AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Del Skrevet 11. november 2021 Var sykemeldt litt før permisjonen startet og det kommer til å bli sykemelding når permisjonen er over. Har jeg rett på sykepenger etter permisjonen? Noen andre som har blitt sykemeldt rett etter og aldri vært tilbake i jobb i mellomtida? Anonymkode: 467f5...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Del Skrevet 11. november 2021 Dessverre har du det, ja. Anonymkode: 2d9d9...81d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 11. november 2021 #3 Del Skrevet 11. november 2021 Dersom du ikke gikk til maksdato på sykepenger før du gikk ut i permisjon så har du rett på sykepenger etter foreldrepenger, ja. Dersom du derimot har hatt ulønnet permisjon har du ikke rett på sykepenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 11. november 2021 #4 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dessverre har du det, ja. Anonymkode: 2d9d9...81d hva faen?! Ja såklart har du det❤️ 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Del Skrevet 11. november 2021 Lønn under foreldrepermisjon gir trygderettigheter som sykepenger. Du mister retten om du har mer enn en viss tid med ulønnet permisjon. Anonymkode: 7aa5c...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Del Skrevet 11. november 2021 51 minutter siden, Angelheart2 said: Dersom du derimot har hatt ulønnet permisjon har du ikke rett på sykepenger. Det stemmer ikke helt. Anonymkode: 1ab4c...80b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Del Skrevet 11. november 2021 Var sykemeldt 4 mnd før permisjonen, Vil det si at jeg bare har rett på 8 mnd med sykemelding etter permisjonen? Siden man maks kan være sykemeldt 1 år? Eller blir det ny sykemeldingsperiode på 1 år etter permisjonen? Anonymkode: 467f5...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xfreya Skrevet 11. november 2021 #8 Del Skrevet 11. november 2021 Hvis foreldrepermisjonen din var lengre enn 26 uker så har du opparbeidet deg rett til 52 uker sykelønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Del Skrevet 11. november 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Var sykemeldt 4 mnd før permisjonen, Vil det si at jeg bare har rett på 8 mnd med sykemelding etter permisjonen? Siden man maks kan være sykemeldt 1 år? Eller blir det ny sykemeldingsperiode på 1 år etter permisjonen? Anonymkode: 467f5...97c Du har opparbeidet deg rett mens du har vært i foreldrepermisjon. Har du brukt opp de 52 ukene, må det gå 26 uker uten sykepenger eller arbeidsavklaringspenger for at du kan få sykepenger på nytt. https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/sykepenger/sykepenger-til-arbeidstakere#chapter-8 Anonymkode: 153c5...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #10 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var sykemeldt 4 mnd før permisjonen, Vil det si at jeg bare har rett på 8 mnd med sykemelding etter permisjonen? Siden man maks kan være sykemeldt 1 år? Eller blir det ny sykemeldingsperiode på 1 år etter permisjonen? Anonymkode: 467f5...97c I alle dager. Hvor lenge har du planer om å være sykemeldt? Anonymkode: 4a579...3ed 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #11 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I alle dager. Hvor lenge har du planer om å være sykemeldt? Anonymkode: 4a579...3ed Det har ikke du noe som helst med Anonymkode: 467f5...97c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #12 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har ikke du noe som helst med Anonymkode: 467f5...97c Jo, det er mine skattepenger. Og man kan faktisk ikke sykemeldes for 8 måneder om gangen. Man skal i møte med NAV, lage aktivitetsplan, prøve å komme seg litt i jobb igjen. Man kan ikke bare «bestemme seg» for at man ikke skal jobbe og at legen skal være enig med deg i det. Anonymkode: 4a579...3ed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #13 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, det er mine skattepenger. Og man kan faktisk ikke sykemeldes for 8 måneder om gangen. Man skal i møte med NAV, lage aktivitetsplan, prøve å komme seg litt i jobb igjen. Man kan ikke bare «bestemme seg» for at man ikke skal jobbe og at legen skal være enig med deg i det. Anonymkode: 4a579...3ed Det er like mye mine skattepenger. Det er som du sier. Du er ikke lege og det er legen min som tar vurderingen. Ei heller kan du gjøre noe som helst med det. Hva i alle dager trodde du kommentaren din skulle hjelpe for? Anonymkode: 467f5...97c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Del Skrevet 12. november 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Jo, det er mine skattepenger. Og man kan faktisk ikke sykemeldes for 8 måneder om gangen. Man skal i møte med NAV, lage aktivitetsplan, prøve å komme seg litt i jobb igjen. Man kan ikke bare «bestemme seg» for at man ikke skal jobbe og at legen skal være enig med deg i det. Anonymkode: 4a579...3ed Du skjønner vel at man noen ganger kan ha en sykdom der man vet at det vil ta lang tid å bli frisk??? Det handler ikke om å bestemme seg, men om å forholde seg til realitetene. Anonymkode: 1ab4c...80b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jo, det er mine skattepenger. Og man kan faktisk ikke sykemeldes for 8 måneder om gangen. Man skal i møte med NAV, lage aktivitetsplan, prøve å komme seg litt i jobb igjen. Man kan ikke bare «bestemme seg» for at man ikke skal jobbe og at legen skal være enig med deg i det. Anonymkode: 4a579...3ed Hva er problemet ditt? Er du av de som automatisk antar at alle sykemeldte bare skulker jobb og ikke gidder å jobbe? Som ikke tror det finnes faktiske alvorlige sykdommer som gjør folk ute av stand til å jobbe? Får håpe du slipper å oppleve alvorlige langvarige sykdommer selv som feks kreft Anonymkode: 48862...b7b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #16 Del Skrevet 12. november 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Det er like mye mine skattepenger. Det er som du sier. Du er ikke lege og det er legen min som tar vurderingen. Ei heller kan du gjøre noe som helst med det. Hva i alle dager trodde du kommentaren din skulle hjelpe for? Anonymkode: 467f5...97c Det spørs nå hvor mye du har jobbet og tjent... Basert på denne tråden vil jeg tippe du er en av dem som bruker mer skattepenger enn du betaler i skatt. Anonymkode: eeb9f...aaa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #17 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det spørs nå hvor mye du har jobbet og tjent... Basert på denne tråden vil jeg tippe du er en av dem som bruker mer skattepenger enn du betaler i skatt. Anonymkode: eeb9f...aaa Jeg har 300 timer overtid i året. Så du får heller sitte der bitter og mannevond med det stygge synet ditt på andre mennesker å ha det fint med deg selv. Anonymkode: 467f5...97c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #18 Del Skrevet 12. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det spørs nå hvor mye du har jobbet og tjent... Basert på denne tråden vil jeg tippe du er en av dem som bruker mer skattepenger enn du betaler i skatt. Anonymkode: eeb9f...aaa Slik som de fleste kvinner, med andre ord (i følge forskning fra SSB)? Hva er relevansen? Skal vi avlive kvinner for å spare penger? Eller i det minste avlive syke kvinner? Anonymkode: 1ab4c...80b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #19 Del Skrevet 12. november 2021 Heldigvis er det en maksgrense på sykepenger, du kan ikke være sykemeldt i alle evighet. Anonymkode: f4244...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #20 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jo, det er mine skattepenger. Og man kan faktisk ikke sykemeldes for 8 måneder om gangen. Man skal i møte med NAV, lage aktivitetsplan, prøve å komme seg litt i jobb igjen. Man kan ikke bare «bestemme seg» for at man ikke skal jobbe og at legen skal være enig med deg i det. Anonymkode: 4a579...3ed Nei, tror dine brukes på noe annet, dette er mine. Herregud så dårlig argument. Hvis legen hennes mener at hun er syk så er hun det. Anonymkode: ff823...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå