AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 En venn av meg pendler ca 2 ganger i måneden mellom Bergen Stavanger. Jeg spurte vennen min om jeg kunne sitte på iom han uansett skal kjøre, men han synes det er rett og rimelig at jeg må være med å betale for bensin og bompenger.. Er ikke det litt spesielt å kreve det når du uansett skal kjøre den strekningen…? Jeg hadde aldri krevd penger om det var jeg som uansett skulle kjøre, synes det er smålig og en smule sært. Hva mener kg folket? Anonymkode: 25beb...152
AllahBallah Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Jeg mener at du burde tilby deg å betale for halvparten av bensin og bompenger. Det som er sært er at du ikke gjør dette. Ja, han skal kjøre turen uansett. Men: du måtte tatt buss/tog som hadde kostet deg 5-10 ganger mer, enn det koster deg å dekke det han ber om. Jævlig smålig og gjerrig av deg! Han bruker dessuten mer bensin og sliter mer på bilen når du er med, enn ikke. Pga mer vekt. Hvis man skal flisespikke. 40
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 AllahBallah skrev (2 minutter siden): Jeg mener at du burde tilby deg å betale for halvparten av bensin og bompenger. Det som er sært er at du ikke gjør dette. Ja, han skal kjøre turen uansett. Men: du måtte tatt buss/tog som hadde kostet deg 5-10 ganger mer, enn det koster deg å dekke det han ber om. Jævlig smålig og gjerrig av deg! Han bruker dessuten mer bensin og sliter mer på bilen når du er med, enn ikke. Pga mer vekt. Hvis man skal flisespikke. Enig. TS vil spare både tid og penger på å sitte på med vennen fremfor å ta kollektivt. Da skulle det bare mangle at man deler på utgiftene. Anonymkode: 4d910...c1c 16
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En venn av meg pendler ca 2 ganger i måneden mellom Bergen Stavanger. Jeg spurte vennen min om jeg kunne sitte på iom han uansett skal kjøre, men han synes det er rett og rimelig at jeg må være med å betale for bensin og bompenger.. Er ikke det litt spesielt å kreve det når du uansett skal kjøre den strekningen…? Jeg hadde aldri krevd penger om det var jeg som uansett skulle kjøre, synes det er smålig og en smule sært. Hva mener kg folket? Anonymkode: 25beb...152 Jeg hade delt på bensin speciellt Hvis det er en venn. Man hjelper hverendre. Ikke kun tar Anonymkode: 93fb7...cec 6
Gjest loveli Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 Jeg ser at det er ledig plass på SAS-flyet som går til Roma i morgen, jeg trenger ikke betale for å bli med på det flyet for det skal jo fly til Roma uansett!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 Det kommer helt an på om du er gjerrig til vanlig eller ikke. Jeg blir alltid irritert på snyltevenner, mens de som alltid gjør opp for seg hadde jeg spandert på. så hvilken type venn er du? Anonymkode: 2f587...0d9 10
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 Det er vel ikke sånn at det er gratis å pendle, kan han skrive av alt sånn at turen er helt gratis for han?? Jeg synes det er noe som spiller inn. Han skal ikke tjene på deg, men heller ikke ha utgifter på deg. Anonymkode: c3ce4...52d 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 Det hadde kommet helt an på hvem som spurte. Om det var noen jeg trivdes med, så greit. Noen synes det er koselig med selskap på en lang tur. For andre kan det være en belastning å høre på uavbrutt plapring i flere timer. Om det var en intens person, og attpåtil smålig av seg, nei takk. Hva hadde du gjort om sjåføren stanset for å ta seg en kaffe eller gått inn et sted for å spise på veien?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 For meg så hadde det hatt betydning hvor god økonomi jeg og vennen hadde hatt. Hadde jeg tjent mye bedre enn vennen min og ikke hatt økonomiske bekymringer hadde jeg spandert denne turen. Men ikke om min venn generelt alltid snyltet. Uansett, det riktige her er selvsagt å dele kostnadene. Hvis ikke så bør du haike. Anonymkode: b694a...06a 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #10 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kommer helt an på om du er gjerrig til vanlig eller ikke. Jeg blir alltid irritert på snyltevenner, mens de som alltid gjør opp for seg hadde jeg spandert på. så hvilken type venn er du? Anonymkode: 2f587...0d9 Jeg spanderer rett som det er, mat vin osv. Jeg hadde ikke krevd betaling om jeg uansett skulle ha kjørt samme vei.. ts Anonymkode: 25beb...152 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #11 Skrevet 11. november 2021 Jeg ville ikke tenkt tanken på å ta betalt for sånt, hvis det er to - tre ganger helt sporadisk. Sier seg selv at man ikke tar betalt da! Du hjelper sikkert personen med andre ting innimellom siden dere er venner. Er det regelmessig så tilbyr du selvfølgelig å betale 50/50 + en pølse og cola osv. Anonymkode: 9d774...9a5 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #12 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg så hadde det hatt betydning hvor god økonomi jeg og vennen hadde hatt. Hadde jeg tjent mye bedre enn vennen min og ikke hatt økonomiske bekymringer hadde jeg spandert denne turen. Men ikke om min venn generelt alltid snyltet. Uansett, det riktige her er selvsagt å dele kostnadene. Hvis ikke så bør du haike. Anonymkode: b694a...06a Jeg er uten jobb for øyeblikket å har heller ikke økonomien på topp grunnet dette. Han tjener godt, men jeg har uansett spandert mat vin ol. Han vet veldig godt jeg sliter økonomisk Anonymkode: 25beb...152
Neket Skrevet 11. november 2021 #13 Skrevet 11. november 2021 Omg, jeg lot en kompis sitte på fra Bergen til Stavanger da han kom hjem fra Nordsjøen, arbeidsgivere har sikkert gitt ham reisepenger for strekningen han satt på med meg. Han tjener bedre enn meg også..Burde jeg sende vippskrav?? 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #14 Skrevet 11. november 2021 Det er du som er sær. Du burde tilbudt deg å betale. Anonymkode: 3c065...b92 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #15 Skrevet 11. november 2021 Selvsagt skal du tilby han å betale. Anonymkode: 8cab5...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #16 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er uten jobb for øyeblikket å har heller ikke økonomien på topp grunnet dette. Han tjener godt, men jeg har uansett spandert mat vin ol. Han vet veldig godt jeg sliter økonomisk Anonymkode: 25beb...152 Ja, da hadde ikke jeg som venn bedt om penger til denne turen. Men hadde satt pris på om det ble tilbudt. Anonymkode: b694a...06a 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #17 Skrevet 11. november 2021 Jeg hadde aldri tenkt på det med å spleise. Synes ingen av dere er sære. Ikke sært å be om å spleise, ikke sært å ikke tenke på det. Derimot, om vennen din ba deg spleise og du nektet, så er du vanskelig. Anonymkode: 7c7f2...313 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #18 Skrevet 12. november 2021 Selvfølgelig skal du betale halvparten av drivstoff og bompenger. At du ikke tilbydde det når du spurte er rimelig frekt i mine øyne, du sparer jo uansett masse penger i forhold til kollektivt og mer behagelig er det også. Anonymkode: 2b8fd...b88 4
Gjest laPistola Skrevet 12. november 2021 #20 Skrevet 12. november 2021 Hadde i utgangspunktet tilbudt meg og spleise med det samme jeg ba om og få sitte på. Synes du er sær som ikke gjør det. Når det er sagt ,kunne han ha svart at , nei der trenger du ikke, du har dårlig råd og du spanderte mat og vin sist. Det kommer egentlig litt an på relasjonen og tidligere erfaringer i lignende hendelser, men i utganspunktet burde du ha tilbudt og spleise først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå