Gå til innhold

Bo sammen med eksen frem til oppsigelsestiden på 3 måneder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg. Er så oppjaget. Det ble slutt med meg og samboer for noen dager siden. Selv om vi har hatt en del utfordringer, så har likevel bruddet gått greit for seg. Nå har jeg nettopp funnet ut at han har møtt eksen en periode rett før bruddet. Jeg har hatt så dårlig magefølelse, og den har vist seg og stemme! Men jeg er så knust og langt nede. Og føler meg så lite verdt. Det har vært så mange løgner. Blir så påvirket av dette. 

Uansett. Nå vet jeg ikke om jeg holder ut de tre månedene og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Stemningen er utrolig dårlig. Vi leier begge to.

Er det noe man kan gjøre for å forkorte den oppsigelsestiden for begge oss? For det blir dyrt å betale leie to plasser og jeg holder rett og slett ikke ut så lenge. Begge har tenkt til åflytte ut og begge står i leiekontrakten. 

Jeg har ingen venner i nærområdet jeg kan bo hos i mellomtiden. 

Alle råd tas i mot med stor takk 🙂

Anonymkode: ac187...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at jeg kanskje skrev innlegget på feil plass🤔

Skrevet

Kan du ikke bo hos en venn/venninne eller familie en liten periode?

Skrevet

Takk for svar, men jeg har ikke noen venner eller familiemedlemmer i nærområdet 🙂 

Skrevet

Har ingen av dere noen dere kan være hos? Evt snakk med utleier? Mulig å flytte tidligere, uten å betale. Du kan foreslå å legge ut annonse, ta deg av visninger og ordne med noen som overtar tidligere?

Anonymkode: 53e1e...905

• Liker 6
Skrevet

Jo han har familie i nærheten. Men jeg tror ikke han ønsker å flytte ut før tre måneder pga oppsigelsestiden, for den må vel likevel betales av begge. Han er ikke interessert i å bo hjemme hos moren sin mens han betaler her. 

Skrevet

Snakk med utleier. Kanskje vedkommende kjenner til noen som vil flytte inn før det har gått 3 mnd.

To ganger har jeg ønsket å flytte før oppsigelsestida er ute. En gang ordna det seg med noen som flytta inn superraskt. Jeg la ut annonse, eier tok seg av visning.

Det er endel folk som vil flytte, og ikke har oppsigelsestid, som altså er klare "på dagen" om de får sjansen🤞

Andre gang la eier ut ca samme annonse som jeg kontakta om, jeg tok meg av to visninger, eier snakka med dem og referansepersoner. Da måtte jeg betale for én mnd istedet for tre. Og så flytta nye folk inn.

Du eller eier kan sjekke finn og, om noen vil flytte inn når du vil ut. Om eier vil såklart

• Liker 5
Skrevet

Det er verdt å sjekke ut finn.no. Kan hende dere finner en pendlerbolig eller et rom i et kollektiv som er veldig billig. Kanskje det finnes nettsider eller facebooksider med pendlerboliger eller korttidsleie? Om det var meg hadde bare et par dager i uka alene hjulpet veldig. Om dere har råd ville jeg virkelig kostet på meg å leie et ekstra sted. Da tenker jeg dere da begge betaler utgiftene på det andre stedet også. For eksempel om dere nå betaler 14 000 måneden (7000 hver) så blir det for eksempel 14 000 + 4 000 = 18 000 (9000 hver). Eller om han bodde hos moren sin kunne dere gjort en mellomting hvor du betaler mer enn halvparten, men fremdeles ikke alt. For eksempel om dere 14 000 måneden (7000 hver) så kan dere heller fordele det sånn at du betaler 9 000 og han 5 000. 

De ekstra tusenlappene er veldig verdt det (om dere har pengene).

Anonymkode: 66c80...e70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er verdt å sjekke ut finn.no. Kan hende dere finner en pendlerbolig eller et rom i et kollektiv som er veldig billig. Kanskje det finnes nettsider eller facebooksider med pendlerboliger eller korttidsleie? Om det var meg hadde bare et par dager i uka alene hjulpet veldig. Om dere har råd ville jeg virkelig kostet på meg å leie et ekstra sted. Da tenker jeg dere da begge betaler utgiftene på det andre stedet også. For eksempel om dere nå betaler 14 000 måneden (7000 hver) så blir det for eksempel 14 000 + 4 000 = 18 000 (9000 hver). Eller om han bodde hos moren sin kunne dere gjort en mellomting hvor du betaler mer enn halvparten, men fremdeles ikke alt. For eksempel om dere 14 000 måneden (7000 hver) så kan dere heller fordele det sånn at du betaler 9 000 og han 5 000. 

De ekstra tusenlappene er veldig verdt det (om dere har pengene).

Anonymkode: 66c80...e70

Takk for svar 🙂 Men ja, det er det. Begge to av oss har dårlig råd. Jeg er utdannet, men tjener dårlig. Og han får så vidt endene til å møtes. Så, prosessen må være så billig som det er mulig at det kan være. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar 🙂 Men ja, det er det. Begge to av oss har dårlig råd. Jeg er utdannet, men tjener dårlig. Og han får så vidt endene til å møtes. Så, prosessen må være så billig som det er mulig at det kan være. 

Så psosessen"  skulle deg stå 🙂

Skrevet

Det er to ting samtidig. 
1. Du må finne noen som ønsker å leie leiligheten så raskt som mulig. Snakk med utleier, kanskje han har noen i kikkerten, eller i det minste er villig til å starte prosessen raskt med å finne ny leietaker. 
2. Bolig. Litt avhengig av hvor i landet dere bor og lokale forhold. Sjekk mulighetene for å leie en campinghytte midlertidig til du finner ny bolig. Rom i kollektiv er også god løsning for å spare penger. Vær litt kreativ. Din eks kan trolig flytte hjem til foreldrene om han slipper løs fra avtalen, så tenk på deg selv her. 

• Liker 2
Skrevet

Godt du kommer deg vekk fra den egoisten der! Det er en selvfølge at den som har mulighet flytter ut, går liksom ikke for deg å bo hos esk-svigers… du får nok prøve å holde ut. Hvis han henger med eksen er han vel ikke så mye hjemme? Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 1f072...7ea

• Liker 1
Skrevet

Ønsker du egentlig å bo med han eller? Du ser jo helt bort ifra forslag om å snakke med utleier og finne en løsning for å slippe å betale dobbelt hvis du flytter

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg. Er så oppjaget. Det ble slutt med meg og samboer for noen dager siden. Selv om vi har hatt en del utfordringer, så har likevel bruddet gått greit for seg. Nå har jeg nettopp funnet ut at han har møtt eksen en periode rett før bruddet. Jeg har hatt så dårlig magefølelse, og den har vist seg og stemme! Men jeg er så knust og langt nede. Og føler meg så lite verdt. Det har vært så mange løgner. Blir så påvirket av dette. 

Uansett. Nå vet jeg ikke om jeg holder ut de tre månedene og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Stemningen er utrolig dårlig. Vi leier begge to.

Er det noe man kan gjøre for å forkorte den oppsigelsestiden for begge oss? For det blir dyrt å betale leie to plasser og jeg holder rett og slett ikke ut så lenge. Begge har tenkt til åflytte ut og begge står i leiekontrakten. 

Jeg har ingen venner i nærområdet jeg kan bo hos i mellomtiden. 

Alle råd tas i mot med stor takk 🙂

Hjelp huseier å finne noen til å overta før tiden din går ut. Forklar situasjonen for huseier og se om han kan få til utleie før tiden. Begge deler har hjulpet meg til å bare ha en måneds oppsigelse  

Anonymkode: 32cfc...e60

• Liker 1
Skrevet

Utleier her som hadde leieboere i samme situasjon. Hun tok kontakt med meg, tilbydde å betale Finn annonse og fant nye leieboere som jeg godkjente og som flyttet inn etter under en mnd. Verdt å ta praten med utleieren deres 😊

Anonymkode: 9e667...708

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...