Gå til innhold

Får ikke solgt huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Vi la ut huset vårt helt i starten av oktober. Det kom 10 personer på første visning mn ingen la inn bud, på neste visning kom ingen og nå er det satt opp visning i slutten av november, men redd ingen vil komme. Er det noen som har vært gjennom dette/ er megler eller har lignende erfaringer og som kan komme med noen gode råd? Vi har kjøpt nytt hus, og det er en del bekrymring rundt at det ikke blir solgt.

Anonymkode: 0e7f0...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lettere å selge hvis dere setter ned prisantydningen. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes ikke "begynnelsen av oktober" er så lenge siden. Men selvsagt, hadde dere forventninger om salg etter første visning, så forstår jeg frustrasjonen.

For en del år siden tok det mange måneder, i enkelte tilfeller opp i ett år, før man fikk solgt. Så noen uker er egentlig ingenting å bekymre seg for.

Jeg har solgt bolig tre ganger iløpet av de siste 10 årene. To av de gikk etter første visning med voldsom budrunde hvor prisen eskalerte mye høyere enn jeg noen gang hadde forventet. Sist gang var markedet nede i en dump, og jeg hadde tre visninger med megler og to private visninger før boligen ble solgt knapt under prisantydning. Hadde jeg solgt to mnd før, eller kanskje to mnd etter, ville prisen muligens blir en annen. For da var markedet bedre.

Jeg er ikke aktiv i markedet selv nå, men forstår fra media at det er litt nede tider? Ha is i magen. Alt selges til slutt. Og ikke la dere stresse av at dere har en annen bolig. Det utnytter både megler og kjøpere. Megler ønsker å få unna oppdragene sine raskest mulig, og kan prøve å få dere til å selge rimeligere bare for å bli ferdig. Det dere må betale i ekstra kostnader nå, kan dere raskt vinne inn igjen ved å ha roen.

Om dere skal gå ned i prisantydning ville jeg tatt en vurdering på etter neste visning hvis det da ikke blir salg.

• Liker 9
Skrevet

Er det noe galt med huset?  Mye oppussing som må påregnes?  Hvordan er stylingen?

Anonymkode: 9cd51...5a3

• Liker 2
Skrevet

Det er da ikke lenge, i bygdene står hus til salgs i månedsvis før det blir solgt. Vil du selge fort sett ned prisen drastisk 

• Liker 8
Skrevet

Hvordan er bildene og stylingen?

Anonymkode: 63449...9fe

• Liker 1
Skrevet

Fra oktober er da ikke lenge! Det er da knapt midt i november nå!

Og om markedet er tregt der dere bor, eller uansett vil jeg si, ikke kjøpe før en har solgt.

Anonymkode: e664f...a42

• Liker 7
Skrevet

For å få folk på visning så må hovedbildet/forsidebildet fortelle noe fristende, noen må få lyst på å bo der. 

• Liker 4
Skrevet

Fra oktober og frem til nyttår er en dårlig periode å selge bolig på, i følge megleren jeg brukte. Folk vil visst ikke tenke på sånt nå før jul. 
Selv har jeg kjøpt flere ganger i denne perioden, og fått det under prisantydning alle gangene. Så det er nok gjerne noe i meglerens kommentar.

Anonymkode: 24a57...400

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noe galt med huset?  Mye oppussing som må påregnes?  Hvordan er stylingen?

Anonymkode: 9cd51...5a3

Huset er godt vedlikeholdt og nesten ingen oppussing, men beliggenheten er kanskje ikke så populær/ rett ved en vei. Det er ikke proft stylet, men veldig enkelt uten for mye krims krams. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan er bildene og stylingen?

Bildene er helt ok, stylingen kunne nok vært bedre (ikke hatt boligstylist), men samtidig er det ikke ganske ren og enkelt stil, så skulle tro noen kunne se potensiale :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra oktober og frem til nyttår er en dårlig periode å selge bolig på, i følge megleren jeg brukte. Folk vil visst ikke tenke på sånt nå før jul. 
Selv har jeg kjøpt flere ganger i denne perioden, og fått det under prisantydning alle gangene. Så det er nok gjerne noe i meglerens kommentar.

Anonymkode: 24a57...400

Jeg solgte i slutten av oktober i fjor til enorm interesse. 

Solgte nesten en million over takst 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg skulle selge tok det 8mnd,satte ned prisen to ganger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Huset er godt vedlikeholdt og nesten ingen oppussing, men beliggenheten er kanskje ikke så populær/ rett ved en vei. Det er ikke proft stylet, men veldig enkelt uten for mye krims krams. 

Beliggenhet har mye å si, andre ting kan man gjøre noe med. Her i området er det et fint stort hus til lav pris som har ligget ute lenge fordi det ligger rett ved en trafikkert vei.

Det er også som andre nevner ikke en god tid å selge. Har selv kjøpt på denne tiden av året til godt under prisantydning.

• Liker 2
Skrevet

Det tok oss ni måneder å selge et hus som var 4 år gammelt. Hadde da bygd et nytt hus, og satt derfor på to ganske store huslån samtidig. Det fire år gamle huset ble lagt ut i september, som er et ugunstig tidspunkt å selge på. Folk kjøper helst bolig mellom påske og sommerferien. 

Det verste var at det kom inn et bud lille julaften. Boligen lå ute til 3.5 mill, men vi fikk et skambud på 2.5. Dagen før jul. Det ødela vel egentlig julen vår. Vi måtte ta et valg midt oppi julefeiringen. Men vi sto i det, og boligen ble solgt for 3.5 på våren. Var en STOR lettelse da vi ble kvitt det lånet, samt betale inn 500 000 på det nye lånet.

Jeg skal ALDRI sitte på to boliger samtidig igjen. 

Anonymkode: d5e68...ae8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bildene er helt ok, stylingen kunne nok vært bedre (ikke hatt boligstylist), men samtidig er det ikke ganske ren og enkelt stil, så skulle tro noen kunne se potensiale :)

Det var en tråd tidligere i år med noen som ikke fikk solgt huset sitt, og hvor KG kom med mange gode råd. Hun la ut annonsen. Om noen klarer å finne igjen denne er det sikkert gode råd der du kan bruke.

• Liker 5
Skrevet

Leiligheten til naboen tok 15mnd å selge (Stavanger).

Anonymkode: 823db...b42

• Liker 1
Skrevet
Rucula skrev (35 minutter siden):

Jeg solgte i slutten av oktober i fjor til enorm interesse. 

Solgte nesten en million over takst 

Vi solgte etter over ett halvt år ute på markedet og da ca 600 000 under takst... 🙄

Anonymkode: 81635...454

• Liker 2
Skrevet

Hei TS,

Jeg kjøpte bolig til 200 000 under takst for en mnd. siden utenfor Oslo, fordi personen ikke stylet. Det var skikkelig bestemor stil. 

Jeg vet ikke hvordan det er med dere. Men når jeg og eksen solgte så stylet vi spesielt uteplassen. de fleste er ikke kreative og fristes av et fint hjem som ser innbydende ut. Hun som kjøpte boligen forelsket seg i uteplassen med puter og pynt. Det er også viktig å friste med et koselig soverom med mange puter og pledd. 

Anonymkode: a0fd1...2ee

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei, 

Vi la ut huset vårt helt i starten av oktober. Det kom 10 personer på første visning mn ingen la inn bud, på neste visning kom ingen og nå er det satt opp visning i slutten av november, men redd ingen vil komme. Er det noen som har vært gjennom dette/ er megler eller har lignende erfaringer og som kan komme med noen gode råd? Vi har kjøpt nytt hus, og det er en del bekrymring rundt at det ikke blir solgt.

hvilket fylke er boligen i?

Anonymkode: df74a...92e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...