AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Del Skrevet 11. november 2021 Sensor skrev at jeg ligger for langt ut til høyre, noen som har tips til hvordan en kan ligge mer midt i feltet? Videre skrev han at det var problematisk fordi det hindret motgående trafikk og at biler på smale veier må vike. Jeg må ærlig si jeg ikke helt skjønner logikken for om jeg ligger altfor langt ut til høyre burde vel bilene i motsatt felt teoretisk sett ha rimelig god plass sia de har hele sitt felt og ganske mye av mitt felt ledig? Jeg skjønner at jeg må øve mer på det om det stemmer at jeg kjører for langt ut på kanten (ikke fått noen klager på det før), sia det ikke er helt greit havne utenfor kanten akkurat. Anonymkode: 22b91...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Del Skrevet 11. november 2021 Spør Erna Solberg om tips Anonymkode: a4715...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Del Skrevet 11. november 2021 Jøss, dette høres rart ut, kan det være han mener venstre?! Helt ulogisk at motgående trafikk skal måtte vike fordi du ligger for langt til høyre. Det selvsagte tipset er å øve på bilens plassering i veibanen. Man kontrollerer det ved å bruke synet/speil, og rattet. Skjønner ikke helt hvordan dette er noe man må ha "tips" om. Anonymkode: f8eca...46c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Del Skrevet 11. november 2021 Kjør på veier med markerte linjer. Kikk mye i høyrespeilet for å se hvordan du ligger plassert i forhold til stripen. Kjører du over, på eller omtrent på den hvite linjen er du nok plassert litt langt ut. Se hvordan du ligger da i forhold til midtdeleren. Anonymkode: f8eca...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Del Skrevet 11. november 2021 Høyre er ut mot grøfta, så det er rart om du hindrer motgående trafikk. Anonymkode: 44957...ed6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 11. november 2021 #6 Del Skrevet 11. november 2021 Kan være Ts bor i et land med venstrekjøring... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Del Skrevet 11. november 2021 Frida skrev (2 minutter siden): Kan være Ts bor i et land med venstrekjøring... Nei, bor i Norge. Det var derfor jeg ikke skjønte logikken, for bilene kjører jo til venstre for en. Så klarte ikke helt skjønne hvordan det skulle påvirke dem, annet en at de var redd jeg skulle kjøre av veien. Det ville jo uansett ikke påvirket dem om jeg gikk i grøfta sånnsett. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jøss, dette høres rart ut, kan det være han mener venstre?! Helt ulogisk at motgående trafikk skal måtte vike fordi du ligger for langt til høyre. Det selvsagte tipset er å øve på bilens plassering i veibanen. Man kontrollerer det ved å bruke synet/speil, og rattet. Skjønner ikke helt hvordan dette er noe man må ha "tips" om. Anonymkode: f8eca...46c Det kan jo hende, men han sa høyre og skrev høyre to ganger på tilbakemeldingen. Han hadde nok dårlig tid, for oppsummeringen gikk temmelig fort. Så måtte han videre, så rakk liksom ikke spørre om noe. Får vel ringe inn, og høre om jeg kan få noe bedre svar. For greit vite hva en faktisk bør øve på, selv om ingen har sagt noe på plasseringen min før (kjørelærer og de jeg har øvelseskjørt med). Anonymkode: 22b91...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #8 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, bor i Norge. Det var derfor jeg ikke skjønte logikken, for bilene kjører jo til venstre for en. Så klarte ikke helt skjønne hvordan det skulle påvirke dem, annet en at de var redd jeg skulle kjøre av veien. Det ville jo uansett ikke påvirket dem om jeg gikk i grøfta sånnsett. Det kan jo hende, men han sa høyre og skrev høyre to ganger på tilbakemeldingen. Han hadde nok dårlig tid, for oppsummeringen gikk temmelig fort. Så måtte han videre, så rakk liksom ikke spørre om noe. Får vel ringe inn, og høre om jeg kan få noe bedre svar. For greit vite hva en faktisk bør øve på, selv om ingen har sagt noe på plasseringen min før (kjørelærer og de jeg har øvelseskjørt med). Anonymkode: 22b91...320 Han skrev ikke feil, for kom på at han sa at når jeg var plassert såpass langt ut til høyre hadde jeg ingen sikkerhetsmargin i forhold til kjøretøy i motsatt kjørefelt. Ikke at det gjør det mer logisk for min del i at det hindrer motgående kjøretøy. Kunne skjønt det om argumentet var at det var farlig for min del, feks at en lettere kan havne utenfor kanten eller at noen pga plasseringen tok mer av mitt felt slik at jeg ble presset ut. Uansett blir det ulogisk for min del at det skal hindre motgående trafikanter sia de må jo ha rimelig god plass om jeg ligger helt i kanten. Anonymkode: 22b91...320 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Del Skrevet 11. november 2021 Kjørelæreren krisemaksimerer nok litt, men jeg trooor han tenker på at andre kan oppføre seg farlig i trafikken ved å bli fristet til å kjøre forbi, enten forbi deg eller foran bilen foran i møte med deg, fordi du gir for stor åpning på venstre side, og da har du heller ikke noe å gå på hvis du blir presset ut mot siden. Jeg syns dog ikke det høres ut som en veldig sannsynlig situasjon, og tenker at det er mer aktuelt å tenke på å ikke havne i grøfta. Det er viktig å være godt innenfor linjen i tilfelle du får skrens etc, så du kan holde deg på veien, og det er det mer sannsynlig at du får til med mer vei å gå på mot grøfta. Anonymkode: 1b7a5...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #10 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjørelæreren krisemaksimerer nok litt, men jeg trooor han tenker på at andre kan oppføre seg farlig i trafikken ved å bli fristet til å kjøre forbi, enten forbi deg eller foran bilen foran i møte med deg, fordi du gir for stor åpning på venstre side, og da har du heller ikke noe å gå på hvis du blir presset ut mot siden. Jeg syns dog ikke det høres ut som en veldig sannsynlig situasjon, og tenker at det er mer aktuelt å tenke på å ikke havne i grøfta. Det er viktig å være godt innenfor linjen i tilfelle du får skrens etc, så du kan holde deg på veien, og det er det mer sannsynlig at du får til med mer vei å gå på mot grøfta. Anonymkode: 1b7a5...9a2 Det høres logisk ut, var bare at sensoren kun nevnte motgående trafikk som må vike pga jeg ligger for langt til høyre. Jeg ser at det kan være ett problem for min egen del i forhold til skrens osv, men det ble ikke nevnt i det hele tatt. Det var liksom at biler på smale veier måtte vike når en passerer hverandre, men om jeg ligger langt utpå kanten vil jo bilen egentlig få mer plass en om jeg var riktig plassert. Det med at noen kan prøve kjøre forbi kan utsette andre for fare, så det er forståelig. Kan være det var det han mente. Kan hende klønete måte formulere seg på, for utover at noen kan prøve ta farlige forbikjøringer er det jo egentlig ikke noen problemer for motgående trafikk at jeg ligger for langt ute mot grøfta sia det gir dem mer plass på en måte. Anonymkode: 22b91...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 12. november 2021 #11 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Spør Erna Solberg om tips Anonymkode: a4715...5e6 Da får hen hvertfall uærlig tips, Erna har aldri sakt noe sant i hele sitt liv, hvertfall ikke i politikken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 12. november 2021 #12 Del Skrevet 12. november 2021 Hva dreier bilkjøring seg om?? Noen som kan svare på det? Skal gå så langt å si at, det er ingen her inne som kan svare på det, ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Del Skrevet 12. november 2021 knulleGuden666 skrev (2 timer siden): Da får hen hvertfall uærlig tips, Erna har aldri sakt noe sant i hele sitt liv, hvertfall ikke i politikken.. Hun står på lik linje med da med andre ord. Ser ikke noe sannhet noe av det du kommer med heller, her inne Anonymkode: f179d...4da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Del Skrevet 12. november 2021 16 hours ago, knulleGuden666 said: Da får hen hvertfall uærlig tips, Erna har aldri sakt noe sant i hele sitt liv, hvertfall ikke i politikken.. Mulig hun ikke har sakt noe, men sagt noe sant har hun😉 Anonymkode: d0669...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 12. november 2021 #15 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mulig hun ikke har sakt noe, men sagt noe sant har hun😉 Anonymkode: d0669...f6c Orker ikke alltid rettskriving 😉 ho har sagt mye men aldri sagt noe sant eller bra 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #16 Del Skrevet 12. november 2021 Høyeheler skrev (16 timer siden): Hva dreier bilkjøring seg om?? Noen som kan svare på det? Skal gå så langt å si at, det er ingen her inne som kan svare på det, ingen. Å komme seg fra A til Å. Anonymkode: 88699...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 12. november 2021 #17 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Å komme seg fra A til Å. Anonymkode: 88699...64a Er ikke helt enig med deg der. Bil kjøring dreier seg om fysikk, Newtons lover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #18 Del Skrevet 12. november 2021 Du aner jo ikke hva du prater om ts. Motgående trafikk må vike fordi du virker full. Legg rattet til venstre (mot motgående trafikk) så havner du mer midt på hvis du husker å vende rattet mot høyre igjen når du ikke ligger midt i veien. BTUK RATTTEATE! Det er sånn du ikke havner i grøfta Anonymkode: 191ad...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #19 Del Skrevet 13. november 2021 5 hours ago, knulleGuden666 said: Orker ikke alltid rettskriving 😉 ho har sagt mye men aldri sagt noe sant eller bra 😛 Hun er den beste politiker og statsminister Norge har hatt siden Willoch Anonymkode: d0669...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 13. november 2021 #20 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er den beste politiker og statsminister Norge har hatt siden Willoch Anonymkode: d0669...f6c Da er vi på hver vår planet 👍😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå