AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Skrevet 11. november 2021 Jeg hadde nylig oppkjøring, og sensoren ba meg rygge inn en skogsvei/traktorvei. Er det vanlig? Aldri vært en del av kjøreopplæringen, så hadde 0 erfaring med det. På bakgrunn av det skrev sensor at jeg ikke kunne rygge, selv om sensor ikke hadde noe påpeke på andre rygginger (parkering eller når en skal snu feks). Anonymkode: f12f7...4cb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Skrevet 11. november 2021 På en oppkjøring skal du ikke bare vise at du klarer deg i trafikken, du skal vise at du kan manuvrere bilen også. Selv om du ikke har øvd på å rygge inn på en skogsvei er rygging noe du må mestre. Anonymkode: 9ec5e...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Jeg måtte det ja, men det var tilfeldig ikke noe jeg egentlig ble bedt om. Jeg måtte kjøre inn å stoppe på snuplass, når jeg kjørte ut så jeg ikke at det kom en diger trailer fra venstre, fordi det var uoversiktlig. Jeg måtte hive bilen i revers, fort som garn, og rygge godt bakover og gi plass til trailer, ettersom det var for smalt for to kjøretøy. Anonymkode: b1bb6...2f2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 Hva er egentlig forskjellen på å rygge i forbindelse med at man skal snu eller parkere og det å rygge inn en skogsvei? Man gjør jo akkurat det samme. Anonymkode: e5938...e64
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er egentlig forskjellen på å rygge i forbindelse med at man skal snu eller parkere og det å rygge inn en skogsvei? Man gjør jo akkurat det samme. Anonymkode: e5938...e64 Jeg har ingen problemer med rygging i forhold til parkering eller om en bare skal snu. Forskjellen er nok terrenget, når jeg skulle rygge innover den svingete veien måtte jeg holde meg nøyaktig i hjulsporene pga gresset som var midt i veien og grøftekant på hver side. Jeg skjønner uansett utfra svarene at jeg bare må finne meg noen svingete skogsveier å øve mer på det 😅 Anonymkode: f12f7...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ingen problemer med rygging i forhold til parkering eller om en bare skal snu. Forskjellen er nok terrenget, når jeg skulle rygge innover den svingete veien måtte jeg holde meg nøyaktig i hjulsporene pga gresset som var midt i veien og grøftekant på hver side. Jeg skjønner uansett utfra svarene at jeg bare må finne meg noen svingete skogsveier å øve mer på det 😅 Anonymkode: f12f7...4cb Det virket bare på kjørelæreren som at det ikke var så vanlig, for han hadde ikke hørt om noen som hadde måtte gjøre det før. Anonymkode: f12f7...4cb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ingen problemer med rygging i forhold til parkering eller om en bare skal snu. Forskjellen er nok terrenget, når jeg skulle rygge innover den svingete veien måtte jeg holde meg nøyaktig i hjulsporene pga gresset som var midt i veien og grøftekant på hver side. Jeg skjønner uansett utfra svarene at jeg bare må finne meg noen svingete skogsveier å øve mer på det 😅 Anonymkode: f12f7...4cb Men da kan du jo ikke rygge. Kan man rygge blir man ikke satt ut av at det er annerledes terreng, man tar det bare litt roligere. Skal man rygge inn på en smal parkeringsplass mellom to biler er man også nødt til å være nøye med hvor man plasserer seg. Anonymkode: e5938...e64 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #8 Skrevet 12. november 2021 Dette er en vanlig øvelse, jeg trente mye på det me kjørelæreren. Når sensoren spør deg, finn en plass å snu f.eks, burde man Rygge inn på en mindre trafikkert vei, fremfor kjøre inn. Men det høres ut som du fikk ekstra utfordrende vei for rygging. Min kjørelærer sa å se i sidespeil, og hvis jeg ser 10 cm "veikant" i sidespeil, så er det ca det dobbelte i virkeligheten, og det er det man burde holde når man rygger inn i en smal sidevei. Anonymkode: 6be82...d01
Majer Skrevet 12. november 2021 #9 Skrevet 12. november 2021 Tragisk at oppkjøring skal være så dyrt når man ikke kan garantere for at kjørelærer har lært deg det du skal kunne. Ikke din skyld dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå