Gå til innhold

Erfaring med refluks operasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt operasjon mot reflukssykdom(GØRS/GERD)? 

Hva syntes du etter operasjonen? 

Anonymkode: 83bfb...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjøres hver dag. Du får masse informasjon av kirurg. Ellers kan du jo google?

Anonymkode: fe81d...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å ta en sånn operasjon. Når refluksen er aggressiv er det helt uutholdelig. 

Anonymkode: 32b1a...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt må prøves før de opererer spiserørsbetennelse.

Det er ikke en vanlig operasjon og ingen garanti for at du blir bra.

Operasjonen er ikke reversibel, og du kan ikke kaste opp eller rape etterpå.

Anonymkode: 0a339...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt må prøves før de opererer spiserørsbetennelse.

Det er ikke en vanlig operasjon og ingen garanti for at du blir bra.

Operasjonen er ikke reversibel, og du kan ikke kaste opp eller rape etterpå.

Vent, man kan ikke rape? Jeg har tatt gastric sleeve-operasjon og jeg sliter mye med refluks nå, så har vurdert denne operasjonen. Kirurgen som opererte meg har også nevnt det som et alternativ. Mistet evnen til å rape og kaste opp etter operasjonen, men etterhvert har jeg utviklet en teknikk for å "åpne opp" ned til magen og slippe ut gass/kaste opp, etter hva jeg har hørt er det forholdsvis vanlig. Var en som opererte samtidig som meg som fikk operert spiserørsbrokk samtidig og hun hadde heller ingen problemer, så det der må være veldig individuelt. 

Anonymkode: 57a56...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vent, man kan ikke rape? Jeg har tatt gastric sleeve-operasjon og jeg sliter mye med refluks nå, så har vurdert denne operasjonen. Kirurgen som opererte meg har også nevnt det som et alternativ. Mistet evnen til å rape og kaste opp etter operasjonen, men etterhvert har jeg utviklet en teknikk for å "åpne opp" ned til magen og slippe ut gass/kaste opp, etter hva jeg har hørt er det forholdsvis vanlig. Var en som opererte samtidig som meg som fikk operert spiserørsbrokk samtidig og hun hadde heller ingen problemer, så det der må være veldig individuelt. 

Det er det jeg har hørt fra kirurg ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du mister evnen til å kaste opp og omtrent havlparten kan ikke rape. Hele poenget med operasjonen er å lage en "vannlås" som hindrer magesyre å komme opp i spiserøret, da hindrer man også andre ting å komme den veien. 

Anonymkode: 93a71...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...