Gå til innhold

Kan man ta sykt-barn dager og egenmelding etter hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle jobbe torsdag, fredag, lørdag og søndag forrige uke. Natt til onsdag begynte babyen på 11 måneder å spy og hadde feber. Onsdag begynte diarèen også. Så ble mannen kvalm og dårlig onsdag ettermiddag, så jeg ringte jobb og sa vi hadde fått omgangsyke i hus og måtte ta sykt-barn-dager torsdag og fredag hvertfall, for å se an formen til lillegutt.  Fredags formiddag kastet jeg opp og fikk rennarauv bare noen timer etter og ble kjempedårlig. Ringte da tilbake til jobb og sa jeg også var blitt syk og ikke kom på jobb lørdag og søndag heller. Babyen og far begynte å bli bedre lørdags kveld/søndags morgen. Jeg var syk og kvalm med diarè til tirsdag. 
siden babyen først var syk tenkte jeg å ta fredag, lørdag, søndag som sykt barn-dager og ta søndagen på meg sol egenmelding. 
Arbeidsgiver mener at dette ikke går å ta fire dager på rad? Vet at det er regler for arbeidstaker om maks 3 egenmeldingsdager på rad, men gjelder dette også på sykt-barn-dager? Kan man ikke ta fire sykt barn dager på rad? Og kan jeg heller ikke i så fall ta 3 sykt barn dager og så 1 egenmeldingsdag?

Anonymkode: 692ca...0fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke ta opp til 8 dager egenmelding sammenhengende? Kan det hos oss iallfall.

mener du må kunne ta syktbarn-dag og deretter egenmelding, men vet ikke. Men de har vel utvidet syktbarn- dagene til 20 hver ut året så du har vel kanskje noen igjen der likevel? 

Anonymkode: b94e2...208

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan man ikke ta opp til 8 dager egenmelding sammenhengende? Kan det hos oss iallfall.

mener du må kunne ta syktbarn-dag og deretter egenmelding, men vet ikke. Men de har vel utvidet syktbarn- dagene til 20 hver ut året så du har vel kanskje noen igjen der likevel? 

Nei man kan det i IA-bedrifter, som i kommunen. Men jeg jobber i privat 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja har ikke brukt noen sykt barn dager i år faktisk. Men ble overrasket når arbeidsgiver nå sier at jeg ikke kan bruke fire sykt-barn-dager på rad, da det er maks tre dager på rad og når Jeg da sa «ja da tar jeg tre sykt-barn-dager og en egenmeldingsdag siden vi alle hjemme var syk», så fikk jeg beskjed at nei det kunne jeg heller ikke for jeg kunne ikke ta både sykt barn dager og egenmelding etter hverandre for det var bare tre dager maks på rad? Men sykt barn dager og egenmelding mener jeg er uavhengig av hverandre?? Man kan ikke si at jeg ikke kan ta ut en egenmeldingsdag fordi jeg hadde tre sykt-barn-dager? 

Skrevet

Her tror jeg arbeidsgiveren din tar feil. Har aldri vært borti at man nektes å ta egenmeldingsdager rett etter sykt barn-dager. Det er jo typisk at disse følges ad fordi man smittes av ungen. 

Anonymkode: 4627e...b3b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...