Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr leiesamboer? Er det to folk  som leier stedet eller er det to kjærester som leier stedet

Anonymkode: c2e72...3ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt den betegnelsen før.

Anonymkode: 1b32c...e0a

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke et ord, og betyr dermed ingenting.

Anonymkode: 51c0b...6b8

Skrevet

Men det hadde vært en artig ting å innføre, samboer til leie.

• Liker 4
Skrevet

Det vet vel bare du siden du har funnet på ordet selv😛

Anonymkode: 9d4f1...c35

• Liker 1
Skrevet

Kanskje den betegnelsen kan brukes hvis man har anstrengt økonomi og beslutter å leie ut et soverom til noen som da får tilgang til andre fasiliteter i huset/leiligheten?

Anonymkode: b83f7...0bb

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje den betegnelsen kan brukes hvis man har anstrengt økonomi og beslutter å leie ut et soverom til noen som da får tilgang til andre fasiliteter i huset/leiligheten?

Det har vi et ord for allerede, vi kaller det leieboer.

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det med et menneske i leien da?

Skrevet

Aldri hørt før. Jeg tenkte automatisk på disse japanske mennene som leier seg ut som kjærester for en kveld for å gi klemmer og nærhet 😂

Anonymkode: 3f382...009

• Liker 1
Skrevet

Leiesamboer, har sett mange på finn som søker noen å bo sammen med. Ulempen ved det er at det nok sikkert er mange psykopater som tar kontakt

Anonymkode: abd6e...e0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vet vel bare du siden du har funnet på ordet selv😛

Anonymkode: 9d4f1...c35

Nei, jeg hørte det ordet av en jeg ble nylig kjent med. Og lurte på om de var sammen eller om han mente at de delte leien bare

Skrevet

Det er litt moderne det at folk bruker samboer, eller et ord som inneholder samboer, for å mene folk de bor med uten å være kjærester. Før sa man "bofelle" eller snakket om et kollektiv hvis man delte bolig med andre enn familie/kjæreste. 

Anonymkode: cb0dc...814

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet

En leiesamboer er en klengete kjæreste, som ikke har egne interesser,- men alltid skal holdes i hånda 24/7. 🤪

Skrevet

Jeg ville tolket det som en person du deler hele arealet av en (liten) leilighet med, uten å ha et kjæreste/seksuelt forhold til. At man leier en ett- eller til nød toroms leilighet, og har to enkeltsenger (evt. køyeseng) på et soverom man deler. Må være omtrent verdens beste venner for at det skal fungere, da. 

Skrevet

Det høres ut som et ord som kan brukes om samboerforholdet til mange på kvinneguiden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva betyr leiesamboer? Er det to folk  som leier stedet eller er det to kjærester som leier stedet

Anonymkode: c2e72...3ae

Aldri hørt den der før. Dere er begge leieboere eller leietakere. 

Anonymkode: 886ea...cac

Skrevet

hun heter lise. og er leaset. 

Skrevet

Kunne vært brukt om et samboerforhold der en person leier hos en annen, uten at de er i et kjærlighetsforhold.

Jeg likte ordet!

Skrevet

To mennesker som leier en leilighet sammen, hvert sitt soverom, deler fellesareal, uten å være i et kjæresteforhold. Som et minikollektiv. 

Anonymkode: 2fc54...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...