AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Hvor stor tror dere minstepensjonen vil være for oss som er i 30-årene i dag? Jeg har liten interesse av å jobbe fulltid og kommer nok til å tjene veldig lite nesten hele arbeidslivet. For meg hadde minstepensjon i dag vært mer enn nok, men mange sier vi får dårligere pensjon i fremtiden. Anonymkode: 6f79e...470 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Uansett må jo minstepensjonen holdes oppe på et nivå det er mulig å leve et verdig liv for de svakeste i samfunnet! Anonymkode: a1a7f...26f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor stor tror dere minstepensjonen vil være for oss som er i 30-årene i dag? Jeg har liten interesse av å jobbe fulltid og kommer nok til å tjene veldig lite nesten hele arbeidslivet. For meg hadde minstepensjon i dag vært mer enn nok, men mange sier vi får dårligere pensjon i fremtiden. Anonymkode: 6f79e...470 Jeg ble 40 i år og lurer også på hvordan fremtiden blir. Anonymkode: 32db8...ebf
Gjest Smeltemann Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Anbefaler dere og jobbe litt ekstra sånn at dere kan sette inn ekstra penger på pensjonssparing. Veldig dumt å havne på nederste trinnet når det gjelder pensjon. Vi blir for mange pensjonister i fremtiden, det blir ikke nok penger på alle.
Gjest theTitanic Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 Forsåvidt riktig, men les vilkårene nøye. Flere alternativer er en betydelig utgift pr mnd, men gir ekstra pensjon kun i et visst antall år. Mange tror de sikrer seg, så har de bare sikret seg for 10 år.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Smeltemann skrev (7 minutter siden): Anbefaler dere og jobbe litt ekstra sånn at dere kan sette inn ekstra penger på pensjonssparing. Veldig dumt å havne på nederste trinnet når det gjelder pensjon. Vi blir for mange pensjonister i fremtiden, det blir ikke nok penger på alle. Vi har jo oljefondet da.... Enorme summer som skal spares til fremtidige generasjoner, mens landet råtner på rot 😒 Anonymkode: 775b5...f3a
Traktor Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har jo oljefondet da.... Enorme summer som skal spares til fremtidige generasjoner, mens landet råtner på rot 😒 Anonymkode: 775b5...f3a Oljefondet er i praksis allerede lovt bort til kommende pensjonister.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvor stor tror dere minstepensjonen vil være for oss som er i 30-årene i dag? Jeg har liten interesse av å jobbe fulltid og kommer nok til å tjene veldig lite nesten hele arbeidslivet. For meg hadde minstepensjon i dag vært mer enn nok, men mange sier vi får dårligere pensjon i fremtiden. Anonymkode: 6f79e...470 For de som er født i 1963 eller senere blir minstepensjonen erstattet av garantipensjon (blir gradevis innført for de født mellom 1954 og 1962). Pr. i dag ligger denne (noe) lavere enn minstepensjonen. Anonymkode: 58719...22d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 Dere må nok jobber lenger enn det man gjør i dag. I tillegg starter flere og flere veldig seint i arbeidslivet og får ikke jobbet seg skikkelig opp til god pensjon, så sant man ikke har private forsikringer. Jeg har jobba i 30 år og vil ende som minstepensjonist. Mest og pga at jeg ble ufør veldig tidlig, før jeg ble 50 år.Får jo pensjonspoeng på ufør. Pr i dag står jeg oppført med utbetalt pensjon når jeg blir 67 med kr. 120 000 pr år, brutto. Anonymkode: b7dc0...70f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere må nok jobber lenger enn det man gjør i dag. I tillegg starter flere og flere veldig seint i arbeidslivet og får ikke jobbet seg skikkelig opp til god pensjon, så sant man ikke har private forsikringer. Jeg har jobba i 30 år og vil ende som minstepensjonist. Mest og pga at jeg ble ufør veldig tidlig, før jeg ble 50 år.Får jo pensjonspoeng på ufør. Pr i dag står jeg oppført med utbetalt pensjon når jeg blir 67 med kr. 120 000 pr år, brutto. Anonymkode: b7dc0...70f Du står altså oppført med mindre enn lovfestet minstepensjon. Snålt. Anonymkode: 46e4e...e34 1
Gjest Smeltemann Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har jo oljefondet da.... Enorme summer som skal spares til fremtidige generasjoner, mens landet råtner på rot 😒 Anonymkode: 775b5...f3a Du tror oljefondet rekker til alt?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 On 11/12/2021 at 12:12 PM, AnonymBruker said: Du står altså oppført med mindre enn lovfestet minstepensjon. Snålt. Anonymkode: 46e4e...e34 Det betyr at da får man minstepensjon. Anonymkode: 58719...22d 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 9.57): Dere må nok jobber lenger enn det man gjør i dag. I tillegg starter flere og flere veldig seint i arbeidslivet og får ikke jobbet seg skikkelig opp til god pensjon, så sant man ikke har private forsikringer. Jeg har jobba i 30 år og vil ende som minstepensjonist. Mest og pga at jeg ble ufør veldig tidlig, før jeg ble 50 år.Får jo pensjonspoeng på ufør. Pr i dag står jeg oppført med utbetalt pensjon når jeg blir 67 med kr. 120 000 pr år, brutto. Anonymkode: b7dc0...70f Du jobba i 30år og ble ufør tidlig? Din generasjon er jo de heldige! Lett å bli ufør, får mye pensjon (dagens minstesats er høy i forhold til hva yngre generasjoner får). Det er faktisk helt sinnsykt at dagens pensjonister får så mye som de gjør! Dagens unge betaler skatt for å dekke eldres pensjon og sin egen pensjon. I tillegg er arbeidslivet tyngre og boliger enormt mye dyrere å kjøpe! Dagens pensjonister som klager kan ta seg en bolle! Anonymkode: 2e136...77d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå