Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
i dag har jeg vært på jobb, har tatt 3 store paller med varer som kom, det tok 6 timer. Dette innebærer mange tunge løft og man blir veldig sliten av det. Selv har jeg litt ryggproblemer, og det vet kjæresten min om.

Han har et litt annet energinivå enn meg. Han har også en fysisk krevende jobb, men må likevel ha noe å gjøre utenom jobb også (hele tiden egt). Vi har egentlig noen ærender vi må gjøre (bare noen småting vi må kjøpe, men ingenting som haster I DAG. Han spør mens jeg er på jobb om vi kan fikse det i dag, og jeg svarer at jeg er sliten og at jeg helst vil slappe av og få restituert ryggen min da jeg skal på jobb i morgen også. Det er lov å være sliten? I tillegg har han ikke lappen (mista den) så jeg må kjøre. Han syns det er latterlig at jeg blir sliten av å kjøre bil hele tiden, og at det er like avslappende som å sitte på. Så nå er han kjempesur og sier at jeg ikke klarer noen ting som vil slappe av etter jobb istedenfor å bli med. Det må skje noe hele tiden, og jeg begynner å bli litt lei. Ikke minst er det sårende å høre sånne ting når jeg har stått på i hele dag..

Hva tenker dere? Er jeg rett og slett lat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke lat. Kan ikke han bare fikse lappen sin igjen da hvis han har så mye energi, også kjøre rundt selv? Makan

• Liker 4
Skrevet
lilshma skrev (6 minutter siden):

Hei! 
i dag har jeg vært på jobb, har tatt 3 store paller med varer som kom, det tok 6 timer. Dette innebærer mange tunge løft og man blir veldig sliten av det. Selv har jeg litt ryggproblemer, og det vet kjæresten min om.

Han har et litt annet energinivå enn meg. Han har også en fysisk krevende jobb, men må likevel ha noe å gjøre utenom jobb også (hele tiden egt). Vi har egentlig noen ærender vi må gjøre (bare noen småting vi må kjøpe, men ingenting som haster I DAG. Han spør mens jeg er på jobb om vi kan fikse det i dag, og jeg svarer at jeg er sliten og at jeg helst vil slappe av og få restituert ryggen min da jeg skal på jobb i morgen også. Det er lov å være sliten? I tillegg har han ikke lappen (mista den) så jeg må kjøre. Han syns det er latterlig at jeg blir sliten av å kjøre bil hele tiden, og at det er like avslappende som å sitte på. Så nå er han kjempesur og sier at jeg ikke klarer noen ting som vil slappe av etter jobb istedenfor å bli med. Det må skje noe hele tiden, og jeg begynner å bli litt lei. Ikke minst er det sårende å høre sånne ting når jeg har stått på i hele dag..

Hva tenker dere? Er jeg rett og slett lat?

Ehm, nei du er ikke lat på grunn av dette! 
Du får si at det var synd at han mistet lappen, for han kan ikke forvente at du kjører til han sine tider. Dessuten så blir man sliten av forskjellige ting.. Han er ikke fasiten på hvordan man skal være. 
Han kan jo ta buss om det er hast

Anonymkode: a08a4...00e

• Liker 5
Skrevet

Jeg føler ikke at han respekterer meg og mine behov. Det er alltid han det handler om. «Jeg har jo også vært på jobb?» sa han. Nå dro han uten å si hade. Hva skal jeg gjøre?

Skrevet
lilshma skrev (Akkurat nå):

Jeg føler ikke at han respekterer meg og mine behov. Det er alltid han det handler om. «Jeg har jo også vært på jobb?» sa han. Nå dro han uten å si hade. Hva skal jeg gjøre?

Du skal drite i han. Det er han som er barnslig og egoistisk!

Anonymkode: a08a4...00e

• Liker 3
Skrevet

Jeg og samboer har også ulikt energinivå. Han blir fort sliten og tyr til sofaen, mens jeg liker å ordne ting og være aktiv. Jeg kjenner at det irriterer meg. Men er det slik at du i ny og ne er sliten så tenker jeg at det er urimelig av han og tatt en rolig prat med han om det. 

Anonymkode: 4a5b4...76a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg og samboer har også ulikt energinivå. Han blir fort sliten og tyr til sofaen, mens jeg liker å ordne ting og være aktiv. Jeg kjenner at det irriterer meg. Men er det slik at du i ny og ne er sliten så tenker jeg at det er urimelig av han og tatt en rolig prat med han om det. 

Anonymkode: 4a5b4...76a

Det er det som er problemet egt. Vi gjør jo noe hele tiden, og jeg setter jo pris på det selv! Men i ny og ne må også jeg ty til sofaen selv om han aldri trenger det. Jeg liker jo å ordne ting og være aktiv selv.

Skrevet
1 hour ago, lilshma said:

I kronologisk rekkefølge:

1. Dumpe ham. 

2. Dumpe ham. 

3. Dumpe ham. 

Anonymkode: 6377e...139

• Liker 1
Skrevet

Jobben din er viktig. Klart du skal lade opp til neste dag! En viktig og fornuftig prioritering, synes jeg.

At han har mistet lappen er hans feil. Ærendene kan uansett vente. At han ikke har empati er gjerne ikke hans feil, men du må ikke la det gå ut over deg. Ikke tvil på at du har rett på å hvile når ryggen din er "ødelagt". Han virker ikke å bry seg om din helse. Dette er en særs dårlig egenskap hos en kjæreste.

Anonymkode: 1714f...a75

Skrevet

Høres ut som forholdet er dødfødt for dere begge. Han har tydeligvis kraftig behov for noen med like mye energi som han selv, og du har behov for en partner som forstår at du må ta vare på deg selv og som bryr seg om din helse, både fysisk og mentalt. Det gjør jo ikke denne karen, han driter i det faktisk. Det er jo ikke et sunt forhold. 

Som tips kan jeg si at livet mitt snudde rundt fullstendig fra og med den dagen jeg bestemte meg for å lytte til hva jeg føler i ethvert øyeblikk. Jeg begynte være åpen og ærlig med alle, hvis jeg ikke ville være med på noe, ville jeg si det som det var "jeg føler er er utladet etter jobb", eller til og med "jeg har gledet meg til å tilbringe en kveld hjemme alene, men jeg håper dere har en herlig kveld og tusen takk for invitasjon!" osv osv. Det høres enkelt ut, men vi pleier ofte å si ja til ting vi egentlig ikke ønsker, eller komme med hvite løgner. Lytt til deg selv. Følg din egen glede! 

Det er et sitat som jeg ikke klarer å finne igjen akkurat nå, som går noe som "Happy people make others happy. You cannot make anyone happy by making yourself less happy. It will only leave you less happy." 

Anonymkode: 9d0c1...ddb

Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Hvordan skal det bli om dere får barn sammen ? Når han allerede nå driver silent treatment og viser lite hensyn ...

Nei,her bør du tenke deg om .  Den ryggen skal du ha i mange år. Lytt til kroppens behov for hvile.  Han sliter deg ut mentalt i tillegg med sin mangel på empati og at det er du som alltid bør tilpasse deg virker det som...? På sikt vil du da risikere kroniske ryggsmerter og fatigue.   Menn kan skiftes ut , men ikke helsa 😎,,, særlig slike som mister lappen ,-  tror de er verdens navle og at andre til enhver tid skal stå på pinner for dem. 

Han er ikke snill med deg . Derfor blir du ekstra  sliten og magefølelsen roper varsko. Kroppen kjenner sjela når ting er feil. ❤ Undertrykker du behovene dine,så vil du  etterhvert møte veggen fysisk/ mentalt. 

Pauseknapp er undervurdert 🙃

Endret av Skogsalv
Skrevet
Milky skrev (14 timer siden):

Nei du er ikke lat. Kan ikke han bare fikse lappen sin igjen da hvis han har så mye energi, også kjøre rundt selv? Makan

Fikse lappen sin, som han har mistet? ehhh…trodde du han glemte den på butikken?

Anonymkode: 3d592...ac3

Skrevet

Og dere i dumpekoret, ro ned litt’a. Det er normalt å ha ulik kapasitet, og det hadde sikkert gått bra hvis gubben hadde greid å beholde lappen. Du får prate med han om disse ulikhetene nå som han er avhengig av deg for å få gjennomført alt han ønsker, tror det ligger skam og annen ergrelse i hodet på den gubben.

Han greier tydeligvis ikke å endre tempo i tiden lappen er vekk, men det vil endre seg når han får den tilbake, hvis det ikke er fyllekjøring da…

Anonymkode: 3d592...ac3

Skrevet

Synes ts er flink som setter grenser i stedet for å føye seg etter "typen" og tøye strikken med fare for at den ryker. I forhold der energinivået er ulikt, er det viktig med respekt for hverandres ulikheter. Da er det greit å gjøre ting hver for seg, Hvis det er veldig viktig å farte rundt hele tida og førerkortet fratatt, ja så må man kjenne på konsekvensen. 

Anonymkode: 1c8d9...a62

Skrevet

Tusen takk for gode svar ❤️ 
Det ble ikke bedre. Han kom hjem og ignorerte meg. Prøvde å snakke med han men mislyktes. Gråt meg i søvn. Nevnte det igjen i dag, han skjønner meg ikke i det hele tatt, og brydde seg ikke om at jeg lå gråtende vedsiden av han. «Du gråter jo hele tiden». Etter jobb i dag henta jeg han (for å være snill) og sa vi kunne gjøre noen ærender. «Neida, jeg fikser jeg. Du må jo slappe av du» sa han med en nedlatende tone. Jeg er jo i bedre form i dag? Han fortsatte å være sur og komme med spydige kommentarer etter jobb. Nå er han i dusjen, og alt jeg vil er å dra, men klarer liksom ikke. Føler meg svak..

Skrevet

Du er ikke svak fordi du ikke drar. Slike ting er omfattende og kjempevanskelig. Det er ikke bare å ta hatten og gå. Det er lett for oss å si du skal dumpe han, men det er ikke lett for deg som står midt oppi det. Jeg levde med en drittsekk i 20 år. Hvordan ble jeg kvitt han? HAN dumpet MEG! Jeg
trodde jeg skulle "dø" av kjærlighetssorg. Bare noen måneder senere oppdaget jeg at det var det beste som kunne ha hent meg!! Jeg kunne ikke huske nåtid jeg hadde vært så lykkelig og laidback! Og helsen ble mye bedre også. Dette er flere år siden. Jeg vet ikke om vi fortsatt hadde vært sammen om han ikke hadde dumpet meg. De siste 2 årene, jeg tror jeg grein flere ganger i uken på vei hjem fra jobb i bilen. Jeg grudde meg sånn til hva som ventet meg hjemme. Jeg ante ikke hva slags humør han var i. Spesielt helg gruet jeg meg til. Ingen pause fra han... Det er ikke lett å bare gå. Du er bundet på mange måter. Men du må prøve for din egen del. Men om du feiler, så er det ikke fordi du er svak. Men ikke gi opp. Prøv igjen. For han her gir deg ikke noe lykke. Han bryter deg ned. Rett og slett!

Anonymkode: 1714f...a75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...