Gå til innhold

Fryseforsøk i naturlig syklus - Lutinus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig å være gravid i uke 4 etter fryseforsøk i naturlig syklus. Eneste medisin jeg har brukt er Lutinus. Jeg har fått beskjed om å slutte med Lutinus når graviditetstesten var positiv. Men, burde jeg ikke gå på det lenger? Jeg har hatt kjemiske graviditeter tidligere, og er så redd for å miste. 

Jeg har kort lutealfase, og tenkt at jeg har trengt Lutinus litt lengre..?

Noen flere som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus med Lutinus som støttemedisin? Hvorfor må noen gå på det frem til positiv test, og andre til uke 12? 

Anonymkode: 89d74...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjell på om man er gravid etter styrt eller naturlig frys. Jeg er selv gravid etter styrt frys og måtte bruke progesteron+østrogen til 10+0. Er det satt inn egg etter uttak eller ved naturlig frys, så trengs det normalt ikke støttebehandling lengre enn ved positiv test (også uke 6 ved noen klinikker), siden man har egenproduksjon 

Skrevet

Ok, takk for svar! 

Anonymkode: 89d74...5d7

Skrevet

I naturlig syklus skal du ikke trenge progesteronstøtte i det hele tatt egentlig. Har de målt og sjekket nivåene dine i tidligere sykluser? Hvis du har kort lutealfase kan det være tegn på lite progesteron, men det burde legene dine kunne svare på. Uansett så skader det ikke om du går på lutinus til du er fri feks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...