Gå til innhold

SÅRET. Mest lyst til å trekke tilbake invitasjonen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har for det første en stoor familie og slekt, mens jeg har lite med familie. Som om ikke det er nok så har jeg veldig lite venner, og han er helt motsatt. Han har masse venner fra alle tidsepoker fra livet sitt. Han har vært veldig søt og bestemt at vi skal ha et lite bryllup sånn at ikke dette skinner så igjennom. Jeg sa at det ikke et nødvendig men han insisterer.

Så... mens han har jobbet hardt med å korte ned sin gjesteliste så har jeg jobbet hardt med å i det hele tatt finne noen å be. Det med forlover ble vanskelig men fant en grei løsning på det heldigvis som ser ut som blir bra.

Men så er det ei "venninne" av meg da. Jeg er vel mer en bekjent for henne har jeg nå skjønt. Men vi var mye sammen en periode mens barna var små. Hun betydde mye for meg. Og må jo si jeg ble litt lei meg når hun giftet seg og jeg ikke ble bedt mtp hvor nære jeg trodde vi var da.

Dette er jo årevis siden nå. Men jeg tenkte likevel automatisk på henne når jeg så for meg gjestelista til mitt bryllup, hadde veldig lyst til å ha henne der på vår store dag.

Så har jeg altså fått høre fra noe slektskap at denne venninnen min har sittet å pratet om hvor underlig hun syntes det var at hun var bedt i mitt bryllup. Hadde visst sittet å grenet på nesa og nærmest lagt det fram som "huff ja jeg får vel stille opp da...". Og jeg synes det var forferdelig vondt å høre dette her. Som om det var en belastning for henne å komme å delta på en dag som betyr mye for meg og at hun kommer for å være snill?

Er også redd for at jeg skal tenke for mye på dette på selve dagen sånn at den blir ødelagt for meg fordi jeg ser henne og tenker at det er en lidelse for henne å være der.

Skulle ønske jeg aldri fikk høre om dette. For nå har jeg egentlig lyst til å si at hun skal få slippe det hvis det var så ille å bli bedt. Men man trekker jo ikke tilbake en bryllups invitasjon.

Huff 😔 hva tenker dere? Hadde dere trukket tilbake invitasjonen eller sagt noe til dette?

Anonymkode: 0e5da...b51

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bare burde gjennomføre, men samtidig endelig ta til deg litt lærdom. Når du tror du er venninne med noen som ikke engang ber deg i bryllupet deres, så burde du ha forstått at dere ikke var like nære som du trodde.

Styr unna drama nå, gled deg til bryllupet og glem denne personen i ettertid. Bruk henne for det det er verdt.

Anonymkode: 66684...1c7

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok slengt en kommentar ang det du har hørt, og si at det absolutt ikke er oppmøteplikt. Reaksjonen hennes hadde bestemt om jeg virkelig trakk invitasjonen tilbake og aldri snakket med henne mer, eller lot henne komme... Kan jo være ondsinnet sladder disse ryktene?

Anonymkode: 71a64...fb1

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff høres ut som hun ikke er på din planet dessverre. Jeg aner ikke hvorfor hun oppfører seg slik etter dere var nære venner. Men jeg personlig hadde ikke orket å hatt en slik person i mitt bryllup om jeg hadde visst hun reagerte slik på en invitasjon. Men jeg ville faktisk gått til henne og sagt hva du har hørt hun har fortalt om deg og bryllupet, og sagt at hun trenger ikke komme når det er slik. det skal liksom være en god og hyggelig dag for deg og det vil det ikke bli mtp henne tilstede. Det beste er å være ærlig så slipper du å tenke mer på det og kan forberede deg til den store dagen din. 

Anonymkode: bb89c...74b

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff høres ut som hun ikke er på din planet dessverre. Jeg aner ikke hvorfor hun oppfører seg slik etter dere var nære venner. Men jeg personlig hadde ikke orket å hatt en slik person i mitt bryllup om jeg hadde visst hun reagerte slik på en invitasjon. Men jeg ville faktisk gått til henne og sagt hva du har hørt hun har fortalt om deg og bryllupet, og sagt at hun trenger ikke komme når det er slik. det skal liksom være en god og hyggelig dag for deg og det vil det ikke bli mtp henne tilstede. Det beste er å være ærlig så slipper du å tenke mer på det og kan forberede deg til den store dagen din. 

Anonymkode: bb89c...74b

Helt enig! Det er din dag, den skal være fin!

Anonymkode: 9bf53...6f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.....

send henne en melding og bare forklar hva du fikk høre og at det nok er best hun dropper å komme om det var slik? 

Falsk venninne er hun jo ikke helt, hun inviterte ikke deg og mange pr etter dumper det ned invitasjon. Men unødvendig å baktale sånn. 

Anonymkode: 4a9d6...f46

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble ikke invitert i bryllupet hennes, og det er årevis siden dere har hatt kontakt... Det er jo egentlig to ganske store hint om at du har gjort dette til et nærere bekjentskap enn den andre damen. 
Jeg hadde nok ikke tenkt tanken på å invitere et menneske jeg ikke hadde hatt kontakt med på mange år... Du har nok feiltolket denne "vennskapet" veldig dessverre...

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart å få en slik invitasjon mange år etter at dere møttes jevnlig sist.

Dere er ikke venner lenger, men bekjente. Såvidt.

Jeg hadde sendt melding til henne som de forslagene du har fått, hvor du sier hva du har hørt og informerer om at hun absolutt ikke må komme hvis hun ikke vil. 

Anonymkode: 9af5b...8bb

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (Akkurat nå):

Du ble ikke invitert i bryllupet hennes, og det er årevis siden dere har hatt kontakt... Det er jo egentlig to ganske store hint om at du har gjort dette til et nærere bekjentskap enn den andre damen. 
Jeg hadde nok ikke tenkt tanken på å invitere et menneske jeg ikke hadde hatt kontakt med på mange år... Du har nok feiltolket denne "vennskapet" veldig dessverre...

Man oppfører seg likevel ikke slikt. Punktum!

Anonymkode: 9e764...95d

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt det opp med henne over telefonen, det er så lett å misforstå tonefall og intensjon over tekstmelding.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde nok slengt en kommentar ang det du har hørt, og si at det absolutt ikke er oppmøteplikt. Reaksjonen hennes hadde bestemt om jeg virkelig trakk invitasjonen tilbake og aldri snakket med henne mer, eller lot henne komme... Kan jo være ondsinnet sladder disse ryktene?

Anonymkode: 71a64...fb1

Kunne fort vært sladder men her vet jeg at det ikke er det. Vedkommende som fortalte meg det er noen jeg stoler på og som jeg vet kun vil meg vel. Som sagt, det er slektskap. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta det opp med henne. Er redd du kommer til å tenke mye på dette både før, under og etter bryllupet. 

Ring til henne allerede i morgen og forklar situasjon slik som andre her råder deg til. ❤️

Anonymkode: dc1f1...e13

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man oppfører seg likevel ikke slikt. Punktum!

Anonymkode: 9e764...95d

Dette kommer helt an på - TS har hørt det fra noen. Dette har altså vært gjennom to tolkninger. 

Hvem hun snakket med er vesentlig: er det nære mennesker er det helt naturlig at man kommenterer at man synes det er rart med denne invitasjonen. "Hadde visst sittet å grenet på nesa og nærmest lagt det fram som "huff ja jeg får vel stille opp da...". er det noen som har hørt på henne som har tolket, for så å fortelle det videre til (hvor mange ledd vet vi ikke) før TS får høre dette og tolker det igjen. Nå virker hun ganske ensom, og derfor sikker veldig sårbar på slike ting, og tolker ting i verste mening... Det er tross alt ikke sikkert at denne damen har tenkt på denne måten i det hele tatt. Men det ER jo faktisk en rar ting å gjøre.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufin reaksjon av henne, alle kan tenke sitt men det er ikke alt en trenger å forkynne for hele verden. Skikkelig unødvendig av ditt slektskap å nevne å forøvrig. 

Om hun virkelig ikke hadde lyst så hadde hun funnet en unnskyldning. Det er faktisk forbausende mange som har tillagt seg denne kulturen der absolutt alt skal klages over. Virker litt som en søken etter bekreftelse liksom. "Åh det er så travelt, har så mye å gjøre, ditten og datten som må følges opp" hvor de forventer "åh du er så flink du som får til alt" tilbake. Altså en ganske teit kommunikasjonsform bare.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke folk, en ting er å tenke det. Noe annet er å si det. Til andre. Uten tanker for hva den som skal gifte seg vil føle om det kommer henne for øret.

Jeg kaffe gjort sånn som hun skriver.

Sirinna skrev (7 minutter siden):

Jeg er så smålig at jeg ville sendt henne en tekstmelding med «hei! Hører du synes det er merkelig at jeg ber deg i bryllupet vårt og griner på nesen over det. Vi er visst ikke så gode venner som jeg trodde. Du skal selvsagt få slippe å komme.»

Usmakelig av denne «venninnen»!!

Enkelt og greit. Hopp i det.

Jeg vet ikke hvor gammel du er Men når jeg var 25-30 fikk jeg de beste vennene jeg kunne tenke. Sakte men sikker ble jeg en del av en større gjeng. Og de er som sendt fra oven ( ikke at jeg tror noen der sender venner ut) men din tid kommer.. 

Lykke  til , og luk ut alt dritt, så dagen din blir en drøm 

Anonymkode: f839d...13d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samboeren min har for det første en stoor familie og slekt, mens jeg har lite med familie. Som om ikke det er nok så har jeg veldig lite venner, og han er helt motsatt. Han har masse venner fra alle tidsepoker fra livet sitt. Han har vært veldig søt og bestemt at vi skal ha et lite bryllup sånn at ikke dette skinner så igjennom. Jeg sa at det ikke et nødvendig men han insisterer.

Så... mens han har jobbet hardt med å korte ned sin gjesteliste så har jeg jobbet hardt med å i det hele tatt finne noen å be. Det med forlover ble vanskelig men fant en grei løsning på det heldigvis som ser ut som blir bra.

Men så er det ei "venninne" av meg da. Jeg er vel mer en bekjent for henne har jeg nå skjønt. Men vi var mye sammen en periode mens barna var små. Hun betydde mye for meg. Og må jo si jeg ble litt lei meg når hun giftet seg og jeg ikke ble bedt mtp hvor nære jeg trodde vi var da.

Dette er jo årevis siden nå. Men jeg tenkte likevel automatisk på henne når jeg så for meg gjestelista til mitt bryllup, hadde veldig lyst til å ha henne der på vår store dag.

Så har jeg altså fått høre fra noe slektskap at denne venninnen min har sittet å pratet om hvor underlig hun syntes det var at hun var bedt i mitt bryllup. Hadde visst sittet å grenet på nesa og nærmest lagt det fram som "huff ja jeg får vel stille opp da...". Og jeg synes det var forferdelig vondt å høre dette her. Som om det var en belastning for henne å komme å delta på en dag som betyr mye for meg og at hun kommer for å være snill?

Er også redd for at jeg skal tenke for mye på dette på selve dagen sånn at den blir ødelagt for meg fordi jeg ser henne og tenker at det er en lidelse for henne å være der.

Skulle ønske jeg aldri fikk høre om dette. For nå har jeg egentlig lyst til å si at hun skal få slippe det hvis det var så ille å bli bedt. Men man trekker jo ikke tilbake en bryllups invitasjon.

Huff 😔 hva tenker dere? Hadde dere trukket tilbake invitasjonen eller sagt noe til dette?

Jeg tenker at her ville jeg vært veldig oppmerksom på HVEM som brakte dette videre . Å hvorfor . Sånne uttalelser får meg alltid til å undres hva det er som feiler den person som sa d videre til deg. Hvis dette er sant burde hun som hørte d, sagt fra at dette var en merkelig reaksjon på en invitasjon . Min første tanke er at dette ikke er sant . Å at hun som sa dette til deg, enten er i  beste fall  litt dum , å i verste fall bevisst nedbrytende . Å ikke en person jeg ville hatt rundt meg. Ta en tlf til vedkommende som skal ha sagt dette, å fortell rett ut hva du har blitt gjenfortalt . Vedder på at dette ikke er sant . Uansett , lykke til med bryllupet ❤️

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at her ville jeg vært veldig oppmerksom på HVEM som brakte dette videre . Å hvorfor . Sånne uttalelser får meg alltid til å undres hva det er som feiler den person som sa d videre til deg. Hvis dette er sant burde hun som hørte d, sagt fra at dette var en merkelig reaksjon på en invitasjon . Min første tanke er at dette ikke er sant . Å at hun som sa dette til deg, enten er i  beste litt dum , å i verste fall bevisst nedbrytende . Å ikke en person jeg ville hatt rundt meg. Ta en tlf til vedkommende som skal ha sagt dette, å fortell rett ut hva du har blitt gjenfortalt . Vedder på at dette ikke er sant . Uansett , lykke til med bryllupet ❤️

Dette👆🏻

Anonymkode: 9c418...e59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...