Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert på en slik oppsigelsesmåte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort innpå. Jeg fikk en jobb for 1 mnd siden, hvor jeg tar i mot bestillinger og sender ut bud. Jeg har hatt 1 dag med opplæring så ble sjefen syk, så ble jeg syk, så skulle jeg tatt en ny opplærings dag denne uken, men den ble utsatt da hun som lærer meg fikk sykt barn og måtte være hjemme. Jeg fikk tilud om en annen jobb som er mer innenfor det jeg vil holde på. Den jeg sier opp nå var bare ekstra mens den andre var 100% stilling. Jeg vurdere å bare gi fra meg kortet og et brev da jeg enda ikke har fått noen kontrakt på den første men fikk kontrakt på den 100% i dag. Sjefen på det budbil kontoret kan være en real drittsekk. Så jeg lurer på om hvordan dere hadde sett på det hvis dere kom på jobben i morgen og det lå et oppsigelsesbrev og nøkkelkort der?

Jeg vet at dere ikke er sjefen men jeg spør bare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har 14 dagers oppsigelsestid under prøveperioden uansett om ikke kontrakt er skrevet under. 

Anonymkode: e8492...1e5

• Liker 4
Skrevet

Selv om sjefen er dust trenger ikke du å oppføre deg som en idiot. Ta en telefon og snakk med sjefen og bli enige om hvordan dere gjør det. Sannsynligvis får du gå på dagen. 

Anonymkode: 6ca62...318

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, sucasamicasa said:

Så jeg lurer på om hvordan dere hadde sett på det hvis dere kom på jobben i morgen og det lå et oppsigelsesbrev og nøkkelkort der?

Jeg hadde sett det som ufattelig umodent, i tillegg til et lovbrudd.

Anonymkode: 33ac0...8ac

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har 14 dagers oppsigelsestid under prøveperioden uansett om ikke kontrakt er skrevet under. 

Det er ikke lagt frem noe annet enn datoen for den første prøvetiden, jeg har ikke fått noen konkret om arbeidstid, lønn, eller slike ting. og uansett så kan jeg ikke jobbe da jeg har streptokokk infeksjon  i halsen og må i så fall sykemeldes.

Endret av sucasamicasa
Skrevet

Du må forholde deg til den prøvetiden som er avtalt, er det ikke avtalt noe så er det prøvetiden som står i AML som gjelder. Sykemelding skjer uavhengig av dette, har du streptokokker skal du naturlig nok ikke gå på jobb. Men da skal du jo heller ikke gå på ny jobb med en gang. 

Anonymkode: 8f208...3b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv om sjefen er dust trenger ikke du å oppføre deg som en idiot. Ta en telefon og snakk med sjefen og bli enige om hvordan dere gjør det. Sannsynligvis får du gå på dagen. 

Anonymkode: 6ca62...318

Jeg har prøvd å sende epost til han, jeg har prøvd å tekste han. Og ingen svar på noe Men jeg fant ut at han jobbet i kveld, så jeg dro dit med brevet, og det ligger også ved en dokumentasjon på at jeg ikke kan jobbe, fikk den kl 1530 i dag da jeg må spare stemmebånd samt at jeg har fortsatt bronkitt og hoster som om jeg får betalt for det. Han så på det, trakk på skuldrene og bare gikk. Han tok i mot nøkkelkortet mitt da, og gikk bare til en av de ndre og satte seg å drakk kaffen

Skrevet

Hvis du enda ikke har fått opplæringen så er du nok ikke satt opp på vakter heller. Si opp og be om oppsigelse med umiddelbar virkning. 

Anonymkode: 669c6...297

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må forholde deg til den prøvetiden som er avtalt, er det ikke avtalt noe så er det prøvetiden som står i AML som gjelder. Sykemelding skjer uavhengig av dette, har du streptokokker skal du naturlig nok ikke gå på jobb. Men da skal du jo heller ikke gå på ny jobb med en gang. 

jeg fikk beskjed av legen at må jeg jobbe nå så må jeg sykemeldes. Det er jo nettopp det, jeg har ikke hørt noe om prøvetid. De nye jobben kan utføres med hjemmekontor

Skrevet

Du må, som alle andre følge norsk lov. AML sier 14 dagers oppsigelsestid. Den må leveres skriftlig. Det har du gjort

Skrevet (endret)

Om du bare er vikar, så er det lett å slutte.
Eneste er om du har fått noen vakter, så må du jobbe de dersom du har takket ja.

men da må du evt få sykemelding.

Endret av saltvann
.
Skrevet
saltvann skrev (2 minutter siden):

Om du bare er vikar, så er det lett å slutte.
Eneste er om du har fått noen vakter, så må du jobbe de dersom du har takket ja.

men da må du evt få sykemelding.

Har ikke fått tildelt noen som helst vakter

Skrevet
sucasamicasa skrev (4 minutter siden):

jeg fikk beskjed av legen at må jeg jobbe nå så må jeg sykemeldes. Det er jo nettopp det, jeg har ikke hørt noe om prøvetid. De nye jobben kan utføres med hjemmekontor

AML gjelder selv om du ikke har hørt noe, dvs. det er det som blir "standard" når ingenting annet avtales og det ikke finnes noen kontrakt. Der gjelder 14 dagers oppsigelse i prøvetid, og det er det du må forholde deg til. Sykemelding i deler eller hele denne perioden har du naturlig nok rett på, så det beste er å få det av legen sett opp mot behovet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AML gjelder selv om du ikke har hørt noe, dvs. det er det som blir "standard" når ingenting annet avtales og det ikke finnes noen kontrakt. Der gjelder 14 dagers oppsigelse i prøvetid, og det er det du må forholde deg til. Sykemelding i deler eller hele denne perioden har du naturlig nok rett på, så det beste er å få det av legen sett opp mot behovet. 

Som sagt så traff jeg sjefen, han tok  mot både oppsigelse og kortet trakk bare på skuldrene og gikk bare videre. Ikke noe som helst takk, eller lykke til eller slike ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...