AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Jeg har lagt ut "annonse" her på forumet på Finn en venn. Har også prøvd et par-tre venneapper. 2 av dem var det veldig begrenset aktivitet og folk på, den siste virket ikke lenger. Har søkt meg ihjel på Facebook og Google om eventuelle sosiale sammenkomster hvor det kan være naturlig å komme alene med mål om å bli kjent med andre, men synes det er fryktelig vanskelig. "Bli med i en klubb eller vær frivillig" er litt generelt. Jeg er allerede frivillig et sted, men folkene der er 50+. Jeg har ingen spesiell interesse som det finnes klubb for i nærheten. Jeg liker bare helt hverdagslige ting som småturer, kafé og sånne ting man som regel finner på sammen med én eller to andre. DNT er jo som regel mer for de litt mer turfrelste enn det jeg er. Er kjedelig at jeg vokste opp med så mye sosial angst og ble så isolert, for nå som jeg endelig er friskere og klar for å møte mennesker så føles det som om det er veldig laber sjanse for å møte noen som helst. Jeg jobber ikke foreløpig pga litt generell angst, så ingen kollegaer i bildet heller. Noen tips? Anonymkode: 73fa3...425
Maleficenta Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lagt ut "annonse" her på forumet på Finn en venn. Har også prøvd et par-tre venneapper. 2 av dem var det veldig begrenset aktivitet og folk på, den siste virket ikke lenger. Har søkt meg ihjel på Facebook og Google om eventuelle sosiale sammenkomster hvor det kan være naturlig å komme alene med mål om å bli kjent med andre, men synes det er fryktelig vanskelig. "Bli med i en klubb eller vær frivillig" er litt generelt. Jeg er allerede frivillig et sted, men folkene der er 50+. Jeg har ingen spesiell interesse som det finnes klubb for i nærheten. Jeg liker bare helt hverdagslige ting som småturer, kafé og sånne ting man som regel finner på sammen med én eller to andre. DNT er jo som regel mer for de litt mer turfrelste enn det jeg er. Er kjedelig at jeg vokste opp med så mye sosial angst og ble så isolert, for nå som jeg endelig er friskere og klar for å møte mennesker så føles det som om det er veldig laber sjanse for å møte noen som helst. Jeg jobber ikke foreløpig pga litt generell angst, så ingen kollegaer i bildet heller. Noen tips? Anonymkode: 73fa3...425 kjipt at det skal være sånn. Er tonnevis av nettjenester og apper for folk som søker kjæreste, men det er tydeligvis totalt tabu å skulle innrømme at man ikke har venner men ønsker å få det. Det er derfor sikkert det er så lite aktivitet på disse appene. Folk tør ikke. Ikke rart det er så mange ensomme her i landet. Endret 11. november 2021 av Maleficenta 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Selv om det kanskje ikke er helt det du vil høre så har jeg erfart at beste stedet for å få venner og nytt nettverk i voksen alder er gjennom hobbyer, interesser og organisasjoner. Anonymkode: 7fde7...86e 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selv om det kanskje ikke er helt det du vil høre så har jeg erfart at beste stedet for å få venner og nytt nettverk i voksen alder er gjennom hobbyer, interesser og organisasjoner. Anonymkode: 7fde7...86e Ts her. Det kan jeg forstå. Jeg bare klarer ikke helt finne ut hva jeg eventuelt skal oppsøke når jeg i utgangspunktet ikke er veldig interessert i de "store" tingene som sport feks. Jeg har heller ikke hund, men tror det er lett å bli mer sosial om man har det. Jeg synes det er vanskelig å finne noen av disse hobbyklubbene på nett i mitt nærområde. Søker jeg "fritidsklubb (område)" så er det liksom DNT og fotball som dukker opp 😅 Anonymkode: 73fa3...425 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 Da jeg flyttet til en ny by i slutten av 20-årene ble jeg kjent med nye folk gjennom politisk engasjement i parti. Det betydde alt! Særlig fordi man deler et verdigrunnlag og bryr seg om de samme sakene. Anonymkode: 0dccd...c13 3
Eloise12345 Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 (endret) Å finne venner kan man jo også på et forum. Det skulle vært et eget forum for å finne venner. Men er det slike forum? Endret 11. november 2021 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 Just now, Eloise12345 said: Å finne venner kan man jo også på et forum. Jeg har alltid vært en person som har nok med å ha en kjæreste, barna mine og familien. Aldri vært skikkelig interessert i å finne venner annet enn at interessen var mer i den retning da jeg var singel. Er jo godt å ha venner når man er singel. Det skulle vært et eget forum for å finne venner. Men er det slike forum? Nei det finnes ikke egentlig sånne venneforum som faktisk fungerer. Sidetmedord er et forum med en "finn en venn" - funksjon, men jeg har opplevd noen litt spesielle karakterer der inne siden det i hovedsak er en nettside for mental helse. Anonymkode: 73fa3...425
Gjest Somo16 Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har lagt ut "annonse" her på forumet på Finn en venn. Har også prøvd et par-tre venneapper. 2 av dem var det veldig begrenset aktivitet og folk på, den siste virket ikke lenger. Har søkt meg ihjel på Facebook og Google om eventuelle sosiale sammenkomster hvor det kan være naturlig å komme alene med mål om å bli kjent med andre, men synes det er fryktelig vanskelig. "Bli med i en klubb eller vær frivillig" er litt generelt. Jeg er allerede frivillig et sted, men folkene der er 50+. Jeg har ingen spesiell interesse som det finnes klubb for i nærheten. Jeg liker bare helt hverdagslige ting som småturer, kafé og sånne ting man som regel finner på sammen med én eller to andre. DNT er jo som regel mer for de litt mer turfrelste enn det jeg er. Er kjedelig at jeg vokste opp med så mye sosial angst og ble så isolert, for nå som jeg endelig er friskere og klar for å møte mennesker så føles det som om det er veldig laber sjanse for å møte noen som helst. Jeg jobber ikke foreløpig pga litt generell angst, så ingen kollegaer i bildet heller. Noen tips? Anonymkode: 73fa3...425 Du kan laste ned appen gofriendly. Super bra app 👍🏼
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 Just now, Somo16 said: Du kan laste ned appen gofriendly. Super bra app 👍🏼 Har prøvd. Var bare et par-tre stykker i nærheten av meg der inne 🤔 Anonymkode: 73fa3...425
Eloise12345 Skrevet 11. november 2021 #10 Skrevet 11. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Nei det finnes ikke egentlig sånne venneforum som faktisk fungerer. Sidetmedord er et forum med en "finn en venn" - funksjon, men jeg har opplevd noen litt spesielle karakterer der inne siden det i hovedsak er en nettside for mental helse. Anonymkode: 73fa3...425 Ja , det er ikke lett å finne venner på Internett for man vet jo ikke hvilke personer som man sitter å skriver med.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #11 Skrevet 11. november 2021 TS, hvor i landet bor du?😊 Anonymkode: c1818...85e
Eloise12345 Skrevet 11. november 2021 #12 Skrevet 11. november 2021 2 minutter siden, Somo16 said: Du kan laste ned appen gofriendly. Super bra app 👍🏼 Høres bra ut med en slik app.
Gjest Somo16 Skrevet 11. november 2021 #13 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har prøvd. Var bare et par-tre stykker i nærheten av meg der inne 🤔 Anonymkode: 73fa3...425 What jeg får over 20 meldinger hvar dag. Notiser om treff å sånt. Men jeg bor i Oslo da. Jeg synes den appen er helt super! Bor du på et lite sted? Vanskeligt å bli kjent med folk?
Gjest Somo16 Skrevet 11. november 2021 #14 Skrevet 11. november 2021 Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Høres bra ut med en slik app. Jeg liker appen hvartfall. Og den er kun for jenter også
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #15 Skrevet 11. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS, hvor i landet bor du?😊 Anonymkode: c1818...85e Vestfold. 1 minutt siden, Somo16 said: What jeg får over 20 meldinger hvar dag. Notiser om treff å sånt. Men jeg bor i Oslo da. Jeg synes den appen er helt super! Bor du på et lite sted? Vanskeligt å bli kjent med folk? Ja det er nok mye mer aktivt i Oslo. Jeg bor ikke på så veldig lite sted, men vanskelig til tross. Anonymkode: 73fa3...425
Natta1980 Skrevet 11. november 2021 #16 Skrevet 11. november 2021 Det er kjempedumt at det skal nesten være umulig å få nye venner i voksen alder. Jeg har også prøvd noen ganger "møt en venn" her og der, men det blir kanskje med ett treff og ikke noe mer. Det tror jeg kan være pga bla at når man møtes uten felles interesser, men kun for å "ha en venn", så kan det bli fokus på at man skal være venner uansett hvor ulike man er, og at det føles kunstig. Føles som om man like så godt kunne ha snakket med en fremmed på gata. Og derfor, hvis man ikke har noen felles interesser, så blir det som regel ikke noe vennskap ut av det. Så enig med andre her som sier at man må møtes gjennom interesser, hobbyer. For da har man fokuset på hobbyen og kan møtes og snakke om det, så vil ting utvikle seg derfra, hvis det går bra. Jeg er sikker på det er i hvert fall en ting som du liker som du kan melde deg inn i noen grupper på sosiale medier f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #17 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har lagt ut "annonse" her på forumet på Finn en venn. Har også prøvd et par-tre venneapper. 2 av dem var det veldig begrenset aktivitet og folk på, den siste virket ikke lenger. Har søkt meg ihjel på Facebook og Google om eventuelle sosiale sammenkomster hvor det kan være naturlig å komme alene med mål om å bli kjent med andre, men synes det er fryktelig vanskelig. "Bli med i en klubb eller vær frivillig" er litt generelt. Jeg er allerede frivillig et sted, men folkene der er 50+. Jeg har ingen spesiell interesse som det finnes klubb for i nærheten. Jeg liker bare helt hverdagslige ting som småturer, kafé og sånne ting man som regel finner på sammen med én eller to andre. DNT er jo som regel mer for de litt mer turfrelste enn det jeg er. Er kjedelig at jeg vokste opp med så mye sosial angst og ble så isolert, for nå som jeg endelig er friskere og klar for å møte mennesker så føles det som om det er veldig laber sjanse for å møte noen som helst. Jeg jobber ikke foreløpig pga litt generell angst, så ingen kollegaer i bildet heller. Noen tips? Anonymkode: 73fa3...425 Hva med å begynne å jobbe og få deg kollegaer? Du virker frisk nok til det. Anonymkode: 60c6b...832
Eloise12345 Skrevet 11. november 2021 #18 Skrevet 11. november 2021 Just now, Somo16 said: Jeg liker appen hvartfall. Og den er kun for jenter også Høres fint ut. :). Vet du om de har en app for begge kjønn?
Gjest Somo16 Skrevet 11. november 2021 #19 Skrevet 11. november 2021 (endret) Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Høres fint ut. :). Vet du om de har en app for begge kjønn? Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Høres fint ut. :). Vet du om de har en app for begge kjønn? Nei kun den for jenter. Men Du kan jo prøve badoo da Egt dating app men man kan fylle ut at man søker venner Endret 11. november 2021 av Somo16
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #20 Skrevet 11. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Hva med å begynne å jobbe og få deg kollegaer? Du virker frisk nok til det. Anonymkode: 60c6b...832 Det skulle jeg gjerne. Jeg er dessverre fremdeles i en prosess i forhold til angsten min, men har blitt mye "friskere" de siste årene. Hyggelig at du synes jeg virker oppegående da. Anonymkode: 73fa3...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå