste gang.

Anonymkode: b1d6b...7b8

• Liker 6
Skrevet

Det naturlige er at pappaen tar med sin mor når han har samvær. 

Ikke hør på disse krigshissende folka her inne som maser om juridiske rettigheter. Barnet ditt kan komme til å få et godt forhold til farmor selv om dere to ikke kommer overens. Du virker ung, kanskje litt usikker, er i en ny og vanskelig situasjon som alenemor med baby, full av hormoner. Prøv å tenke at du ikke trenger å ta noen avgjørelser for livet, men legg til rette for å styrke nettverket barnet skal ha resten av livet sitt.

La pappa og farmor komme på besøk, og så kan du kanskje trekke deg litt unna på et annet rom e l. Kanskje du kan stikke ut en halvtime, avhenger av hvor godt baby er vant med pappa.

Anonymkode: 3c149...845

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet

Hun vil ha samvær og du er arrangøren...? Burde ikke hun komme til deg? Og selvsagt vise folkeskikk. 

Blodsbånd er ikke en tillatelse til å oppføre seg som en neandertaler. 

Skrevet

Dersom BF har samvær hos deg får hun bli med sønnen på hans samværsdager.. 

• Liker 9
Skrevet

Hun får komme til deg. Blir hun ufin, så må du si at hun må slutte eller forlate huset. Du har absolutt null og niks på å tape på det. 

Anonymkode: 8e97f...52c

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (15 minutter siden):

Dersom BF har samvær hos deg får hun bli med sønnen på hans samværsdager.. 

jeg fikk beskjed av barnefar at siden jeg ikke hadde skrevet en melding om at det bare var å komme på besøk her osv, så følte hun seg ikke velkommen…  

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

jeg fikk beskjed av barnefar at siden jeg ikke hadde skrevet en melding om at det bare var å komme på besøk her osv, så følte hun seg ikke velkommen…  

Så får du si til BF at samvær med hans familie er hans ansvar, ikke ditt, og at du ikke trenger sende henne en invitasjon eller reise dit. 

Endret av Carrot
  • Liker 9
Skrevet

Drit nå i hva hun "føler"! Har du et godt forhold til henne så inviterer du på besøk. Om det er et dårlig forhold som jeg forstår det er, så ber du barnefar ta henne med en dag han skal på samvær. Du trenger ikke kommunisere med henne om hun er ufyselig. Det får han ta seg av! Og han kan godt få beskjed om at hvis mor er frekk så må de dessverre gå. 

Kommunikasjon får gå mellom deg og han for hun har ingen rett på samvær med barnet.

Anonymkode: 199b6...c8a

• Liker 3
Skrevet

Du har barneloven på din side. De kan bli så frekke de bare vill, men er det så smart? 

Nei, hun får komme til DEG. 

Anonymkode: a1207...82b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...