Gå til innhold

Skuffet over bursdagsgave fra samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukt en del penger på samboeren opp gjennom årene. Til bursdag fikk han iPad + klær. Ble en del tusenlapper. I tillegg har han fått gaver helt ut av det blå (for det meste klær). Han blir særdeles glad når jeg overrasker han, og han bruker det han får helt frem til det blir utslitt. 
Han tjener ganske mye mer enn meg, og skryter en del av det også. Det stikker litt. Til bursdagen min drev han å prata om at han skulle tenke seg nøye gjennom hva han skulle kjøpe til meg, ettersom de forrige gavene har vært en skuffelse. Jeg endte opp med å få en elektrisk tannbørste. Hadde blitt gladere for ett kort… blir litt lei meg. Føler ikke han prøver engang. Lata som jeg ble glad og smilte masse… ble kebabpizza og deretter natta. Så selve dagen var heller ikke noe særlig. Hadde håpa på at vi skulle pynte oss. Før jeg rakk å tenke tanken stod han allerede klar i joggeklærne sine.

flere som har det slik? 

Anonymkode: b7862...89b

• Liker 3
Skrevet

Nei, men jeg tror ikke jeg hadde latt som jeg hadde blitt glad for noe jeg ikke ville ha. Da tror han jo at han har vært flink og truffet blink med gaven! Bare vær ærlig :)

Anonymkode: 2f553...b78

• Liker 38
Skrevet

Du kunne jo bytta den? Jeg fikk støvsuger av typen i fjor, til jul. Litt skuffa, men jeg liker den nå da. Bedre enn den andre støvsugeren jeg hadde :)

• Liker 3
Skrevet

Så kjedelig :hjerte: Skjønner at det er noen forventninger som ikke har blitt i imøtegått. 

Men den elektriske tannbørsten kan sikkert byttes? Om du ikke uttrykker hva du føler, vil han jo bare fortsette å gi de lettvinte gavene. Vær ærlig og gi han konkrete tips. Gaver er nok ikke hans kjærlighetsspråk 🙂

Hint bedre til jul :Nikke:

Anonymkode: 63669...b41

• Liker 5
Gjest førstedamen
Skrevet

Kjøp akkurat samme tannbørste til han til jul, og ingenting annet. 

Si at du likte din så godt. 

Om du vanligvis kjøper supre gaver kommer han til å blir dritskuffa 

Skrevet

Gav du han noen forslag til hva du kunne ønske deg?

Skrevet

Det kan være han synes dette var gjennomtenkt. Kanskje han kom på at du en gang kikket på en slik da dere var på butikken. Eller at han selv synes det er en bra ting, og vil at du også skal dele oppfattelsen.

Å gi hverandre gaver er ikke et regnskap som skal gå opp. At du har gitt ham mye er vel og greit, men det er nå engang noe du har valgt. At han ikke har klart å treffe blink tilbake er kjedelig, men ikke voldsomt mye å henge seg opp i.

Tror de fleste her kjenner seg igjen når det kommer til mannfolk og "rare" gaver.

Anonymkode: 39e80...ccc

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Brukt en del penger på samboeren opp gjennom årene. Til bursdag fikk han iPad + klær. Ble en del tusenlapper. I tillegg har han fått gaver helt ut av det blå (for det meste klær). Han blir særdeles glad når jeg overrasker han, og han bruker det han får helt frem til det blir utslitt. 
Han tjener ganske mye mer enn meg, og skryter en del av det også. Det stikker litt. Til bursdagen min drev han å prata om at han skulle tenke seg nøye gjennom hva han skulle kjøpe til meg, ettersom de forrige gavene har vært en skuffelse. Jeg endte opp med å få en elektrisk tannbørste. Hadde blitt gladere for ett kort… blir litt lei meg. Føler ikke han prøver engang. Lata som jeg ble glad og smilte masse… ble kebabpizza og deretter natta. Så selve dagen var heller ikke noe særlig. Hadde håpa på at vi skulle pynte oss. Før jeg rakk å tenke tanken stod han allerede klar i joggeklærne sine.

flere som har det slik? 

Anonymkode: b7862...89b

Istedenfor å vente å se hva han gir så skriver du ønskeliste detaljert slik at han kan velge fra den. <

ps: slutt å gi han å mye gaver

Anonymkode: 1912b...3d3

• Liker 18
Skrevet

Enkelte menn (og kvinner) er bare slik. 

Selv har jeg en mann som er snill og god og fantastisk 95%. Men han har det med å bomme totalt når det gjelder gaver. Noen ganger treffer han blink (5%), men resten bommer han totalt. 

I fjor var han så oppglødd over at han hadde funnet en helt fantastisk kul gave til meg. Han pratet om denne gaven på forhånd i ukesvis: "Du gjetter aldri hva jeg har kjøpt!". (PS: Det var ikke hovedgaven, men en ekstragave)

Nei, jeg hadde aldri gjettet det. Pakket opp 1 kg med en type te-aktig greie. Det fulgte med tilberedningsutstyr. Det var visstnok en te-aktig sak som var veldig fashion blant noen rike og kule fotballspillere og deres koner. 

Den te-aktige greia krever massevis av tid og regler for å tilberede. I hvert fall for meg, som liker at ting er effektivt og går kjapt. Ikke smakte det spesielt godt heller -  etter jeg hadde "ordna og styra" med alt som måtte gjøres før jeg kunne drikke den te-aktige saken. 

Må vel legge til at jeg heller aldri har vært spesielt glad i te. 

En annen gang var han oppspilt i ukesvis over å ha kjøpt den perfekte gaven. Det var en nokså dyr lommebok i skinn. Men han burde ha visst at jeg har minst 4-5 andre, som er minst like dyre - og enda finere. Fikk den for 18 år siden, og den ligger fremdeles i en skuff et eller annet sted. 

Har vært gift med mannen i 21 år, og skjønner vel aldri at han i 95% av tilfellene ikke klarer å treffe riktig nå det gjelder gaver. 

Nå har jeg "rund dag" neste uke, og han har mast i ukesvis om den utrolig fantastiske overraskelsen han har planlagt. Vel , jeg er i utgangspunktet en smule skeptisk.

Anonymkode: a4aa2...858

• Liker 20
Skrevet

Søsteren min fikk en mirobølgeovn av kjæresten sin den første julen etter at de var blitt kjærester. Barna hennes fikk et par poser mikropop. Herlig type. Det er slutt nå.

Anonymkode: 06674...3f5

• Liker 5
Skrevet

Jeg fikk mobil til 1 kr, med abonnementsbinding for mange år siden.. Jeg måtte betale abonnementet selv. Vi er fortsatt sammen:-)

Anonymkode: 6cb27...1be

• Liker 9
Skrevet

Da tenker jeg at du får slutte med å kjøpe dyre gaver til han om du føler at du får lite igjen for det. Så slipper du vertfallå bli så utrolig skuffet. 

• Liker 5
Skrevet

Hehe, mannen min er kjempesøt når han kjøper gaver....men jeg har for lengst innsett at det som fungerer best er å si til ham nøyaktig hva jeg vil ha. Det gjør han selv.

Anonymkode: 0b0c8...b43

• Liker 5
Skrevet

Herregud så utakknemlig du er., jeg hadde blitt kjempeglad for en elektrisk tannbørste, det står faktisk på ønskelista mi.

Anonymkode: e028b...739

• Liker 6
Skrevet

Har dere separat økonomi?

Er det første gang du får så billig gave? (den koster vel fra 299-699, vil jeg tippe?)

Hvis han alltid gir billige gaver, hvorfor kjøper du ipad til han og masse klær til én som tjener mye mer enn deg og er gnien tilbake?

Anonymkode: 150f4...7ba

• Liker 10
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud så utakknemlig du er., jeg hadde blitt kjempeglad for en elektrisk tannbørste, det står faktisk på ønskelista mi.

Anonymkode: e028b...739

Du hadde vel blitt like glad for en analog tannbørste også, siden du er så takknemlig? 

Tannbørste stod tydeligvis ikke på TS sin liste over ønsker 🤣

Skrevet

Skjønner deg godt. Føler det ofte på samme måte. Når jeg gir gaver til andre bruker jeg tid på å finne noe jeg virkelig tror vil glede den andre og som passer for akkurat den personen. Det er jo dét som varmer! At man legger hjertet og omtanke i gaven som gis.. det trenger ikke koste mye.

Når jeg får ettellerannet tilfeldig og lettvint tilbake tenker jeg at gaven likesågodt kunne vært droppet. Det er overhodet ikke interessant å «bytte penger» i form av gavekort, eller få noe brask man verken trenger eller ønsker seg:p 

Anonymkode: 2c5a1...7ce

• Liker 2
Skrevet

uff, nei. Har det heldigvis ikke sånn. Samboer spør alltid hva jeg ønsker meg. Og så lenge jeg gir noen alternativer blir det som regel noe fra lista.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere separat økonomi?

Er det første gang du får så billig gave? (den koster vel fra 299-699, vil jeg tippe?)

Hvis han alltid gir billige gaver, hvorfor kjøper du ipad til han og masse klær til én som tjener mye mer enn deg og er gnien tilbake?

Anonymkode: 150f4...7ba

En el tannbørste kan fint koste over 3000 

Anonymkode: f80c9...8e4

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk ingenting fra typen min da vi hadde vært sammen i 10 mnd. Han sa det var fordi jeg alltid sa at jeg aldri ønsket meg noe. Det hadde ikke jeg sagt, det var vist eksen som aldri ønsket seg noe. 

Anonymkode: 75c0b...4ff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...