AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Er du som meg at du må ha 6-7 sorter i boks og koser deg med å bake til jul? Hvor mange sorter og når begynner du å bake? Anonymkode: 8b835...cb3
Misanthropis Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Jeg baker minst 10 sorter, sikkert tre bakedager i uka. begynner midt i november, så blir flere runder av hver sort
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Hva baker dere?😄 Anonymkode: fcdb9...a13 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 (endret) Tja, blir fort 5-6 forskjellige sorter + lefser til jul. I år begynner jeg nok ikke før vi er i midten av desember. Krumkaker, sirupssnipper og sirupsnitter, kvepsebol, Sara bernard og kakemenn er de jeg pleier å lage. Endret 11. november 2021 av Elder Millennial ++
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 Jeg lurer også på hva dere baker og om det er noen tips og triks til baking eller oppbevaring/frysing osv? 😇 Anonymkode: 95035...fc0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 Jeg baker 2-3 sorter, men i en stor nok porsjon til at jeg bytter bakst med en venninne som også baker 2-3 sorter. Utenom dette kjøper jeg noen sorter hvor jeg synes kjøpekakene er bedre enn de hjemmebakte. Bakingen gjør jeg tidlig i desember. Tørr småbakst holder seg fint i tette bokser. Anonymkode: eac04...73f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lurer også på hva dere baker og om det er noen tips og triks til baking eller oppbevaring/frysing osv? 😇 Anonymkode: 95035...fc0 Baker tørre julekaker og oppbevarer i tett boks, holder seg et par mnd minst. Ellers går det an å fryse ned og. Bake lettvindte sorter som kokosmakroner, sjakkruter, brune pinner , krumkaker . Sånn som er godt men fort å lage. Anonymkode: 8b835...cb3
Gjest Villfisker Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 Syns det er gøy å male kakemenn, men gidder ikke å bake masse kaker, bare fordi det er jul. Kan godt hjelpe med å spise dem opp da. Særlig mandelstengene
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 Jeg baker en diger porsjon pepperkaker og fordeler i 5 bokser. Beholder en boks selv, de 4 andre bytter jeg bort mot krumkaker, kransekakestenger, nøttetopper og smultringer. Anonymkode: 7124d...b60 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #10 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg baker en diger porsjon pepperkaker og fordeler i 5 bokser. Beholder en boks selv, de 4 andre bytter jeg bort mot krumkaker, kransekakestenger, nøttetopper og smultringer. Anonymkode: 7124d...b60 Kjempesmart å bytte slik, det har jeg vurdert og. Mindre jobb med en stor posjon av en sort enn små porsjoner av 7 sorter Anonymkode: 8b835...cb3
Arkana Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 (endret) Vi baker alltid 6-7 sorter ja. Pepperkaker (inkludert pepperkakelandsby), kokosmakroner, florentinere, shortbread og kransekake er fast. I tillegg baker vi gjerne enten strull, serinakaker eller bordstabelbakkels (en kjempegod julekake som jeg sjelden ser andre bake) og ofte pikekyss/marengs (mest fordi vi har så mye eggehvite til overs i løpet av julen). Selv om slike kaker holder seg lenge synes vi alle de smaker best ferske så vi begynner aldri bakingen før tidligst midten av desember. Endret 12. november 2021 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #12 Skrevet 12. november 2021 Er ikke flink til å bake så jeg kjøper et utvalg av kaker fra et bakeri, men lager en ting og det er smultringer. Tenker det blir smultringer i år også, og hjemmelaget marsipan. Anonymkode: 2a10a...2fc
Momma Skrevet 12. november 2021 #13 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva baker dere?😄 Anonymkode: fcdb9...a13 Det varierer fra år til år, men jeg lager alltid mengder med gule bomber og havreflarn. Det er omtrent det eneste som spises når jeg setter fram diverse julekaker.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Skrevet 12. november 2021 Jeg har så smått allerede begynt, jeg lager en god del deiger og rører som jeg fryser ned og så tar jeg noen stekedager i desember. Jeg lager en god del sorter, vi er en skikkelig allergifamilie (greit, jeg bruker det som unnskyldning, men jeg elsker å bake), så det er vanskelig å finne sorter alle kan spise. Det går stort sett i de samme sortene, men av og til blir en bytta ut med noe annet. Dette er lista fra i fjor: rosettbakkels krumkaker hasselnøttkaker kokosmakroner sandnøtter peanøttkaker brune pinner små sjokoladekjeks makroner marengs kokosboller delfiakake kakemenn honningkake kransekakestenger Honningkakene er allerede ferdig, de blir best etter noen måneders lagring. Anonymkode: a567c...867
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Skrevet 12. november 2021 Baker og baker, kan jeg ikke påstå at jeg gjør. Jeg steker forskjellig kaker i langpanne, myk pepperkake med appelsin, og krumkaker. Ellers så kjøper jeg om jeg føler for det. Baker forskjellig brød da. Anonymkode: 6cd37...f02
Brunhilde Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 Det er mange år siden jeg tok helt av med julebakst og nå blir det stort sett krumkaker og serinakaker. Pepperkaker kjøper jeg alltid, men det hender jeg lager noen peppernøtter i tillegg til de andre to. Jeg tenker jeg baker i begynnelsen av desember.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 Her i huset er vi ikke så glad i småkaker, i tillegg til at jeg lever lavkarbo/sukkerfritt, så her blir det mest (sukkerfri) konfekt/godteri (snickerskonfekt, After Eight, karameller) men trolig også kokosmakroner, peppernøtter/kaker og enten gule bomber eller bare "stor" suksessterte. Anonymkode: 75912...5bf
Vera Skrevet 13. november 2021 #18 Skrevet 13. november 2021 Her baker vi til jul! Begynner i starten av desember. Har kuttet ned på antall sorter og mengde av hver sort - endte opp med å kaste mye tidligere. Faste sorter: Vepsebol, brune pinner, pepperkaker, kakemenn, amerikanske cookies, troika-konfekt, risboller og sirupssnipper.
skrue Skrevet 14. november 2021 #19 Skrevet 14. november 2021 Her lages det veldig mye. Har med interesse å gjøre (matlaging er en hobby generelt). Kommer iallfall på over 20 forskjellige typer kaker, konfekter og annet. Mye spises her og mye gis bort. Selv prøver jeg å finne én ny sort eller variant å prøve ut hvert år. Starter nå til uken med skålding av mandler. Som skrevet over er holdbarheten begrenset for endel ting så det som kan/bør fryses (kransekake, kransekakestenger og mor monsen) tas først.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 Her blir det 6-7 sorter brødmat og lefser, og av kaker blir det pepperkaker og skriverfruens. Anonymkode: c2763...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå