Gå til innhold

Hvorfor heter det regnbueflagg når det mangler en farge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor heter det regnbueflagg når det mangler en farge?
Med andre ord det holder ikke å si fargerikt fellesskap,…dette er så diskriminering så kan ikke få sagt det.

Også en ting til:

Vi vet folk er både homo, lesper, trans. og enn det måtte være…. er ikke det på tide å komme seg litt lengre enn som blir sagt om en skal kjempe for rettigheter osv. Vi skriver snart 2022.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken farge mener du mangler i regnbueflagget?

Regnbuen har fargene rød, orange, gul, grønn, blå, indigo og fiolett.
Regnbueflagget har fargene rød, orange, gul, grønn, blå indigo og fiolett.

Jeg synes det ser ut som om det er de samme fargene både i regnbuen og regnbueflagget, og kan ikke se at det mangler en farge?

Og hvor mener du diskrimineringen ligger?
Mener du at det er diskriminering at heterofile ikke er representert i LGBTQ?

Anonymkode: 237b1...048

Skrevet

Jeg måtte sjekke regnbueflagget nå, og jeg ser at du har rett, det mangler en farge (indigo?).

• Liker 1
Skrevet

Var ikke klar over at vi som lesper ble satt i samme kategori som homo og trans men kanskje det er den manglende fargen da. 

Anonymkode: 5dbf0...783

• Liker 2
Skrevet

Som hetero uten identitetsproblemer, så er jeg veldig glad for at jeg aldri kan bli inkludert i et flagg som blir villere og villere. 

Anonymkode: 6731b...bdf

• Liker 4
Skrevet

13633a3eb8bb4fe6511807e6b1f8c4e713efe740.jpeg.f18bb50b71fa3676027ffe8c402a43c3.jpeg

Rainbow-Colours-min.png.76b348070901c3a69e35fa74fb58d1b7.png

Ikke samme antall farger i alle fall. Når det er sagt, så varierte fargene på flagget noe fra bilde til bilde, ikke helt sikker på hvilke farger som er riktige. Men samtlige hadde 6 farger i alle fall. 

Anonymkode: f469c...8b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg måtte sjekke regnbueflagget nå, og jeg ser at du har rett, det mangler en farge (indigo?).

Takk, du ser det…

Så regnbueflagget er ikke regnbueflagg siden  det mangler en farge.. 

Flagget skulle ikke hete det heter..

• Liker 2
Skrevet

Fordi alle andre navn ville være krenkende på en eller annen måte! Regnbuen er jo ett symbol på noe vakkert og ikke minst naturlig 

Anonymkode: aa6f8...606

Skrevet
sigrid106 skrev (1 minutt siden):

Takk, du ser det…

Så regnbueflagget er ikke regnbueflagg siden  det mangler en farge.. 

Flagget skulle ikke hete det heter..

Mye som ikke er riktig her i verden! 🤣🤣

Anonymkode: aa6f8...606

Skrevet

Opprinnelig hadde flagget en rosa stripe, har hørt at den forsvant fordi den var vanskelig å gjengi. Vi klarer å lage rosa stoff ellers, og det lesbiske flagget består kun av rosa nyanser. Det finnes også et regnbueflagg med svart og brun stripe, det er ment å synliggjøre marginaliseringen av brune og svarte i det skeive miljøet. Det finnes mange flagg! Transflagg, bamseflagg, biflagg og mange flere. Det klassiske regnbueflagget (minus rosa) er det som brukes mest.

Anonymkode: 44eaa...678

Skrevet

Vet ikke om det er dette du sikter til, men «alle» har egne flagg:

7105FBA9-F614-4F60-8E6A-BB159ED14E69.jpeg

Anonymkode: 3ec84...fa3

Skrevet

den siste fargen ville ikke være med og har selvfølgelig all respekt for det valget!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Opprinnelig hadde flagget en rosa stripe, har hørt at den forsvant fordi den var vanskelig å gjengi. Vi klarer å lage rosa stoff ellers, og det lesbiske flagget består kun av rosa nyanser. Det finnes også et regnbueflagg med svart og brun stripe, det er ment å synliggjøre marginaliseringen av brune og svarte i det skeive miljøet. Det finnes mange flagg! Transflagg, bamseflagg, biflagg og mange flere. Det klassiske regnbueflagget (minus rosa) er det som brukes mest.

Anonymkode: 44eaa...678

Vanskelig å gjengi? Det var vel helst fordi denne bevegelsen egentlig gir f i lesbiske. 

Anonymkode: 6731b...bdf

• Liker 1
Skrevet
Kaisada skrev (4 minutter siden):

den siste fargen ville ikke være med og har selvfølgelig all respekt for det valget!

:ler:

Anonymkode: 5dbf0...783

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet

Det var med vilje. Den siste fargen symboliserer det indre og menneskers meninger. Fellesskapet handler ikke om det indre, men det ytre og overfladiske, sex. Mangfoldet i det indre og det indre i seg selv har ingen betydning for bevegelsen.

Skrevet
Jaconandersen skrev (1 time siden):

Det var med vilje. Den siste fargen symboliserer det indre og menneskers meninger. Fellesskapet handler ikke om det indre, men det ytre og overfladiske, sex. Mangfoldet i det indre og det indre i seg selv har ingen betydning for bevegelsen.

Men om vi ikke deler deres mening så klikker de i vinkel. men overfladiske er de i hvertfall for man kan ikke endre sitt indre kjønn, det skal de ha.

Anonymkode: 06ac6...ada

• Liker 2
Skrevet
Kaisada skrev (1 time siden):

Den fargen som mangler representerer alle de som er imot pride. 

Anonymkode: 25200...8de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...