Gå til innhold

Favoritt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg får ikke sover og tenker på mye rart. Jeg lurer på om dere som har barn har et favoritt barn? Svar helt ærlig og anonymt! Eller er det noe som varierer? Jeg har ikke barn selv så er nysgjerrig!

Anonymkode: 4c937...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn. Og jeg har ingen «favoritt». Elsker de nøyaktig like mye. Men jeg tror også det varierer. Det er nok litt tabu. Nå er mine ganske små begge to. Kan se for meg at jeg kan favorisere de på enkelte områder kanskje, hver for seg når de blir eldre. Men ikke at jeg skal like eller elske den ene mer enn den andre, hvis du skjønner. 

Anonymkode: d3d8d...bd1

• Liker 1
Skrevet

Har to barn. Ett barn som utelukkende vil være alene på rommet og som er sur hele tiden han må holde oss med selskap, vil ikke bli med på noe, er alltid morgengretten, vil ikke hjelpe til hjemme osv, og så har jeg ett barn som vil ligge og prate på sengekanten, vil finne på noe med oss, lager mat til oss og er generelt glad.  Det er klart det barnet som ønsker mer oppmerksomhet får mer oppmerksomhet, trenger bare oppholde seg i stua for det.  
Ta dagen idag. Eldste var hjemme syk idag og jeg hadde hjemmekontor. Jeg ville lage lunsj (han sov lenge), men ville ikke ha det jeg lagde, etter det så jeg han ikke før middag.  Yngste hjalp til å rydde bort ting i boden mens jeg jobbet på eget initiativ når hun kom hjem fra skolen, dro i butikken og handlet (og  fikk da pante flasker og få pengene) noe jeg hadde glemt i går. Når jeg var ferdig å jobbe ville hun synge karaoke med meg og så hjalp hun til med å lage middag og dekke på bordet.   Han er 14 og hun er 12.  Noen vil si jeg favoriserer henne, men ser mer det som eldstemann helt nedprioriterer alle andre enn kompiser.  

Anonymkode: e0ec5...16e

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker begge to akkurat nøyaktig like høyt. Nå er de små enda. 

Anonymkode: 9c640...51c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er absolutt like glad i alle mine tre barn. De har helt ulike personligheter og kvaliteter, og jeg tilbringer dermed tid med dem på ulike måter. En er glad i turer og friluftsliv, en i filmer og late kvelder foran tv og en liker å være kreativ. En er mer hjelpsom, en er mer omsorgsfull og en er mer kunnskapsrik en søsknene, men jeg er like glad i de alle tre likevel. En viser mye følelser, en viser lite, og en midt i mellom. Men jeg er LIKE glad i dem alle tre uansett! ❤️

Anonymkode: 939d3...a07

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker begge barna mine like høyt. Men den ene er lettere å like, og ofte mer behagelig å være sammen med. 

Anonymkode: 428a5...1c6

• Liker 1
Skrevet

Min mor fortalte meg i fylla en gang at jeg var favoritten hennes. Spørs hvor sant det var da, men i dagliglivet behandler hun oss likt og vi ble ikke forskjellsbehandla i oppveksten, annet enn at lillebrødrene alltid var engler som ikke gjorde noe gærent. Tenker det må være lov å favorisere litt så lenge  det ikke går ut over hvordann de behandles og hvor mye kjærlighet de får. Barn favoriserer foreldrene sine hele tiden, man favoriserer vennene sine, søsken osv. så hvorfor er det så tabu med barn?

Anonymkode: 19d71...46f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...