Gå til innhold

Sterelisert, men ønsker nytt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har noen spørsmål jeg trenger svar på. 

Jeg ble sterilisert under keisersnitt for en del år tilbake. 

Jeg er i forhold med ny mann som ønsker seg barn. 

Er det noen i samme situasjon? Kan jeg bli gravid med hjelp? 

blir det da via prøverør? har lest at man kan sy egglederne sammen igjen, men at det ikke alltid er vellykket. 

hvem tar man kontakt med evt? legen eller skal jeg ta en tur til gynekolog?

takker for svar. 

Anonymkode: 2abda...03e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg sterilisert meg for snart 3 år siden, sa de på sykehuset at hvis jeg skulle bli gravid igjen måtte det bli via prøverør. 

Anonymkode: a04d1...9b9

• Liker 3
Skrevet

De kan hente ut egg også, og befrukte dem i laboratorium, se hvem som blir befruktet og sette inn etterpå i livmoren.

Det er kanskje verdt å undersøke om det er høyere suksessrate på den metoden etter sterilisering, enn å forsøke og sy sammen egglederne igjen?

Anonymkode: 17ad7...7f7

• Liker 1
Skrevet

Tenker forresten at det mest effektive i ditt tilfelle er å gå privat for å få det til. Koster, men du slipper søknader og tull. 

• Liker 1
Skrevet

Litt usikker på om man får dekket dette eller om man må betale av egen lomme? Det er jo ikke egentlig ufrivillig barnløshet🤔

Anonymkode: 6fa36...2ab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt usikker på om man får dekket dette eller om man må betale av egen lomme? Det er jo ikke egentlig ufrivillig barnløshet🤔

Man kan søke om å få det dekket siden han ikke har barn. Vi tar selvsagt den regningen om ikke. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres utrolig merkelig ut hvis man får det dekket av statskassen. 

• Liker 8
Skrevet
Hannah80 skrev (5 minutter siden):

Høres utrolig merkelig ut hvis man får det dekket av statskassen. 

Det fikk jeg beskjed om for noen år tilbake, men for all del det kan være endret. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De kan hente ut egg også, og befrukte dem i laboratorium, se hvem som blir befruktet og sette inn etterpå i livmoren.

Det er kanskje verdt å undersøke om det er høyere suksessrate på den metoden etter sterilisering, enn å forsøke og sy sammen egglederne igjen?

Anonymkode: 17ad7...7f7

Tar jeg i første omgang kontakt med min lege?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når jeg sterilisert meg for snart 3 år siden, sa de på sykehuset at hvis jeg skulle bli gravid igjen måtte det bli via prøverør. 

Og jeg håper du betaler det av egen lomme ettersom du frivillig steriliserte deg. Du har tatt et valg om å ikke få flere barn. Ombestemmer du deg, bør du betale selv for det!

Anonymkode: e9df6...f57

• Liker 1
Skrevet

Du er sikker på at egglederene bare ble klippet? På meg ble de fjernet da det minsker risikoen for kreft.. Men hør med legen om mulighetene dine ☺️

Anonymkode: 55cf9...304

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og jeg håper du betaler det av egen lomme ettersom du frivillig steriliserte deg. Du har tatt et valg om å ikke få flere barn. Ombestemmer du deg, bør du betale selv for det!

Anonymkode: e9df6...f57

Nei er du gal. Får vi det dekket fordi han ikke har barn så tar jeg gledelig imot det. Frivillig ja, men var 25 og så meg ferdig, men så møtte jeg han gode her og han fortjener det han ønsker seg 🤩 slipper vi å betale så gjør vi selvsagt ikke det 🥳

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, tull, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...