Gå til innhold

Må man ha vaksine for og komme inn i barene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte noen som snakket om at fra 12 november så vil det være at folk som har tatt vaksinen kan komme inn i barer og klubber og ikke de som ikke  har tatt vaksinen. Finner ikke dette på nyheter eller vg, vis noen vet at dette er sant?

Anonymkode: ab202...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Should be. 

Anonymkode: 20b7e...681

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg hørte noen som snakket om at fra 12 november så vil det være at folk som har tatt vaksinen kan komme inn i barer og klubber og ikke de som ikke  har tatt vaksinen. Finner ikke dette på nyheter eller vg, vis noen vet at dette er sant?

Anonymkode: ab202...cfb

Det får du vite i morgen på nyhetene 

Anonymkode: a3758...daf

• Liker 1
Skrevet

Regjeringen holder korona-pressekonferanse i morgen. Bruk av koronapass innenlands er et mulig tiltak som har blitt nevnt. Du får vite etter kl 12 i morgen om det blir slik eller ikke. 

Anonymkode: c28e4...164

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Stakkars de som skal kontrollere dette, sier jeg da :ler:

Har heldigvis ikke den interessen, men et slikt grep er en form for diskriminering. Derfor er jeg imot det.

Forresten. Hvorfor ligger denne på barn og familie? :klo:

Endret av Villfisker
Skrevet
3 minutter siden, Villfisker said:

Det blir vel ikke en særlig verre oppgave enn å kontrollere alder vel? Ille det og kanskje, men de som gjør det er 'a vant med det.

Anonymkode: 93874...dc0

• Liker 4
Skrevet

Sannsynligvis stenger barer/ restauranter før jul, slik som i fjor. Glem julebordet.

Anonymkode: 87d91...b8a

Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det blir vel ikke en særlig verre oppgave enn å kontrollere alder vel? Ille det og kanskje, men de som gjør det er 'a vant med det.

Tviler på at de sjekker hver eneste en for å si det sånn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Sannsynligvis stenger barer/ restauranter før jul, slik som i fjor. Glem julebordet.

Nei, ikke nubbesjans for det. Det blir ingen ny nedstengning.

Anonymkode: cf52e...38d

• Liker 1
Skrevet

Og hva er poenget når vaksinerte sprer smitte og blir syke også? 

Anonymkode: 87ba6...7ee

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hoooooray! Håper at julebordet vårt blir avlyst 

• Liker 1
Skrevet

I flere land i Europa sjekkes vaksinepasset før man slipper inn på barer, restauranter o.l., og det går raskt og greit. 

Uvaksinerte smittes mye lettere enn vaksinerte, og er dermed betydelig større smittespredere. Helt flott om de nektes tilgang til utesteder - med mindre de har en fersk, negativ koronatest å vise til. 

Anonymkode: e8c41...ea9

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Villfisker said:

Joda, det gjør de, hvis det er utested for unge. Er et rett borti gata for der jeg bor, og de er flinke (strenge) på kontrollen av alder. Hyppige skjenkekontroller og strenge sanksjoner er nok årsaken.

De sjekker også grad av beruselse, i tillegg til å ta dørpenger.

Det blir 'a litt kø av det, men ser ut til å gå fint helg etter helg. Typisk 18-20-åringsplass med høy musikk, dansegulv og lysshow.

Tror ikke det ville vært noe særlig verre å sjekke at folk kan dra opp mobilen og vise et koronapass, i tillegg til legitimasjon (ev.).

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Villfisker said:

De byene (landene) jeg har vært i, Berlin og Chania, der sjekket de en og en før de tillot å sitte innendørs. Gikk helt greit det ^^, 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I flere land i Europa sjekkes vaksinepasset før man slipper inn på barer, restauranter o.l., og det går raskt og greit. 

Uvaksinerte smittes mye lettere enn vaksinerte, og er dermed betydelig større smittespredere. Helt flott om de nektes tilgang til utesteder - med mindre de har en fersk, negativ koronatest å vise til. 

Anonymkode: e8c41...ea9

Har du link som bekrefter din påstand? 

• Liker 2
Skrevet
Villfisker skrev (5 timer siden):

Har heldigvis ikke den interessen, men et slikt grep er en form for diskriminering. Derfor er jeg imot det.

Forresten. Hvorfor ligger denne på barn og familie? :klo:

Er brudd på menneskerettighetene, faktisk. 

Anonymkode: 85d1e...014

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du link som bekrefter din påstand? 

Det er da vel allmennkunnskap nå. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er da vel allmennkunnskap nå. 

Nei. Link? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nytter jo lite med Corona-pass hvis de vaksinerte (som har Covid) sprer like mye smitte. Falsk trygghet i såfall : https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EwrOPo/cdc-covid-syke-fullvaksinerte-kan-vaere-like-smittsomme-som-uvaksinerte

Anonymkode: 005d4...72a

Så hva er poenget? De som innfører coronapass vet ikke om at vaksinerte også sprer smitte og blir syke? 

• Liker 1
  • Opprett ny...