AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Lurer litt på dette med dupper.. Vår er nå 8 måneder og han sover enten to eller tre dupper om dagen. Om det er to, er den siste litt senere og ekstra lang. Idag var dupp nr to til vanlig tid og litt kortere enn vanlig. Han fikk heller ikke til den siste duppen på ettermiddagen, men han koste seg og virket glad og fornøyd, før han med ett ble stuptrøtt under kveldstellet og begynte å gråte. Er det helt ok å droppe en dupp en gang i blant om babyen er blid og fornøyd, men det skal resultere i gråt litt senere?(burde kanskje lagt ham litt tidligere, men det ble ikke sånn) Hvordan sover deres babyer på omtrent samme alder? Anonymkode: 6fd82...c6f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Alt er jo ok! Følg babyen deres og det dere vil Anonymkode: d0a1e...1e2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Barn er så forskjellige. Jeg har mange barn, og de har alle fått sove som det har passet dem. Dvs at det kan være ulikt fra dag til dag til og med. Var veldig på å legge til faste dupper med første (for det er det man blir «lært»), men etter barn nr 2 som hadde helt annet søvnbehov så fikk jeg helt annet syn med det på barn nr 3,4 og 5. så kan det selvsagt være at akkurat ditt barn faktisk trenger å bli lagt da og da, det vet bare du stol på deg selv Anonymkode: 77ace...da1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn er så forskjellige. Jeg har mange barn, og de har alle fått sove som det har passet dem. Dvs at det kan være ulikt fra dag til dag til og med. Var veldig på å legge til faste dupper med første (for det er det man blir «lært»), men etter barn nr 2 som hadde helt annet søvnbehov så fikk jeg helt annet syn med det på barn nr 3,4 og 5. så kan det selvsagt være at akkurat ditt barn faktisk trenger å bli lagt da og da, det vet bare du stol på deg selv Anonymkode: 77ace...da1 Du sier noe 😊 med første hadde vi også faste tider og faste rutiner rundt legging. Vi brukte mye energi på det, for vi trodde at det var det riktige. Med nr to nå, orket jeg rett og slett ikke alt det styret. Eneste jeg ser at han trenger er å sove i sengen vår med lyset av og døra på gløtt. Han sover dårlig i vogna, så da er det best å være hjemme rundt den tiden, ellers får vi det til 😊 Anonymkode: 6fd82...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 Baby på åtte måneder her også. Han har som regel to, av og til tre, dupper om dagen. Antall dupper er avhengig av når han våkner om morgenen, det kan være alt mellom halv fem og halv syv. Normalen er våken klokka seks, sover fra åtte til ti og så neste dupp fra to til halv fire. Starter kveldsstell rundt seks og så sovner han mellom halv syv og syv. Anonymkode: 4d37c...fc3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #6 Skrevet 12. november 2021 Vår er jevngammel og vi er også i den overgangen fra 3 til 2 dupper. Litt utfordrende å time noen dager😅 Hvis dupp 2 blir litt tidlig så blir det for kort tid til dupp 3 men også litt lenge mellom dupp 2 og leggetid. Anonymkode: 9446e...ad4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår er jevngammel og vi er også i den overgangen fra 3 til 2 dupper. Litt utfordrende å time noen dager😅 Hvis dupp 2 blir litt tidlig så blir det for kort tid til dupp 3 men også litt lenge mellom dupp 2 og leggetid. Anonymkode: 9446e...ad4 Tror det er noe av det som skjer her om dagen også 😅 pleier egentlig å ta kvelden litt tidligere og være innstilt på at det kan bli en liten dupp. Jeg sitter jo oppe til ett på natta med søppeltv uansett. Anonymkode: 6fd82...c6f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Min erfaring er at det er vanskeligere å legge en overtrøtt pjokk enn en som er passe sliten, jeg ville forsøkt skyve litt på sovetiden slik at den passet med barnehagens sovetider etterhvert.. Anonymkode: d1204...db3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring er at det er vanskeligere å legge en overtrøtt pjokk enn en som er passe sliten, jeg ville forsøkt skyve litt på sovetiden slik at den passet med barnehagens sovetider etterhvert.. Anonymkode: d1204...db3 Ja, det haster ikke enda, han skal ikke begynne før han er to og et halvt.. Da er det kanskje bare én dupp om det er noen i det hele tatt Anonymkode: 6fd82...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå