AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #41 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke. Men det håper jeg virkelig de kan. Så noen andre kan få seg en jobb. Anonymkode: 5291e...f82 Kanskje du skulle bestemme deg, først så rakker du ned på folk som er sykemeldt og ikke jobber, men samtidig som håper du de ikke har jobb. Makes sense Anonymkode: 467f5...97c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #42 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du skulle bestemme deg, først så rakker du ned på folk som er sykemeldt og ikke jobber, men samtidig som håper du de ikke har jobb. Makes sense Anonymkode: 467f5...97c Men hva skal de med jobb hvis de er sykmeldt hele tiden? Da kan man heller slippe til andre og søke seg ny jobb senere. Anonymkode: 5291e...f82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #43 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva skal de med jobb hvis de er sykmeldt hele tiden? Da kan man heller slippe til andre og søke seg ny jobb senere. Anonymkode: 5291e...f82 Om du hadde vært oppegående nok så kunne du kanskje klart å tenke at det er en årsak til at man blir sykemeldt. Og jeg kan garantere uten å aldri ha møtt deg at du hadde gjort akkurat det samme om du ble syk selv og ikke klarte å jobbe for en periode. Nei, du hadde vel sagt opp jobben med umiddelbar virkning den dagen du ble for syk til å jobbe og satt deg på gata for å tigge penger? Du kunne vel aldri i din villeste fantasi tenkt deg å benytte deg av noe som helst staten betaler for? Regner med du går til privat lege og betaler full timepris om du skulle måtte ha en legetime? Om du havner i en ulykke og trenger sykehusopphold så regner jeg med du punger ut for å ha deg på sykehus for flere hundre tusen selv? Hvis ikke er du en hykler. Anonymkode: 467f5...97c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #44 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om du hadde vært oppegående nok så kunne du kanskje klart å tenke at det er en årsak til at man blir sykemeldt. Og jeg kan garantere uten å aldri ha møtt deg at du hadde gjort akkurat det samme om du ble syk selv og ikke klarte å jobbe for en periode. Nei, du hadde vel sagt opp jobben med umiddelbar virkning den dagen du ble for syk til å jobbe og satt deg på gata for å tigge penger? Du kunne vel aldri i din villeste fantasi tenkt deg å benytte deg av noe som helst staten betaler for? Regner med du går til privat lege og betaler full timepris om du skulle måtte ha en legetime? Om du havner i en ulykke og trenger sykehusopphold så regner jeg med du punger ut for å ha deg på sykehus for flere hundre tusen selv? Hvis ikke er du en hykler. Anonymkode: 467f5...97c Du fikk med deg at hun lurte på om man kunne være borte fra jobb 3 år sammenhengende og ikke få sparken? Anonymkode: 5291e...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #45 Del Skrevet 24. november 2021 Du kan få oppsigelse når du er sykmeldt dersom arbeidsgiver har saklig grunn. Anonymkode: 7a9d5...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #46 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du fikk med deg at hun lurte på om man kunne være borte fra jobb 3 år sammenhengende og ikke få sparken? Anonymkode: 5291e...f82 Ja jeg gjorde det og som jeg har sagt før så har faktisk ingen noe med om jeg er sykemeldt eller hvor lenge. Hva dere måtte mene er det ingen som er interessert i å høre så spar dere. Jeg spør konkrete spm og det er det eneste jeg vil ha svar på. Anonymkode: 467f5...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #47 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk. Til dere andre som kommer med relevante svar også. Jeg kom faktisk på enda et spm og det er om arbeidsgiver har rett til å si en opp om man da har 1 sykemeldingsperiode, så permisjon, så ny sykemeldingsperiode igjen? Det kan jo være snakk om at man har vært borte fra jobb i nesten 3 år. Vet at arbeidsgiver kan si deg opp hvis du har vært sykemeldt i mer enn 52 uker, men vet ikke hvordan det blir i praksis når det blir flere perioder? Anonymkode: 467f5...97c Permisjon og sykemelding er to forskjellige ordninger som begge gir lovlig fravær fra jobb. Du kan være sykemeldt i inntil 52 uker, som du selv sier, før arbeidsgiver har lovlig grunn til å si deg opp. Da går du videre over til aap. Permisjon er en annen ordning. Når du er ferdig med permisjonen, har du opparbeidet deg rett til sykemelding, så dvs at når du er ferdig med din permisjon har du nye 52 uker med sykemelding. Så ja, i praksis kan du da være borte fra jobb i tre år uten at arbeidsgiver kan si deg opp. Han kan jo forsåvidt fortsatt, men han skal ha gyldig grunn, og fraværet ditt gir han ikke gyldig grunn. Anonymkode: d3133...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #48 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Permisjon og sykemelding er to forskjellige ordninger som begge gir lovlig fravær fra jobb. Du kan være sykemeldt i inntil 52 uker, som du selv sier, før arbeidsgiver har lovlig grunn til å si deg opp. Da går du videre over til aap. Permisjon er en annen ordning. Når du er ferdig med permisjonen, har du opparbeidet deg rett til sykemelding, så dvs at når du er ferdig med din permisjon har du nye 52 uker med sykemelding. Så ja, i praksis kan du da være borte fra jobb i tre år uten at arbeidsgiver kan si deg opp. Han kan jo forsåvidt fortsatt, men han skal ha gyldig grunn, og fraværet ditt gir han ikke gyldig grunn. Anonymkode: d3133...fdb Men dette gjelder ikke om man ha ulønnet permisjon etter permen eller i permen og ikke opparbeider seg nye rettigheter. Og hva hvis man tar ut ferie etter perm, på orker det sykmeldingen? Anonymkode: 240f2...42d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå