Gå til innhold

Jeg føler meg som et dårlig menneske etter å ha dumpet en bra mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med en mann i 1 mnd og vært med han mange ganger i uken. Han har fått veldig sterke følelser for meg, det fikk han med en gang, men jeg har ikke fått noen følelser annet enn at jeg er glad i han som menneske fordi han er helt fantastisk og det finnes virkelig ikke en  snillere, varmere, mer omsorgsfull og ryddig mann enn han...

Han har så mye å gi og ga meg hele hjertet sitt og viste meg på alle måter som går an at han virkelig bryr seg om meg....

jeg sa etter bare en uke at han ikke måtte håpe på noe fordi jeg pleier å kjenne det med en gang om det er noe og det gjorde jeg ikke her. Men at jeg skulle gi det sjansen fordi han er et helt beundringsverdig godt menneske tvers igjennom... og jeg håpet så sykt på at følelser skulle komme for det hadde blitt et trygt, stabilt og godt forhold. 

Jeg følte at der ble mer og mer feil å kysse han og ha nærkontakt, det føltes påtvunget etterhvert.. litt kveldene å kose med en mann jeg vet føler sp mye for meg men som jeg ikke føler noe for. Jeg fikk ingenting ut av det... 

Men jeg er så lei meg, for jeg syns så synd på han at jeg blir nesten litt kvalm. Jeg føler meg råtten og jævlig som kan finne på å dumpe en sånn diamant....

Jeg møtte igjen en gammel flamme for noen dager siden og da ble jeg helt mo i knæra og kjente hjertet dunke og da gikk det opp for meg at jeg faktisk ikke kan fortsette med han andre... 😪 

Jeg bare lurer på om noen flere har gjort sånn og har følt seg fæl av det ? Jeg sørger liksom over det. Hater at jeg ikke har klart å kjenne noen ting.... har grått også og går med klump I halsen hele tiden..

Anonymkode: 1c88d...b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet her er vel ikke at du lot han gå, heller at det fikk skure og gå selv om du visste at det ikke kunne bli noe av det.

Det er bedre nå. Gå videre.

• Liker 10
Skrevet

^ jeg legger også til at det er ingenting i veien med kjemien, vi snakker samme "språk", har samme humor, veldig lik fortid, og derfor forstår han meg bedre enn noen andre kan.... jeg kunne ikke funnet en bedre match, men jeg får bare ikke noen følelser.... - ts

• Liker 1
Skrevet
Tulling skrev (1 minutt siden):

Problemet her er vel ikke at du lot han gå, heller at det fikk skure og gå selv om du visste at det ikke kunne bli noe av det.

Det er bedre nå. Gå videre.

Skure å gå? Det har gått 4 uker, såpass måtte jeg vel prøve når jeg har funnet en så bra fyr...

• Liker 24
Skrevet

Du kan ikke bli sammen med han, av veldedighet. Så du vet og skal vite at du gjør rett :hjerte:

Ikke tyn deg selv med dårlig samvittighet, for at du ikke fortsetter. Alle skulle vært så skånsomme i en sånn fase. Du friendsoner, mer enn du dumper han :klem:

Anonymkode: a6ce7...5f4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke bli sammen med han, av veldedighet. Så du vet og skal vite at du gjør rett :hjerte:

Ikke tyn deg selv med dårlig samvittighet, for at du ikke fortsetter. Alle skulle vært så skånsomme i en sånn fase. Du friendsoner, mer enn du dumper han :klem:

Hmm ja... Han skrev en så fin og lang melding til meg om at han virkelig respekterer valget mitt for sånt kan man jo ikke styre .. men han syntes det var vondt for han hadde blitt så glad i meg og håpet at jeg kunne gitt det mer tid, men at jeg bare måtte gjøre det jeg må og føler, med hjerte tegn og alt. Bare enda et tegn på hvor bra han er.... vanligvis blir folk aggressive av å bli dumpa, men han her er jo bare søt... 😔prøver ikke å få meg til å endre mening, bare lar meg gå selvom han sørger av det.... det er så jævlig at jeg ikke kan føle noe for denne fine mannen...

• Liker 1
Skrevet

Feilen er at han var for snill og god. Det var ingenting å flikke eller pusse på, ingenting å forandre.

Så da ble han dumpet.

Anonymkode: 60abc...e78

• Liker 9
Skrevet

Ikke vær så people pleaser! Selvom han er en bra mann skylder du han ingenting. Du kan jo ikke være sammen med noen som ikke passer deg bare fordi du vil ta mer vare på dems følelser enn dine egne! 

Og han har helt sikkert ikke problemer med å finne seg en dame hvis han er så bra så dette her går fort over :) ville vært værre å holde han for narr over lengre tid 

Anonymkode: 99703...51c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Feilen er at han var for snill og god. Det var ingenting å flikke eller pusse på, ingenting å forandre.

Så da ble han dumpet.

Nei... det var ikke feilen nei. Jeg vil jo helst ha en mann jeg slipper å forandre. Jeg var ikke fysisk tiltrukket... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei... det var ikke feilen nei. Jeg vil jo helst ha en mann jeg slipper å forandre. Jeg var ikke fysisk tiltrukket... 

Og det er ikke din feil. Du har vert ærlig med han og du har prøvd i 4 uker for du likte han jo. Men følelsene kom aldri. Det kan ikke du styre. 

Synes du er en god person også. Tenk over det 😊❤️

Anonymkode: db767...277

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo ikke bli sammen med en mann fordi du synes synd på ham. Verden er full av trivelige og snille mennesker, disse kan man ha som venner. Kjæreste er en du er forelsket i. 

Hvordan hadde du selv likt at en mann måtte og grøsset av ubehag ved å være med deg, men fordi han syntes du var så ynkelig kunne han ikke si ifra?

Du har jo dratt ut dette altfor lenge. 

• Liker 3
Skrevet

Av og til er det bare slik at man ikke får følelser selv om personen er aldri så fantastisk. Slik er det rett og slett. Og det er ingenting galt med noen av dere for det om. Jeg forstår smerten din, men du har ingenting å ha dårlig samvittighet for❤️

Anonymkode: c6c64...75f

• Liker 4
Skrevet
Perle skrev (19 minutter siden):

Du kan jo ikke bli sammen med en mann fordi du synes synd på ham. Verden er full av trivelige og snille mennesker, disse kan man ha som venner. Kjæreste er en du er forelsket i. 

Hvordan hadde du selv likt at en mann måtte og grøsset av ubehag ved å være med deg, men fordi han syntes du var så ynkelig kunne han ikke si ifra?

Du har jo dratt ut dette altfor lenge. 

Nei. Jeg har ikke dratt der ut for lenge, dette var noe jeg ville og jeg syns det var ok i starten, og tenkte at da kan det helt sikkert bygge seg opp til å bli følelser, når jeg føler at det er greit å kysse han og kose osv... men nå siste uken har jeg følt på det annerledes. Jeg merker at han har mye følelser i kyssene og kjærtegnene og da begynte det å bli for mye og for intenst. Det var ikke lenger lik bølgelengde der. Det er faktisk forskjell på å bli kysset av en som bare liker deg og en som har masse følelser.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Av og til er det bare slik at man ikke får følelser selv om personen er aldri så fantastisk. Slik er det rett og slett. Og det er ingenting galt med noen av dere for det om. Jeg forstår smerten din, men du har ingenting å ha dårlig samvittighet for❤️

Anonymkode: c6c64...75f

Ja... jeg skjønner ikke hva det er som styrer om man får følelser eller ikke. Det er så veldig få jeg får følelser for, men jeg vet ikke hvorfor jeg får det for dem og ikke for en annen. Det må jo være noe underbevisst som f.eks noe sånne feromoner eller noe? For når jeg får følelser så merker jeg jo det med en eneste gang 😬 hjertet går helt berserk og alt det der. Sommerfugler i huet,magen, hjertet og.. ja.. men jeg vet ikke grunnen, akkurat som jeg bare pang blir skutt av en pil med følelser. 

Skrevet

Ikke noe å gjøre med. Ja, du kan synes en kar er snill grei og alt det der. Men til syvende og sist er det musa di som bestemmer. Føler den ikke seksuell tiltrekning og ikke vil knulles er det ikke håp. Ren biologisk kjemi dette 

Anonymkode: 84524...ecc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe å gjøre med. Ja, du kan synes en kar er snill grei og alt det der. Men til syvende og sist er det musa di som bestemmer. Føler den ikke seksuell tiltrekning og ikke vil knulles er det ikke håp. Ren biologisk kjemi dette 

Anonymkode: 84524...ecc

Ja... nei det er godt å høre at det er helt greit å velge med "musa". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg sa etter bare en uke at han ikke måtte håpe på noe fordi jeg pleier å kjenne det med en gang om det er noe og det gjorde jeg ikke her. Men at jeg skulle gi det sjansen fordi han er et helt beundringsverdig godt menneske tvers igjennom... og jeg håpet så sykt på at følelser skulle komme for det hadde blitt et trygt, stabilt og godt forhold. 

Kudos for at du dønn ærlig og sier sannheten, og ærligheten din skal respekteres. Sånn enveis kjærlighet fungerer ikke, det må være toveis skal et forhold fungere. Han kjente nok på skuffelsen, men det er ikke din feil... du var bare fornuftig å sa sannheten av hva du følte...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bare lurer på om noen flere har gjort sånn og har følt seg fæl av det ? Jeg sørger liksom over det. Hater at jeg ikke har klart å kjenne noen ting.... har grått også og går med klump I halsen hele tiden..

Jeg vet godt hvorfor du synes du er fæl... Du er proppfull av omsorg for andre mennesker. Omsorgsfulle mennesker har ikke nubbert til å være slem, lett rørt og gråter ofte av å skuffe andre. Skulle ønske du fikk følelser for han, for han går glipp av det nydeligste et menneske kan ha... og det er å vise omsorg som du har så mye av🧡

• Liker 4
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Så da ble han dumpet.

Slutt å projiser. Ts skriver hun merker sånt med en gang, sånn er jeg også. Merker innen 5 minutter om det er liv laga eller ikke. Og da spiller det ingen rolle hvordan personen er for følelser utvikler seg ikke uansett.

Anonymkode: 24fd2...4c3

Skrevet

Du har gjort det riktige ts, og du viser han empati og omtanke som er mer enn hva mange andre i din situasjon gjør. Du håpet følelser skulle komme men det gjorde de ikke, hadde vært mye verre ovenfor både deg og han om du skulle fortsatt når det føles feil ut ❤️

Anonymkode: 24fd2...4c3

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hmm ja... Han skrev en så fin og lang melding til meg om at han virkelig respekterer valget mitt for sånt kan man jo ikke styre .. men han syntes det var vondt for han hadde blitt så glad i meg og håpet at jeg kunne gitt det mer tid, men at jeg bare måtte gjøre det jeg må og føler, med hjerte tegn og alt. Bare enda et tegn på hvor bra han er.... vanligvis blir folk aggressive av å bli dumpa, men han her er jo bare søt... 😔prøver ikke å få meg til å endre mening, bare lar meg gå selvom han sørger av det.... det er så jævlig at jeg ikke kan føle noe for denne fine mannen...

Han er skuffa, ikke i sorg kjære deg 🙂 Og hjertetegn i meldinger, skjer nærmest på autopilot når man har tekstet jevnt 🙂 Ikke legg for mye i det og påfør deg selv unødig hodebry :klem:

Viktigste du gjør nå, er å trekke deg litt tilbake, så han ikke blir værende i et hekt med forhåpninger 🙂

Du vet du har gjort det riktige her. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...