AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Skal jeg ha betaling av barnefar når jeg kjører og henter hans barn? Enten kjører jeg 30 km hver veg når jeg skal hente henne, eller så kjører jeg 40 km hver veg. Eventuelt, hvor mye skal han betale meg? Anonymkode: e5861...559
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Hvem er du i denne settingen? Mor, stemor, stefar, bestemor, nabo, drosjesjåfør...? Anonymkode: 6f9d1...a6f 33
Brunello Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Er du taxisjåfør? Eller er du denne barnefarens eks eller nye kjæreste? Eller bare en tilfeldig bekjent? 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvem er du i denne settingen? Mor, stemor, stefar, bestemor, nabo, drosjesjåfør...? Anonymkode: 6f9d1...a6f Jeg er barnets ste mor. Anonymkode: e5861...559
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er barnets ste mor. Anonymkode: e5861...559 Be han fylle tanken på bilen din en gang i blant, litt avhengig av hvor ofte du kjører strekningen. Regn ut hvor mye drivstoff bilen din tar på mila, hva drivstoffet koster pr liter, og så finner du ut hvor mye ca en full tank blir, og hvor ofte han da må betale for en full tank på bilen din. Anonymkode: 7653f...f6c 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er barnets ste mor. Anonymkode: e5861...559 Spør du om du skal ta betalt av gubben for å gjøre han denne tjenesten?! Høres ut som et sundt forhold. Anonymkode: 93ddb...5d3 33
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 Man tar da ikke betalt for å gjøre hverandre tjenester i et forhold. Anonymkode: b52b8...fb9 24
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 Er dette noe av det villeste ? Eller har det vært dummere spørsmål enn dette, tenker jeg. Anonymkode: 0b696...658 14
Frida Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette noe av det villeste ? Eller har det vært dummere spørsmål enn dette, tenker jeg. Anonymkode: 0b696...658 Det kan jeg garantere deg at det har vært! 10
Firtina Skrevet 11. november 2021 #10 Skrevet 11. november 2021 Skjønner ingenting... Dere er gift eller samboere og så spør du om han skal betale deg for å kjøre barna hans? Som nå er deres siden du kaller deg stemor?! Høres ut som om han burde få noen andre til å kjøre barna 🙄 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #11 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man tar da ikke betalt for å gjøre hverandre tjenester i et forhold. Anonymkode: b52b8...fb9 Jeg har aldri tenkt tanken, men når han krever at jeg betaler store beløp i mnd på mat, når jeg nå har store problemer i økonomien så krever jeg penger tilbake. Jeg har kjøpt mye klær til barnet, dette har han ikke deltatt på heller. Anonymkode: e5861...559 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #12 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri tenkt tanken, men når han krever at jeg betaler store beløp i mnd på mat, når jeg nå har store problemer i økonomien så krever jeg penger tilbake. Jeg har kjøpt mye klær til barnet, dette har han ikke deltatt på heller. Anonymkode: e5861...559 Kanskje du skal vurdere hele forholdet? Anonymkode: 72387...f35 27
Firtina Skrevet 11. november 2021 #13 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri tenkt tanken, men når han krever at jeg betaler store beløp i mnd på mat, når jeg nå har store problemer i økonomien så krever jeg penger tilbake. Jeg har kjøpt mye klær til barnet, dette har han ikke deltatt på heller. Anonymkode: e5861...559 Dette burde du kanskje skrive i hovedinnlegget så vi ser hele sammenhengen.. 24
Fjaselina Skrevet 11. november 2021 #14 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri tenkt tanken, men når han krever at jeg betaler store beløp i mnd på mat, når jeg nå har store problemer i økonomien så krever jeg penger tilbake. Jeg har kjøpt mye klær til barnet, dette har han ikke deltatt på heller. Anonymkode: e5861...559 Så dette er ein del av ein pågående økonomisk krig om utgifter? Det høyrdes rart ut å kreve betaling for å hente stebarn, men enda merkeligare å kreve store beløp i mnd til mat. Fortell meir, please. 9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #15 Skrevet 11. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri tenkt tanken, men når han krever at jeg betaler store beløp i mnd på mat, når jeg nå har store problemer i økonomien så krever jeg penger tilbake. Jeg har kjøpt mye klær til barnet, dette har han ikke deltatt på heller. Anonymkode: e5861...559 Vi vet jo ikke hvordan dere fordeler økonomien, hvis du betaler for husly, mer mat enn ham, og i tillegg klær til barnet, så er det på tide å ta en diskusjon ja. Men da på mer generell basis enn at du skal ha penger for å kjøre. Anonymkode: 93ddb...5d3 8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #16 Skrevet 11. november 2021 Du ber far hente og kjøre barnet sitt selv. Anonymkode: 062bf...b5d 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #17 Skrevet 11. november 2021 Dere må sette dere ned og kommunisere om økonomi på en ordentlig måte. Høres veldig umodent ut å holde på sånn. Anonymkode: b52b8...fb9 3
Fjaselina Skrevet 11. november 2021 #18 Skrevet 11. november 2021 Bur du gratis i hans hus? Har du barn som et mykje mat som han handlar inn? Er det veldig skeiv økonomi mellom deg og han?
regine Skrevet 11. november 2021 #19 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du ber far hente og kjøre barnet sitt selv. Anonymkode: 062bf...b5d Dette. Det er FAR som skal ha samvær med barnet, ikke stemor. Barnet har rett på samvær med sine foreldre, og hvis far ikke greier å følge opp, så må man gjøre noe med samværsavtalen, slik at far makter å følge opp sine forpliktelser. Når det er sagt - du må tenke gjennom hvordan du mener økonomien skal fordeles, basert på hvordan det er nå og hvordan du ser at din partner legger opp ting. Du er ikke ansvarlig for hans barn = slutt å kjøp klær til barnet. Det er fars ansvar, ikke ditt. Så må dere bli enige om hvordan de daglige utgiftene skal deles, bla. basert på forbruk og inntekt. hvis du er en person og mens han også har barn, så må dere vurdere en viss skjevdeling, slik at han tar en større del av utgiftene. Særlig gjelder dette hvis dere har forskjellig inntekt (altså at han tjener mer enn deg - da er det urimelig at du sponser han.). Du sier ingenting om bouttgifter - eier dere sammen? leier dere? eller hvordan er det organisert. Og så må du se på hvordan din partner agerer i økonomiske spørsmål - det høres ut som om han er flink til å kreve at du betaler for ting, samtidig som han ikke "ser" at dette må gå begge veier. Da nytter det ikke at du er "snill" og mener at dere skal jo dele..... HAN mener åpenbart ikke det og det må du og forholde deg til. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #20 Skrevet 11. november 2021 Just now, regine said: Dette. Det er FAR som skal ha samvær med barnet, ikke stemor. Barnet har rett på samvær med sine foreldre, og hvis far ikke greier å følge opp, så må man gjøre noe med samværsavtalen, slik at far makter å følge opp sine forpliktelser. Når det er sagt - du må tenke gjennom hvordan du mener økonomien skal fordeles, basert på hvordan det er nå og hvordan du ser at din partner legger opp ting. Du er ikke ansvarlig for hans barn = slutt å kjøp klær til barnet. Det er fars ansvar, ikke ditt. Så må dere bli enige om hvordan de daglige utgiftene skal deles, bla. basert på forbruk og inntekt. hvis du er en person og mens han også har barn, så må dere vurdere en viss skjevdeling, slik at han tar en større del av utgiftene. Særlig gjelder dette hvis dere har forskjellig inntekt (altså at han tjener mer enn deg - da er det urimelig at du sponser han.). Du sier ingenting om bouttgifter - eier dere sammen? leier dere? eller hvordan er det organisert. Og så må du se på hvordan din partner agerer i økonomiske spørsmål - det høres ut som om han er flink til å kreve at du betaler for ting, samtidig som han ikke "ser" at dette må gå begge veier. Da nytter det ikke at du er "snill" og mener at dere skal jo dele..... HAN mener åpenbart ikke det og det må du og forholde deg til. Hvis man skal bo sammen som en familie, så får man også bidra sammen som en familie, til tross for at man er stefar eller stemor. Det gjelder også økonomidelen. Så steile fronter at man ikke kan hjelpe hverandre høres utrolig tungt ut, og ikke noe som burde være i et forhold. Økonomien bør dog fordeles rettferdig, TS burde bidra noe mindre til boutgifter, mat og diverse enn barnefar, om TS ikke selv har barn. Anonymkode: 93ddb...5d3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå