Gå til innhold

Arbeidsplass - hvordan finne ut av kultur og sosialt miljø under intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt 5 jobber, og bare på to av de har jeg opplevd et godt sosialt miljø, og en arbeidskultur jeg har trivdes med. For meg er det viktig å ha gode kollegaer rundt meg, at man er positiv og at det er struktur på arbeidsplassen.

De to stedene hvor jeg har opplevd dette har jeg stortrivdes. Begge var dessverre vikariater, så jeg måtte videre.

Etter det har jeg hatt tre jobber på rad som ikke har fungert. Det har handlet om løst definerte arbeidsoppgaver (ikke tydelig ansvarsfordeling), lite struktur fra ledelse (møter går konsekvent langt over tiden, hver gang) og nå til sist - en sjef jeg oppfatter som veldig negativ til andre, med dårlige samarbeidsevner.

Jeg er sliten av å være i arbeidsmiljøet jeg ikke syns fungerer, og vil så gjerne finne et sted hvor jeg kan trives. Det er viktigere for meg enn arbeidsoppgavene, men det er vanskelig å finne ut av på et intervju. Man kan alltids spørre om lunsj og lønningspils, men hva med selve kulturen for samarbeid, god struktur og trivelige kollegaer.. noen som har råd?

Anonymkode: c0fc0...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan de definerer arbeidsoppgaver/ansvarsfordeling pg møtekultur kan du stille spørsmål om. Det er jo en del av hverdagen og noe det kan være greit å vite noe om. Forhør deg om folk har jobbet der lenge eller om det er høy gjennomtrekk, det sier noe om arbeidsmiljø. Det er også ok å spør om lederstil, hvordan de jobber mot mål o.l.

Finn spørsmål som indirekte ber om svar på det du lurer på. Hvordan kan du få fram om leder tar ansvar der det trengs, eller om det er en la-det-skure-kultur i bedriften? Vurder også hvor godt de utfører intervjuet av deg og hva de legger vekt på. 

Anonymkode: e79d7...d79

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...