AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Hei. Jeg hr jobbet 3 år etter endt masterutdanning innen ingeniørfag. Fikk jobb raskt, og hadde gode resultater pp skolen. Men, jeg føler jeg ikke mestrer jobben. Mye av tiden så aner jeg ikke hva jeg svarer på, klarer ikke henge med i faglige samtaler og skjønner ca ingenting når noen ber meg om hjelp helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan jeg landa denne jobben, hehe. Jeg kan noe da, og bidrar jo med mitt. Jeg byttet jobb i 2020 fordi jeg ikke trivdes i gamlejobben. Jeg liker jobben, folkene og miljøet er supert. Men føler liksom at jeg ikke bidrar til noe og ikke skjønner hva jeg driver på med. Det er jo litt teknisk vanskelig.. Har både roller som teknisk ingeniør og prosjektleder, men føler jeg ikke mestrer noen av delene. Jeg kvier meg for at mandagene kommer og sitter mye å grubler på kveldstid over dette. Klarer heller ikke helt si det til samboeren min, da husholdningen er helt avhengig av at jeg har god inntekt. Kjenner heller ikke st det frister å gå ned i lønn… vi har jo utgifter tilpasset inntekten min (huslån og bil) Vurderer å ta noe ekstra utdanning for å komme meg inn i et annet yrke - men aner ikke hva det kan være. Noen tips? Har da forøvring mastergrad i elkrfatteknikk, med fordypning i vannkraft☺️ Anonymkode: 607be...a8d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 Jeg føler med deg. Er ikke i samme bransje om deg da. Jeg jobber på kontor, og er lei av det. Jeg gikk fra å være tilkallingsvikar til fulltidsstilling. De fleste blir glad for at de får fulltidsstilling, men jeg blir stressa og engstelig. Jeg tenker at kontorjobb ikke er noe for meg. Jeg blir deppa av tanken på å sitte foran en skjerm på jobb for resten av livet. Jeg har bestemt meg for å studere noe jeg brenner for, istedenfor å tenke på lønn osv. Anonymkode: 52173...2a7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg hr jobbet 3 år etter endt masterutdanning innen ingeniørfag. Fikk jobb raskt, og hadde gode resultater pp skolen. Men, jeg føler jeg ikke mestrer jobben. Mye av tiden så aner jeg ikke hva jeg svarer på, klarer ikke henge med i faglige samtaler og skjønner ca ingenting når noen ber meg om hjelp helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan jeg landa denne jobben, hehe. Jeg kan noe da, og bidrar jo med mitt. Jeg byttet jobb i 2020 fordi jeg ikke trivdes i gamlejobben. Jeg liker jobben, folkene og miljøet er supert. Men føler liksom at jeg ikke bidrar til noe og ikke skjønner hva jeg driver på med. Det er jo litt teknisk vanskelig.. Har både roller som teknisk ingeniør og prosjektleder, men føler jeg ikke mestrer noen av delene. Jeg kvier meg for at mandagene kommer og sitter mye å grubler på kveldstid over dette. Klarer heller ikke helt si det til samboeren min, da husholdningen er helt avhengig av at jeg har god inntekt. Kjenner heller ikke st det frister å gå ned i lønn… vi har jo utgifter tilpasset inntekten min (huslån og bil) Vurderer å ta noe ekstra utdanning for å komme meg inn i et annet yrke - men aner ikke hva det kan være. Noen tips? Har da forøvring mastergrad i elkrfatteknikk, med fordypning i vannkraft☺️ Anonymkode: 607be...a8d Jeg tror det er på tide med en samtale med lederen din. Hvis du føler deg så dårlig i jobben din, selv med en del ansvar, tror jeg du trenger litt direkte tilbakemelding på hvordan du _egentlig _ presterer på jobb. Hvis du er så håpløs som du føler det bør også leder ha gitt deg tilbakemelding på dette. Så kanskje har du bedre kontroll enn du tror. Kanskje kan du be om mer opplæring på de punktene du har behov for det. Eller kanskje det bare er godt med en prat om hvor du faktisk står. Det er ikke en god følelse å føle seg inkompetent. Men du er nok ikke så dårlig som du tror. Da hadde du nok ikke trives så godt. Min erfaring er at de ansatte som lager trøbbel for andre (fordi andre må gjøre jobben for dem pga kunnskapsmangel) blir uglesett. Anonymkode: 24eda...9ae 1
Gjest Albbas Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 Du bør snakke med leder om dette, og sammen legge en plan for hvordan du skal oppleve mer mestring. Ingen skam i det!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 Fake it until you make it. 👍 Anonymkode: 4ee2c...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå