Gå til innhold

Hvilken bank har du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del teller dette best nå om dagen: God rente når det kommer til sparing,samt gode betingelser for sparing i fond(ikke gjort sistnevnte før)

Anonymkode: 38184...1d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DNB pga har noen fond og aksjer igjennom dem som sb 1 ikke har.

Sparebank 1 pga jeg har boliglån der.

Anonymkode: 2f5f0...7d2

• Liker 1
Skrevet

Nordea. Pga fantastisk service. Vi stod i en skikkelig knipe da vi fikk problemer med kausjonisten vår og de sa ja til å ta over lånet uten sikkerhet og med 93% belåningsgrad.

I ettertid kom vi oss godt på beina økonomisk mtp belåning og da har de gått med på et edderkoppnett av investeringer hvor vi har vært innom både tomt og husbygging, 2 prosjekterte boliger og hytte. De har finansiert alt selv om framgangsmåten har vært mye på en gang og ordnet med mellomfinansiering og alt slik at vi per I dag sitter med store verdier.

I tillegg har vi markedets laveste boligrente så vidt jeg vet av, så jeg har absolutt ingenting negativt å si og anbefaler Nordea på det varmeste. 

Anonymkode: e3448...8a9

Skrevet

DNB fordi jeg som fagorganisert får den beste lånerenta der. Når rentestigningen kommer til huslånet vil jeg se etter en billigere bank. For øvrig godt fornøyd med appen deres, den er oversiktlig og alle dagligdagse ting er lett å gjøre, inkludert fondssparing.

52 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del teller dette best nå om dagen: God rente når det kommer til sparing,samt gode betingelser for sparing i fond(ikke gjort sistnevnte før)

"Alle" som har greie på det anbefaler å droppe sparing på konto og heller kjøpe fond, fordi avkastningen er så mye høyere. Et unntak er om du har veldig kort tidshorisont, type 1-2 år. Men på sikt slår alltid fond sparekonto. Jeg tror kostnadene for å spare i et fond skal være de samme uavhengig av hvilken bank du kjøper fra.

Anonymkode: 4b977...c54

Skrevet

Dagligbank + fond: Sbanken. Enkel og grei nettbank, lett å fikse alt selv.

Boliglån: SPK. Bra rente.

Buffer: Avida Finans. Best rente på høyrentekonto. 

Anonymkode: 32342...db3

Skrevet

Sparebank1 fordi de gir meg best rente og vilkår, og de har fantastisk kundeservice. 

Anonymkode: 6dc41...013

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nordea. Pga fantastisk service. Vi stod i en skikkelig knipe da vi fikk problemer med kausjonisten vår og de sa ja til å ta over lånet uten sikkerhet og med 93% belåningsgrad.

I ettertid kom vi oss godt på beina økonomisk mtp belåning og da har de gått med på et edderkoppnett av investeringer hvor vi har vært innom både tomt og husbygging, 2 prosjekterte boliger og hytte. De har finansiert alt selv om framgangsmåten har vært mye på en gang og ordnet med mellomfinansiering og alt slik at vi per I dag sitter med store verdier.

I tillegg har vi markedets laveste boligrente så vidt jeg vet av, så jeg har absolutt ingenting negativt å si og anbefaler Nordea på det varmeste. 

Anonymkode: e3448...8a9

Vi valgte SPB1 av samme grunn men fordi Nordea som jeg da hadde vært kunde hos i 28 år ikke var villige til dette, så det er nok mye opp til den lokale kundeveileder hvorvidt du får god hjelp eller ikke. I dag har vi høy dekningsgrad og solid økonomi, den gang hadde vi en total låneevne på 6 mill sammen med store verdier i bolig i utland men for Nordea var det uvesentlig. Det er nå 15 år siden men likevel, jeg kommer aldri til å gå tilbake til Nordea. 

Har per i dag SPB1 og DnB som en annen beskrev over pga fondsparing i DnB som SPB1 ikke har.. Ellers veldig fornøyd med den lokale forankringen som SPB1 har. 

Anonymkode: 771d5...7ff

Skrevet

Jeg har Bn bank nå.

Fornøyd nok med de, men kommer til å sjekke om mulighet for bedre rente over nyttår. 

Anonymkode: 2be81...cec

Skrevet

Danske bank fordi jeg har god rente gjennom fagforeningen der. Har fått god service der i forbindelse med boligkjøp og. Sparer i fond gjennom kron hvor det også er fagforeningsavtale. 

Anonymkode: 665cd...343

Skrevet

Nordea. Har hatt dem i alle år. Fikk min første lønnskonto der da jeg var 13 fordi bestemor jobbet der. Beholdt den senere fordi jeg ikke orket styret med bytte, og uansett ikke skjønte poenget. Superfornøyd med alle gangene jeg har måtte kontakte kundeservice.

Da jeg skulle kjøpe bolig var Nordea helt klart mest imøtekommende, og like etter jeg kjøpte bolig byttet fagforening bankavtale til Nordea, som har gitt meg mye bedre vilkår.

Anonymkode: 6bf4b...a37

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

DNB fordi jeg som fagorganisert får den beste lånerenta der. Når rentestigningen kommer til huslånet vil jeg se etter en billigere bank. For øvrig godt fornøyd med appen deres, den er oversiktlig og alle dagligdagse ting er lett å gjøre, inkludert fondssparing.

"Alle" som har greie på det anbefaler å droppe sparing på konto og heller kjøpe fond, fordi avkastningen er så mye høyere. Et unntak er om du har veldig kort tidshorisont, type 1-2 år. Men på sikt slår alltid fond sparekonto. Jeg tror kostnadene for å spare i et fond skal være de samme uavhengig av hvilken bank du kjøper fra.

Hvilken fagforening er knyttet til DnB? 

Anonymkode: 59612...20a

Skrevet

Byttet fra DNB, som jeg hadde vært kunde i siden jeg ble født (det som da het Bergens Privatbank), til Sparebanken Sogn og Fjordane. Fant ut at det var greit å bruke en lokal bank, og siden innskuddsrenten var høyere, renten på boliglån lavere, nettbanken enklere å bruke osv var valget enkelt. Og kundeservicen er fantastisk, i hvert fall på mitt lokale kontor.

Anonymkode: 0425c...746

• Liker 1
Skrevet

DNB, fordi jeg alltid har vært der. Nettbanken og spare appene deres er bra og renta er grei. 

Har også boliglån gjennom dem og har alltid opplevd å få god service. 

Skrevet

Nordea. Snur meg aldri tilbake :sleep:

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bulder bank. Utelukkende pga boliglånsrenten. 1.29%

Dnb for aksjer/fond.

Endret av sicario
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Byttet fra DNB, som jeg hadde vært kunde i siden jeg ble født (det som da het Bergens Privatbank), til Sparebanken Sogn og Fjordane. Fant ut at det var greit å bruke en lokal bank, og siden innskuddsrenten var høyere, renten på boliglån lavere, nettbanken enklere å bruke osv var valget enkelt. Og kundeservicen er fantastisk, i hvert fall på mitt lokale kontor.

Anonymkode: 0425c...746

Ts her.Det et denne banken jeg har for øyeblikket.Tenkte det var enklere å ha en bank der jeg bor.Ssf er kun på Vestlandet.Men jeg er forsåvidt fornøyd.Sjekket ut fondsparing her også,men det så ikke ut som det fantes lengre

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken fagforening er knyttet til DnB? 

Anonymkode: 59612...20a

NSF og Fagforbundet. Sikkert andre også, men det er de jeg og ektefellen er med i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

DNB pga har noen fond og aksjer igjennom dem som sb 1 ikke har.

Sparebank 1 pga jeg har boliglån der.

Anonymkode: 2f5f0...7d2

Du kan vel kjøpe fond andre steder enn din egen bank  ?  

Jeg har fond fra Odin og er kunde i Nordea , nå er ikke det en bank da 

Anonymkode: dcc36...535

Skrevet

Obos-banken pga bra rente og null gebyrer.

Anonymkode: 0c215...19f

Skrevet

Lokalbanken. De matcher renta til de større og gir samtidig mye penger til idrettslag og velforeninger. 

Anonymkode: 90075...a5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...