AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Noen som vet om det går ann? Jeg er i sluttfasen av en master nå, leverer oppgaven til våren. Dette siste halve året har jeg ingen inntekt pga feltarbeid + jeg er mor til tre barn som også trenger sitt vedsiden av. Med stipend, lån, barnetrygd og oppsparte midler har jeg 33 000 i mnd å rutte med til august. Altså har jeg «inntekt» men ikke det som banken ser på som inntekt. Nå er det slik at vi må ha en bil for at det skal gå rundt, og det er hovedsakelig jeg som trenger den. Min samboer har bil gjennom jobben. Det er også slik at pga min fagforening så kan jeg få et betydelig bedre lån enn min samboer. Men det er han som må ta opp lånet fordi jeg «ikke har inntekt». Tror dere man kunne bedt om noe slikt? At han et medlåntaker eller lignende? Det er snakk om betydelig mindre rente. Og ja, vi må faktisk ta lån, mine oppsparte midler må brukes (fordeles) på disse månedene. Vet også at osloborgere tror at bil er luksus og at man ikke trenger en nyere sikrere bil med forhjulstrekk. Denne forståelsen for bil blir feil her fordi uten firhjulstrekk kan jeg glemme å være tidsnok i 5 av årets 12 mnd om det har falt snø om natten og jeg ikke kan bruke 1 time til måking om morgenen (ja kommunen brøyter, men kommunen sitt området er stort og alle skal på jobb om morgenen). Har heldigvis funnet en rimelig bil til 90 000kr. Selvfølgelig kan samboeren min bare ta lånet på seg selv i en annen bank, men ser at jeg sparer 500kr(!) om jeg tar lån. Hun jeg snakket med i første omgang forsto ikke helt problemstillingen, og var ikke så ivrig på å hjelpe. Tror hun var bekymret for at jeg var en luksusfelle type eller noe lignende. Men jeg har jo inntekt. De bare ikke godtar den som inntekt. Er det noen som har gjort dette før eller har noen gode argumenter jeg kan komme med? Anonymkode: 6f0aa...a8e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Gadd ikke lese alt for det var så uinteressant og uvesentlig å få hele livshistorien for et enkelt spørsmål.. Lånet kan bare stå på en person men dere kan stå som hoved- og medeier på bilen. Anonymkode: 7a754...da2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gadd ikke lese alt for det var så uinteressant og uvesentlig å få hele livshistorien for et enkelt spørsmål.. Lånet kan bare stå på en person men dere kan stå som hoved- og medeier på bilen. Anonymkode: 7a754...da2 Tydeligvis gjorde din latskap at du ikke klarte å svare ordentlig på spørsmålet heller 😂 Anonymkode: 6f0aa...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #4 Skrevet 12. november 2021 Jeg har nettopp søkt (fått) billån i danske bank, og der fylte man inn om man skulle ha medlåntaker (fikk bedre rente da). Anonymkode: 69231...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #5 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tydeligvis gjorde din latskap at du ikke klarte å svare ordentlig på spørsmålet heller 😂 Anonymkode: 6f0aa...a8e Der kan du se, kanskje forkorte spørsmålet neste gang 😂😂 Anonymkode: 7a754...da2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 11.29): Der kan du se, kanskje forkorte spørsmålet neste gang 😂😂 Anonymkode: 7a754...da2 Eller kanskje akkurat du ikke trenger å svare, siden du ikke orker sette deg inn i spørsmålet heller? typisk kvinneguiden troll du, hadde nok vært galt med mindre informasjon også Anonymkode: 6f0aa...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 On 11/12/2021 at 11:29 AM, AnonymBruker said: Der kan du se, kanskje forkorte spørsmålet neste gang 😂😂 Anonymkode: 7a754...da2 Hvis du ikke klarer å lese HI, så kan du like greit avstå fra å svare også. Anonymkode: c7deb...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå