AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #81 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du beskriver at noen "rynker på nesen"; er det din oppfatning av situasjonen? Eller noe man faktisk, fysisk gjør? Jeg har jo selvfølgelig hørt uttrykket, men aldri sett noen gjøre dette i praksis, derav spørsmålet... Anonymkode: 3ce58...ad7 Det har jeg både sett selv og gjort, rynke på nesen. Ganske vanlig å gjøre vel? Jeg tenker at det er tydelig det var en negativ undertone, iom det som ble sagt, og at hun rynket på nesen. At ts sin slektning oppfattet dette som så negativt at hun valgte å si det videre. Hvis ikke tror jeg ikke den slektningen ville sagt noe til ts. Det er jo en som ts stoler på. Dersom det er en tvilsom person, denne slektningen, så må jo ts ta dette i betraktning. Jeg kan bare snakke for meg selv, men hvis min søster eller mor hadde fortalt meg noe, så hadde jeg stolt på dem 100% for jeg vet at de vil mitt beste. Men jeg har ikke mange perifere slektninger som jeg stoler på eller kjenner spesielt godt. Anonymkode: 61fc5...c3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #82 Del Skrevet 20. november 2021 Jeg forstår jo at hun synes det er merkelig, når hun har gitt tydelige hint til deg om at hun ikke lenger er interessert i et vennskap. Det er jo mulig de som har fortalt deg om hennes kommentarer har overdrevet også, og at hun bare stusser over det uten å mene noe vondt. Anonymkode: 01904...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #83 Del Skrevet 20. november 2021 Så kjip hun er. Husk at de fleste som blir betrodd slikt som hun delte angående invitasjonen, tenker sitt om slike personer. Du har virkelig ikke gjort noe galt eller dumt ved å invitere, og alle oppegående mennesker setter pris på å bli husket og invitert. Hvorfor hun er som hun er kan være mange grunner til, og de fleste som skal "dumme" ut andre sliter med sitt selv. Hev deg over slik dumskap og du skal ståle og være søt og varm mot henne. Høres ut som hun trenger det Anonymkode: 19dc9...733 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 20. november 2021 #84 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forstår jo at hun synes det er merkelig, når hun har gitt tydelige hint til deg om at hun ikke lenger er interessert i et vennskap. Det er jo mulig de som har fortalt deg om hennes kommentarer har overdrevet også, og at hun bare stusser over det uten å mene noe vondt. Anonymkode: 01904...7f7 «Problembarnet « i denne settingen er den «snille « slektningen som var så «snill « å fortelle tåpelige ting videre . Tenk om hun har overtolket den rynkinga på nesen , å misforstått hva vedkommende har uttrykt . Sånne sladrekjerringer skulle d vært skuddpremie på. En person som er invitert et sted , å ikke vil , takker pent nei . Noe mer info er ikke nødvendig . 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 20. november 2021 #85 Del Skrevet 20. november 2021 Nå som ting har blitt litt spesielt tenker jeg det er bedre hun ikke kommer? Dette er din dag! Del den med mennesker som bryr seg om deg og dine 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #86 Del Skrevet 20. november 2021 NiceOrNothing skrev (3 timer siden): «Problembarnet « i denne settingen er den «snille « slektningen som var så «snill « å fortelle tåpelige ting videre . Tenk om hun har overtolket den rynkinga på nesen , å misforstått hva vedkommende har uttrykt . Sånne sladrekjerringer skulle d vært skuddpremie på. En person som er invitert et sted , å ikke vil , takker pent nei . Noe mer info er ikke nødvendig . Helt enig! Det må være greit å nevne at man synes det er rart å bli bedt i bryllup til noen man ikke har kontakt med eller kjenner lengre. Det hadde jeg blitt overrasket over selv også (men tenkt var koselig og fremdeles kommet, jeg liker bryllup). Tenker den som har sladret her veldig mulig overdriver og vrir dette om til noe så negativet. Veldig unødvendig. Anonymkode: 01904...7f7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #87 Del Skrevet 21. november 2021 On 11/14/2021 at 7:46 PM, AnonymBruker said: Det har jeg både sett selv og gjort, rynke på nesen. Ganske vanlig å gjøre vel? Jeg tenker at det er tydelig det var en negativ undertone, iom det som ble sagt, og at hun rynket på nesen. At ts sin slektning oppfattet dette som så negativt at hun valgte å si det videre. Hvis ikke tror jeg ikke den slektningen ville sagt noe til ts. Det er jo en som ts stoler på. Dersom det er en tvilsom person, denne slektningen, så må jo ts ta dette i betraktning. Jeg kan bare snakke for meg selv, men hvis min søster eller mor hadde fortalt meg noe, så hadde jeg stolt på dem 100% for jeg vet at de vil mitt beste. Men jeg har ikke mange perifere slektninger som jeg stoler på eller kjenner spesielt godt. Anonymkode: 61fc5...c3d Enig. Ser ingen grunn til at det skal tas for gitt at slektningen er en 'sladrekjerring' som lyger (overdriver, vrir) for TS. Det er bare en antagelse som noen gjør seg. Anonymkode: e6091...b59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2021 #88 Del Skrevet 21. november 2021 NiceOrNothing skrev (16 timer siden): «Problembarnet « i denne settingen er den «snille « slektningen som var så «snill « å fortelle tåpelige ting videre . Tenk om hun har overtolket den rynkinga på nesen , å misforstått hva vedkommende har uttrykt . Sånne sladrekjerringer skulle d vært skuddpremie på. En person som er invitert et sted , å ikke vil , takker pent nei . Noe mer info er ikke nødvendig . Enig. Folk får lære seg å holde samtaler private. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 21. november 2021 #89 Del Skrevet 21. november 2021 (endret) O.G. skrev (10 minutter siden): Enig. Folk får lære seg å holde samtaler private. Ja, jeg kjenner noen sånne selv . Som på død å liv skal bringe videre baksnakking eller «halv-sannheter « . En konfronterte jeg direkte , at jeg ønsker ikke å vite hva folk sier om meg når jeg ikke er tilstede . D er uinteressant . Hun ble veldig rar , Mn vi er fortsatt venner 😂 For noen jenter er sladder en måte å «bånde « på. Har ikke opplevd d samme m guttevenner . Endret 21. november 2021 av NiceOrNothing 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2021 #90 Del Skrevet 21. november 2021 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Ja, jeg kjenner noen sånne selv . Som på død å liv skal bringe videre baksnakking eller «halv-sannheter « . En konfronterte jeg direkte , at jeg ønsker ikke å vite hva folk sier om meg når jeg ikke er tilstede . D er uinteressant . Hun ble veldig rar , Mn vi er fortsatt venner 😂 For noen jenter er sladder en måte å «bånde « på. Har ikke opplevd d samme m guttevenner . Det har jeg, men fyrer snakker om forskjellige ting enn jenter gjør, så når de sier noe så blir det ikke oppfattet som det slarvet det faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #91 Del Skrevet 23. november 2021 On 11/14/2021 at 10:56 AM, Daria said: Å snakke om noe/noen betyr ikke automatisk at man baksnakker dem. Hvis jeg kommenterer at X skal visst gifte seg, jeg er invitert i bryllupet. Vi har ikke vært så nære de siste årene, så jeg er litt overrasket over å være invitert, men jeg får jo stille opp. Man prioriterer jo bryllup, selv om det er travelt for tiden., så sier jeg strengt tatt ikke noe ufint om hverken bryllupet, bruden eller invitasjonen og har ingen intensjoner om å kritisere eller såre - men det kan likevel i gjenfortelling høres som som det TS fikk referert. Det er derfor man skal være forsiktig med å tro blindt på ting man hører gjenfortalt - og ikke gjenfortelle alt man (tror man) hører. For meg gjør det uthevete ytringen negativ. Det før var greit, det uthevet gjør at jeg føler det er plikt og ikke noe du vil. Anonymkode: 4ba80...df9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. november 2021 #92 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 22.40): For meg gjør det uthevete ytringen negativ. Det før var greit, det uthevet gjør at jeg føler det er plikt og ikke noe du vil. Anonymkode: 4ba80...df9 Men den setningen der hadde jo mottager av den lett kunne parert med "at hvis du føler det sånn over og bli invitert, så blir det enklere for deg å bare takke nei til invitasjonen", for deretter å bare skifte samtaleemne. Siden snakkisen kom videre til forfatter av hovedinnlegg, tror jeg at hun var med på skitpraten, men angret seg, og slarvet til TS om hva som ble sagt, for å komme den andre i forkjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 26. november 2021 #93 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 22.15): Hva med å ringe til henne og si hva du har hørt? Bare vær smørblid og si at det er helt ok å takke nei siden hun føler det slik. Hold samtalen kort, men vær nøye med å ikke si noe som får deg til å virke bitter. Anonymkode: e558f...f94 Dette. Ville kanskje hatt en samtale med den såkalte "snille" slektningen først og spurt rett ut hvorfor hun fortalte det det ts. og spurt etter detaljer, men ville ikke stolt på henne. Mange såkalte snille som seiler under falske flagg. AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 23.35): Må bare presisere at det er ikke sånn at vi ikke har hatt kontakt siden barna var små. Vi har møttes her og der og også deltatt i lag og arrangementer sammen. Snakket sporadisk på telefon og sosiale medier. Det jeg mener er at vi ikke har vært like nære som vi var da barna var små. Og, selv om jeg ikke ble bedt i hennes bryllup så uttrykte jeg aldri misnøye rundt det på noen måte hverken ovenfor henne eller andre. Var glad på hennes vegne. Anonymkode: 0e5da...b51 Kanskje hun hadde et lite bryllup selv og det var grunnen til at du ikke ble bedt. Endret 26. november 2021 av Jytte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. november 2021 #94 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 22.40): For meg gjør det uthevete ytringen negativ. Det før var greit, det uthevet gjør at jeg føler det er plikt og ikke noe du vil. Anonymkode: 4ba80...df9 Men gjør du alltid bare det du helst vil? Du prioriterer aldri å gjøre ting fordi det er det riktige å gjøre eller fordi det vil glede andre? Det gjør jeg, og ganske mange andre, stadig vekk, uten at jeg føler meg som en martyr eller at jeg lider meg gjennom kvelden eller for den saks skyld at jeg ikke vil, bare at jeg i en ideell verden kanskje heller ville gjort noe annet eller at timingen er litt dårlig. Jeg syntes helt ærlig ikke det var kjempestas å være i bryllupet til en god venninne hvor jeg ikke kjente noen av de andre gjestene og kan tenke meg mye annet jeg fra et rent egoistisk perspektiv heller kunne brukt en lørdagskveld på. Men jeg var veldig glad på hennes vegne og syntes det var hyggelig at hun ønsket at jeg skulle være en del av feiringen og hadde en hyggelig kveld, selv om pliktfølelsen nok var hakket mer avgjørende enn lysten. Jeg er neppe veldig den eneste bryllupsgjesten som har hatt det utgangspunktet... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #95 Del Skrevet 26. november 2021 13 hours ago, O.G. said: Men den setningen der hadde jo mottager av den lett kunne parert med "at hvis du føler det sånn over og bli invitert, så blir det enklere for deg å bare takke nei til invitasjonen", for deretter å bare skifte samtaleemne. Siden snakkisen kom videre til forfatter av hovedinnlegg, tror jeg at hun var med på skitpraten, men angret seg, og slarvet til TS om hva som ble sagt, for å komme den andre i forkjøpet. Ja selvfølgelig kan det pareres, men å påstå at det ikke var en negativ ytring blir jeg ikke med på. Anonymkode: 4ba80...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #96 Del Skrevet 26. november 2021 5 hours ago, Daria said: Men gjør du alltid bare det du helst vil? Du prioriterer aldri å gjøre ting fordi det er det riktige å gjøre eller fordi det vil glede andre? Det gjør jeg, og ganske mange andre, stadig vekk, uten at jeg føler meg som en martyr eller at jeg lider meg gjennom kvelden eller for den saks skyld at jeg ikke vil, bare at jeg i en ideell verden kanskje heller ville gjort noe annet eller at timingen er litt dårlig. Jeg syntes helt ærlig ikke det var kjempestas å være i bryllupet til en god venninne hvor jeg ikke kjente noen av de andre gjestene og kan tenke meg mye annet jeg fra et rent egoistisk perspektiv heller kunne brukt en lørdagskveld på. Men jeg var veldig glad på hennes vegne og syntes det var hyggelig at hun ønsket at jeg skulle være en del av feiringen og hadde en hyggelig kveld, selv om pliktfølelsen nok var hakket mer avgjørende enn lysten. Jeg er neppe veldig den eneste bryllupsgjesten som har hatt det utgangspunktet... Jeg gjør ikke ting jeg ikke vil nei, ikke alt jeg gleder meg til, men om jeg ikke vil blir jeg ikke med. At timingen er dårlig er ikke grunn til å ikke ville i mine øyne, det er evt bare at du vil noe annet mer. Og det er uansett ingen grunn til å si det jeg siterte . Jeg hadde blitt såret hadde det vært mitt bryllup som hadde blitt omtalt slik av noen jeg anså som nær Anonymkode: 4ba80...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #97 Del Skrevet 26. november 2021 Mange triste holdninger her. Hadde jeg blitt invitert til et bryllup til noen jeg kjente engang, så hadde jeg blitt kjempeglad. Hyggelig å bli husket, og en hyggelig dag å feire. Anonymkode: f361d...b28 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 27. november 2021 #98 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja selvfølgelig kan det pareres, men å påstå at det ikke var en negativ ytring blir jeg ikke med på. Anonymkode: 4ba80...df9 Vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #99 Del Skrevet 27. november 2021 Hvor er TS? Virker ikke interessert nok til å engasjere seg i sin egen diskusjon? Anonymkode: be102...c96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #100 Del Skrevet 27. november 2021 Det ER jo et faff å bli bedt i bryllup. Altså, jeg drar jo når mine venner inviterer og alt sånt, men for det første synes jeg å gifte seg i våre dager i det hele er noe tøv, og så bruker man hele dagen på det med kirke og tull og taler og annet rot. Vil man gifte seg er rådhuset en fin og effektiv metode. Vil man holde fest kan man gjøre det uten bryllups-tull en helt annen helg. Jeg ville antatt at de fleste gjestene stiller av plikt. Bryllup er fryktelig utdaterte greier. Anonymkode: f63ec...9d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå