AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Kort fortalt, barn som nå er 6 og 8. Samlivsbrudd i 2017. Far flyttet 8 timer unna etter 6 mnd. Samvær ustabilt før det. Far lagt inn på psykiatrisk flere ganger. Utviklet et alkoholproblem. Drukket under samvær før. Gjentagende trusler/psykisk vold mot mor, typ "skal kutte strupen hennes og ta med meg ungene". (sagt til andre) "skulle knust trynet ditt" (sagt med et av barna tilstede) " skulle tatt deg da jeg først hadde sjansen" (sagt foran et av barna) "du er så heldig, frem til jeg bestemmer meg for at du ikke er heldig lengre" skrevet på melding i fylla. Tvangsinnleggelse for under et år siden. Misbruk av alkohol. Kan man overlate barn til noe slikt? Anonymkode: 9498d...4b9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Selvsagt ikke! Men samværsretten til far står sterkt. Kan du melde far til barnevernet? Kan dere ta det i retten, sånn at far feks må ha samvær emd tilsyn? Anonymkode: a57b3...70c 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Sannsynligvis ikke. Mor kan holde tilbake samvær og avvente at far tar rettslige grep. Anonymkode: a206c...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sannsynligvis ikke. Mor kan holde tilbake samvær og avvente at far tar rettslige grep. Anonymkode: a206c...9ae Dette. Det gjorde jeg, og far fikk samvær med tilsyn i retten. Anonymkode: 4bade...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kort fortalt, barn som nå er 6 og 8. Samlivsbrudd i 2017. Far flyttet 8 timer unna etter 6 mnd. Samvær ustabilt før det. Far lagt inn på psykiatrisk flere ganger. Utviklet et alkoholproblem. Drukket under samvær før. Gjentagende trusler/psykisk vold mot mor, typ "skal kutte strupen hennes og ta med meg ungene". (sagt til andre) "skulle knust trynet ditt" (sagt med et av barna tilstede) " skulle tatt deg da jeg først hadde sjansen" (sagt foran et av barna) "du er så heldig, frem til jeg bestemmer meg for at du ikke er heldig lengre" skrevet på melding i fylla. Tvangsinnleggelse for under et år siden. Misbruk av alkohol. Kan man overlate barn til noe slikt? Anonymkode: 9498d...4b9 Nei, barnevernet sa til meg at jeg kan holde tilbake samvær ved mistanke om alkohol og rus. Du har all grunn til å holde tilbake. Så får du anmelde han for alt dette og opprette et besøks og kontaktforbud. Anonymkode: fe7b3...322 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå