Gå til innhold

Blande mm i mme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lite melk,og pumper ut det jeg kan. Noen som vet om det er greit å blande mm man pumper ut med mme? 

Anonymkode: 87321...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det skal du ikke gjøre. Men gjerne amm/gi mm først, også bland vanlig mme og gi etterpå.

Anonymkode: cb0ec...8a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det skal du ikke gjøre. Men gjerne amm/gi mm først, også bland vanlig mme og gi etterpå.

Ok. Er det noe forklaring på hvorfor det ikke skal blandes? Har sjekket på amnehjelpens nettside men fant ingenting om dette. Det er veldig lite mm jeg har, 2-3 mL hver gang. 

Anonymkode: 87321...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

MME kommer i flere varianter. Vi gir drikkeklar fra kartong, og den kan fint blandes med MM så lenge begge deler holder omtrentlig samme temperatur. 

kald morsmelk + kald drikkeklar = null stress. Varmes opp i samme flaske. 

varm morsmelk med varm drikkeklar = gi samtidig (i samme flaske) 

Anonymkode: 87192...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite melk, og pumper ut det jeg kan. Fikk beskjed på helsestasjonen at det bare var bra å blande ut mm i mme, da ble mme mer skånsom for magen å. Her var det en del mageproblemer noen uker, ble anbefalt det da.

Anonymkode: 3dc7a...68a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan fint blande, men ikke bruke mm som væske for pulveret til mme. Bland mme som vanlig og hell det du har pumpet oppi samme flaske.

Ang. temperatur så kan du fint helle kald mm oppi varm mme for å få den nærmere kroppstemperatur, eller varme opp mm og blande i temperert mme. 

Anonymkode: a95e9...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det du skriver blir jo bare tull. Melketypene blander seg jo i magen umiddelbart uansett. Det spiller ingen rolle om de blandes før de kommer i magen da.

Anonymkode: 08336...518

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi mm først fordi det er best for barnet. Dumt å blande mm og mme for at barnet ikke vil ha også åtte kaste det. Derfor anbefales man mm før mme

Anonymkode: 90d14...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts

Jeg kunne amme barnet mitt. Men eneste måten å få til å pumpe på var kombinasjonen nesespray med oxytocin og at jeg ammet på det andre brystet samtidig. Kom noen inn i stuen eller pratet til meg under pumping, var der full stopp. Likevel var det sjeldent nok utpumpet melk til å dekke fullt behov for mat. 

Dersom jeg pumpet uten å gjøre det som står over, kunne jeg få noen dråper på tross av spreng. 

Legg deg i sengen med babyen på brystet og se en film. Om du så er kun smokk, så sender det signaler til kroppen din om mer melk likevel. 

Nå har dere sikkert vært hos helsesykepleier og sett at babyen din ikke går opp i vekt. Og derfor trenger dere tillegg? Men den ekstra innsatsen med babyen på puppen kan være nok til å få opp produksjonen.

Blir det pyton hele greiene, så er det slik at gode mødre gir barna sine mat. Det er ikke om maten kommer fra erstatning eller pupp som sier noe om dine morsegenskaper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan trygt blandes. Det er likevel anbefalt å gi mm først, så du slipper å risikere å kaste verdifull mm fordi baby ikke drikker opp mme-flaska. Men helt trygt altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...