Gå til innhold

Hårfarge uten PPD?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er allergisk mot PPD og har farget håret mitt med Korres i lengre tid.

Jeg er derimot ikke helt fornøyd med Korres da hele håret blir svært rødlig ved farging. Verst er det med de grå hårene jeg har, da disse kan ende opp med å bli helt røde ved farging (!) Det er ikke veldig pent og alt annet enn resultatet jeg ønsker.  Jeg bruker 3.0 mørkebrun.

Er det noen her som bruker en PPD-fri hårfarge som de kan anbefale til meg? :)

Anonymkode: ac658...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korres har vel PPD? 

Mener Logona er PPD fri :) 

Jeg bruker Tints of Nature som sier de har mindre PPD - men ved allergi spiller jo det ingen rolle. 

Det rødlige kommer av at du har varme undertoner i håret. Får du samme resultat om du farger med 3.1? Og bruker blåsjampo? 

Endret av Fløff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (21 timer siden):

Korres har vel PPD? 

Mener Logona er PPD fri :) 

Jeg bruker Tints of Nature som sier de har mindre PPD - men ved allergi spiller jo det ingen rolle. 

Det rødlige kommer av at du har varme undertoner i håret. Får du samme resultat om du farger med 3.1? Og bruker blåsjampo? 

Det sto PPD fri på forrige pakken jeg kjøpte fra Korres ihvertfall, men har sett noen nye pakker i butikken hvor dette ikke står nevnt. Så jeg er veldig usikker. Kjennes ihvertfall ikke ut som om hodebunnen min tar fyr, slik som det gjør med vanlig hårfarge fra f.eks. Nutrisse.

Jeg har ikke prøvd 3.1 da jeg ikke har sett at den fargen selges, pleier å kjøpe på Vita.no

Eller tenker du på 2.1 blue/black? 

Jeg bruker ikke blåsjampo nei, men takk for tips!

Jeg har sett på Logona før, men vært litt skeptisk da jeg er usikker på om dette er en hårfarge som dekker grå hår.

Står dette på nettsiden til Logona: "Samtliga krämfärger färgar grått hår (upp till 30% grått)"

Jeg er avhengig av å ha en hårfarge som dekker de grå hårene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det sto PPD fri på forrige pakken jeg kjøpte fra Korres ihvertfall, men har sett noen nye pakker i butikken hvor dette ikke står nevnt. Så jeg er veldig usikker. Kjennes ihvertfall ikke ut som om hodebunnen min tar fyr, slik som det gjør med vanlig hårfarge fra f.eks. Nutrisse.

Jeg har ikke prøvd 3.1 da jeg ikke har sett at den fargen selges, pleier å kjøpe på Vita.no

Eller tenker du på 2.1 blue/black? 

Jeg bruker ikke blåsjampo nei, men takk for tips!

Jeg har sett på Logona før, men vært litt skeptisk da jeg er usikker på om dette er en hårfarge som dekker grå hår.

Står dette på nettsiden til Logona: "Samtliga krämfärger färgar grått hår (upp till 30% grått)"

Jeg er avhengig av å ha en hårfarge som dekker de grå hårene mine :)

Jeg tenker generelt på kald farge - ikke nøytral.

Altså X.1, ikke X.0. 0 er nøytral. 

Om du googler får du opp merker uten PPD :) Som skal dekke grå hår. Men det kan ofte være hennabasert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har googlet mye allerede (mye av grunnen til at jeg startet denne tråden :) ) og med alle hårfargene som er naturlig/hennabasert står det som regel at de ikke kan garantere at de grå hårene dekkes 100%. Fordi Henna legger seg annerledes rundt hvert hårstrå enn det vanlig "kjemisk" hårfarge gjør. Så fargen kan enten bare dempe de grå hårene eller dekke over ca 30%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 18.56):

Jeg er allergisk mot PPD og har farget håret mitt med Korres i lengre tid.

Jeg er derimot ikke helt fornøyd med Korres da hele håret blir svært rødlig ved farging. Verst er det med de grå hårene jeg har, da disse kan ende opp med å bli helt røde ved farging (!) Det er ikke veldig pent og alt annet enn resultatet jeg ønsker.  Jeg bruker 3.0 mørkebrun.

Er det noen her som bruker en PPD-fri hårfarge som de kan anbefale til meg? :)

Heia💗 Det røde som kommer frem er de naturlige underliggende pigmentene i håret. Når man benytter en hårfarge som har en liten opplysning vil det alltid komme frem dessverre😏 Her har jeg laget en side ang litt fargelære, hva som skjer i håret under en fargebehandling osv https://www.bybente.com/fargelaere/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...