Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som kan forklare meg forskjellen? Praktiske og ting og upraktiske ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er sånn at kombivogn er én vogn, som du kan gjøre om fra dypvogn til sportsvogn, mens duovogn består av en dypvogndel og en sportsvogndel som du kan bytte plass på (altså at du f.eks. har sportsvogndelen i kjelleren så lenge dypvogndelen er i bruk). Jeg vet ikke så mye om dette selv, men har hørt at kombivogna ofte er tyngre, og har mindre bag enn duovogna.

Hvis dette stemmer, kommer vi til å gå for duo framfor kombi. Henger meg på tråden, så kanskje jeg lærer litt om dette selv :)

Skrevet

Jeg er ikke helt 100% sikker, men mener det er som søndagsengel? sier.

Jeg har duo-vogn, og den består av en sportsvogndel og en dypbag-del som vi bytter plass på (og oppbevarer den andre i kjelleren)

På en kombivogn så står vel sportsvogndelen på vogna hele tiden, mens man i tillegg setter bag-delen "oppi" sportsvogn-delen når man bruker den. Altså triller man da i teorien rundt med begge "vogntypene" samtidig.

Kombivognene har derfor som oftest mindre bag-del enn duo-vognene.

Jeg kan helt klart anbefale duo-vogn, men man må jo se ann behovet også.

En kombi-vogn er enklere om man f.eks bor i blokk uten heis, da man kan sette igjen vogna nede, og bare løfte med seg den lille bag-delen med sovende baby i.

Bag-delen til duo-vogner er større og tyngre, så selv om det går ann der også, så er det ikke så veldig praktisk.

Om man får baby på vinteren, og vil ha f.eks voksi-pose i bag-en, så er det kjekt med duo-vogn, siden det er større plass der - plass til både stor baby og voksi-pose i over 4 mnd for vår del i allefall.

Så man må se litt på bruken også, tror jeg - før man bestemmer seg helt for hvilken vogn man tar

Skrevet

Fordelen med kombivogn synes jeg er at man kan løfte ut bagen fra vogna og ta den med seg - vi hadde bagnett til bilen, og brukte bag´en veldig mye de første månedene. Praktisk å slippe å vekke babyen for å ta inn og ut av bil og vogn, og hvis man f.eks. bor i blokk.

Den første tida sov han også oppi bag´en om natta, da babysenga ble veldig stor for det lille knøttet :hjerte:

Skrevet

Duovogn anbefales hvis du skal ha vinterbarn, da det er bedre plass i den til f. eks saueskinn, voksipose og lignende. Men bor du i blokk med trapper, er helt klart kombivognen å foretrekke.

Skrevet

Jeg fikk barn i august, og valgte duovogn fordi den hadde stor bag som kunne brukes gjennom hele vinteren. I tillegg bor vi på bakkeplan, så det ble ikke så mange trapper å bære bagen i. Mitt inntrykk er at folk som regel er fornøyd med bagdelen av duovognen, men at sittedelen ofte ikke er like praktisk. Hvis jeg får barn på en annen årstid neste gang, tror jeg at jeg velger kombi.

Skrevet
Jeg fikk barn i august, og valgte duovogn fordi den hadde stor bag som kunne brukes gjennom hele vinteren. I tillegg bor vi på bakkeplan, så det ble ikke så mange trapper å bære bagen i. Mitt inntrykk er at folk som regel er fornøyd med bagdelen av duovognen, men at sittedelen ofte ikke er like praktisk. Hvis jeg får barn på en annen årstid neste gang, tror jeg at jeg velger kombi.

Vet du hva som gjør at sportsdelen ikke er praktisk? Vi venter vinterbarn, kan det være like greit å kjøpe en vanlig stor dypvogn, og heller kjøpe sportsvogn når det blir aktuelt å bruke det? Er det i det hele tatt noen som kjøper kun dypvogn lenger? Synes jeg leser om kombi og duo over alt, jeg?! :klø:

Skrevet
Mitt inntrykk er at folk som regel er fornøyd med bagdelen av duovognen, men at sittedelen ofte ikke er like praktisk.

Jeg har simo duo, og jeg er fornøyd med både bag-del og sitte-del.

Tror det er avhengig av vognmerke også

Gjest metteflette i.i
Skrevet

Jeg hadde Simo classic til min første og den vognen er fantastisk, men kerever litt plass. Denne gangen har vi fått en Simo Duo og den ser kjempeok ut, kombivognene synes jeg er tyngre og trangere i bagen.

Anbefaler duo eller dypvogn. Dypvogn er også veldig greit å kjøpe brukt, invester heller i en ny sportsvogn.

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

En liten bror av meg født i august mnd. vokste temmelig fort ut av bagdelen i kombivogna si... og det endte opp med at vi måtte ta bagdelen ut og legge han i sportsdelen i soveposen sin og dandere d til... ellers så fikk han ik plass til beina sine.. Så når han ble større så måtte vi til å kjøpe ny sportsvogn istedet.. Kommer vel ann på kor store barn en får gjerna.. men d vet en vel aldrig..? :klø: Så kommer det nok ann på ka årstid en får barnet.. Så er d d med hvordan en bor å sånn og då.. Men han lille som helst likte å sova i vogna si , fikk ik så mye hjep i at bagen i kombivogna var løs når den så fort ble for liten.. Den andre delen av kombivogna er ik løs.. så då må en bæra ungen utav likavel sånn at den våkne.. Så kanskje duo er bdre likavel.. sjøl om bagen er litt tyngre å bæra med seg? :sjenert:

Gjest 1030 i.i.
Skrevet
Vet du hva som gjør at sportsdelen ikke er praktisk? Vi venter vinterbarn, kan det være like greit å kjøpe en vanlig stor dypvogn, og heller kjøpe sportsvogn når det blir aktuelt å bruke det?

Ulempen med sportsdelen er at den blir tung i forhold til en "rein" sportsvogn. Dersom det ikke hadde vært for at vi bor oppe i etasjene hadde vi valgt dypvogn + egen sportsvogn. V har istedet valgt duovogn siden vi har utvendig trapp og ikke noe innendørs oppbevaringsplass på bakkeplan. Dermed tar vi av bagdelen (og bærer opp til 3. etasje...) og lar hjulene stå igjen ute. Det fungerer greit, men det er tungt.

Skrevet
Jeg tror det er sånn at kombivogn er én vogn, som du kan gjøre om fra dypvogn til sportsvogn, mens duovogn består av en dypvogndel og en sportsvogndel som du kan bytte plass på (altså at du f.eks. har sportsvogndelen i kjelleren så lenge dypvogndelen er i bruk). Jeg vet ikke så mye om dette selv, men har hørt at kombivogna ofte er tyngre, og har mindre bag enn duovogna.

Hvis dette stemmer, kommer vi til å gå for duo framfor kombi. Henger meg på tråden, så kanskje jeg lærer litt om dette selv :)

Vi kjøpte vogn i dag! :) Det ble en kombivogn likevel, fra Brio. Bagen i kombivogna er nemlig bare 1 cm kortere og 1 cm smalere enn bagen i duo-vogna, og da syntes vi det var bedre å kjøpe en hvor vi kunne bære med oss bagen på en enkel måte. Vi så at mange av de andre kombivognene hadde veldig små bager, så det er tydeligvis forskjell på dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...