AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Jeg er 21 år og i lag med en på 27. Nylig fridde han og naturligvis sa jeg ja. Så vi er nå forlovet. Vi har fått mange kommentarer på at jeg bare er 21, og at vi ikke har vært sammen lengre enn 1,5 år. Vil se andre sine perspektiver på dette. Er 21 år alt for tidlig å skulle forlove seg? Syntes selv det egentlig er en fin ting, samtidig ser jeg hvordan det kan vekke reaksjoner hos folk. Anonymkode: 841ec...eba
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Har vært forlovet 2 ganger i mitt liv, ingenting i veien med det. Jeg syns det var koselig å få en slik kjærlighetserklæring. På en måte blir man mer bundet, uten å måtte gifte seg. Noen syns det er ok å være forlovet livet ut også. Ville blitt værende forlovet i et par år før det blir snakk om giftemål da. Anonymkode: 87020...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Forlovet som "forholdsstatus" er vel noe mange ser på som barnslig, uansett alder. Men forlovet som i å ha planer for å gifte seg er jo noe annet. Anonymkode: 4e0d7...9f6 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 Ja det er for tidlig.. Jeg tviler ikke på at dere elsker hverandre like høyt som hvis dere hadde vært et eldre par, men grunnen til at det er for tidlig er fordi hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25 som kvinne, 28 som menn, og man er ikke emosjonelt ferdig utviklet før man er 27 som kvinne og 32 som menn. Sjansen er derfor enormt stor at om bare fire fem år så har dere vokst fra hverandre. Du kommer til å være en helt annen person når du nærmer deg 28-29 og det gjør han også, og selvom du nå tenker at kjærligheten holder dere sammen uansett så er det nemlig stor sannsynlig for at du (eller han) ikke engang vil eller orker å være sammen senere fordi dere har endret dere så mye og vokst fra hverandre. Vanligvis da så er det tungt og trist å slå opp fordi man har vært sammen så lenge, men det er enda vanskeligere å komme seg ut av forholdet som gift eller spesielt hvis dere har fått barn, fordi da føler man på en plikt til å holde sammen. Det resulterer videre i for eksempel utroskap og et dødt forhold på hjemmebane der dere bare holder sammen fordi dere er gift mens det egentlig er dødt løp å kjempe for forholdet. Anonymkode: 283b0...db1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 Kan gå bra! Vi forlovet oss da jeg var 19, og han var på perm fra militæret🤣 Dette var i 1998. Still going strong, men fortsatt ikke giftet oss Anonymkode: f51bb...d45
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 De færreste tror vel at dere kommer til å vare, og synes det er litt leit at neste forlovelse forringes av denne. Men ingen kan jo spå fremtiden Anonymkode: 38d0f...5e8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #7 Skrevet 12. november 2021 Anbefaler deg i alle fall å bli ferdig med studier før dere gifter dere. De fleste utvikler seg mye på de årene man studerer, så den som var attraktiv noen år tidligere er ikke nødvendig vis typen du ser etter når du er ferdig. Det er veldig sjeldent at forhold som starter så tidlig holder livet ut i dag. Anonymkode: 563b4...f96 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Det er helt opp til dere. Ingen andre kan bestemme eller skal kunne påvirke deres valg. Drit i hva alle andre mener, det er jo dere det handler om. Spiller vel ingen rolle om dere er kjærester eller forlovet. Masse lykke til! Anonymkode: 663c5...059
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er 21 år og i lag med en på 27. Nylig fridde han og naturligvis sa jeg ja. Så vi er nå forlovet. Vi har fått mange kommentarer på at jeg bare er 21, og at vi ikke har vært sammen lengre enn 1,5 år. Vil se andre sine perspektiver på dette. Er 21 år alt for tidlig å skulle forlove seg? Syntes selv det egentlig er en fin ting, samtidig ser jeg hvordan det kan vekke reaksjoner hos folk. Anonymkode: 841ec...eba Jeg er 48 år og og han jeg var interessert i når jeg var 21 husker jeg knapt. 😅 Var sammen med han i noen år frem til jeg var 23. Jeg synest - generelt - å forlove seg og gifte seg når en er 21 er tullete greier. Men jeg henger meg lite opp i hva andre gjør. Det kan absolutt være rett for deg. Anonymkode: 535e0...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har vært forlovet 2 ganger i mitt liv, ingenting i veien med det. Jeg syns det var koselig å få en slik kjærlighetserklæring. På en måte blir man mer bundet, uten å måtte gifte seg. Noen syns det er ok å være forlovet livet ut også. Ville blitt værende forlovet i et par år før det blir snakk om giftemål da. Anonymkode: 87020...9f8 Hvor i alle dager er det du har vokst opp? En forlovelse er da ikke en kjærlighetserklæring, det er en forpliktelse. TS: Jeg kjenner mennesker som fant hverandre i tenårene. Har man vokst opp med mennesker som fikser ekteskap, så er det klart man vet hva det er snakk om allerede da. Har man ikke det, så tror jeg tvilsomt at man klarer det, uansett hvor gammel man blir. Det ser du jo på holdningen over her, at en forlovelse er en kjærlighetserklæring. Det er som å si at en bil er et sted man kan sitte i gode seter. Så her tenker jeg det har alt å si hva slags erfaringer du har med ekteskap. Anonymkode: 35547...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #11 Skrevet 12. november 2021 Ser ingenting galt med det. om dere ikke holder sammen, hva så? Om dere gjør det så er det store muligheter for å feire rubinbryllup, og det er jo noe å skryte av Synes folk her er kjempenegative. Venninna mi ble sammen med mannen sin på konfirmasjonsleir da de var 14. Har vært sammen i 30 år de nå. Anonymkode: 6a39f...ecd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #12 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ingenting galt med det. om dere ikke holder sammen, hva så? Om dere gjør det så er det store muligheter for å feire rubinbryllup, og det er jo noe å skryte av Synes folk her er kjempenegative. Venninna mi ble sammen med mannen sin på konfirmasjonsleir da de var 14. Har vært sammen i 30 år de nå. Anonymkode: 6a39f...ecd Jeg er superpositiv til at forholdet kan vare. Jeg har selv vært med mannen siden jeg var 20. Det jeg er negativ er: 1) være forlovet bare for å være forlovet, det er utrolig teit 2) gifte seg i den alderen. For det er tross alt sannsynlighetsovervekt for at man vokser fra hverandre. Og da er det mye tid, styr og gjerne også dyrt, med seperasjon og skilsmisse. Anonymkode: 4e0d7...9f6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor i alle dager er det du har vokst opp? En forlovelse er da ikke en kjærlighetserklæring, det er en forpliktelse. TS: Jeg kjenner mennesker som fant hverandre i tenårene. Har man vokst opp med mennesker som fikser ekteskap, så er det klart man vet hva det er snakk om allerede da. Har man ikke det, så tror jeg tvilsomt at man klarer det, uansett hvor gammel man blir. Det ser du jo på holdningen over her, at en forlovelse er en kjærlighetserklæring. Det er som å si at en bil er et sted man kan sitte i gode seter. Så her tenker jeg det har alt å si hva slags erfaringer du har med ekteskap. Anonymkode: 35547...e5d Som religion, livssyn og alt annet så er alle forskjellige og tror forskjellige ting. Ja, fra gammelt av var det en forpliktelse om å gifte seg. Det er nyere tider nå og jeg legger hva jeg vil i det. Det å bli spurt om forlovelse var ikke "vil du gifte deg med meg?" Det var "vil du dele resten av livet med meg og ha dette som et symbol?" Vi har begge vært enige om at giftemål ikke ligger for oss. Så for meg var det en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 87020...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som religion, livssyn og alt annet så er alle forskjellige og tror forskjellige ting. Ja, fra gammelt av var det en forpliktelse om å gifte seg. Det er nyere tider nå og jeg legger hva jeg vil i det. Det å bli spurt om forlovelse var ikke "vil du gifte deg med meg?" Det var "vil du dele resten av livet med meg og ha dette som et symbol?" Vi har begge vært enige om at giftemål ikke ligger for oss. Så for meg var det en kjærlighetserklæring. Anonymkode: 87020...9f8 For all del, men det sier ikke så mye om tiden vi lever i, som det sier om sosioøkonomisk bakgrunn. Og nettopp fordi vi ikke vet noe om den, er det heller ingen som kan rådgi TS. Anonymkode: 35547...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Skrevet 12. november 2021 Jeg syns ikke man er voksen nok til å gifte seg som 21-åring. For det er hva forlovelse betyr. Jeg følte meg veldig voksen når jeg var 21, men man vokser veldig som person i 20-årene. Du ser det ikke nå, men du vil se det om 5 år. Jeg ville ikke ha giftet meg før om noen år til, tenker når du er 24-25. Vær sammen en del år, opplev oppturer og nedturer. Bo sammen hvis dere ikke alt gjør det. Du er faktisk veldig ung, og du skal vokse som person Anonymkode: 7b0e0...068
sicario Skrevet 12. november 2021 #16 Skrevet 12. november 2021 Da jeg var 21 var jeg sammen med mitt livs store kjærlighet! Etter det har jeg hatt 2 andre av mitt livs store kjærlighet. Man har ingen garantier, og selvfølgelig kan du og typen din leve lykkelig resten av deres dager. Men sannsynligvis ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #17 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 18.46): Jeg er 21 år og i lag med en på 27. Nylig fridde han og naturligvis sa jeg ja. Så vi er nå forlovet. Vi har fått mange kommentarer på at jeg bare er 21, og at vi ikke har vært sammen lengre enn 1,5 år. Vil se andre sine perspektiver på dette. Er 21 år alt for tidlig å skulle forlove seg? Syntes selv det egentlig er en fin ting, samtidig ser jeg hvordan det kan vekke reaksjoner hos folk. Anonymkode: 841ec...eba Jeg var 18, han var 25 da vi forlovet oss. Vi er gift nå. Og 41 og 48 år. Alder har ingenting å si. Føles det rett for deg og dere, er det ingen /ingenting som skal hindre dere. Anonymkode: 587ba...a96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå