Gå til innhold

Drakk du alkohol i tidlig svangerskap (kanskje uten å vite du var gravid)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og gikk det bra? Hvor mange ganger drakk du, hvor mye, og når oppdaget du graviditeten? 

Er så bekymret selv. Er uplanlagt gravid og har drukket moderat med alkohol tre ganger.

Anonymkode: a632f...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drakk en cider en uke før jeg fant ut at jeg var gravid, var ikke akkurat mye og det gikk selvsagt bra.
En venninne av meg fann ikke ut hun var gravid før hun var nesten 4 mnd på vei, fordi hun fortsatte å få mensen og hadde ingen andre symptomer heller. Hun drakk seg full i helgene før hun fant det ut, og det gikk bra det også. Men vi fikk også begge jenter, og det går vist bedre. Om du er gravid med gutt må du nok være mer forsiktig.

Anonymkode: 64e27...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk en cider dagen før jeg tok test, er gravid med en frisk liten gutt 🙂

Anonymkode: ca1b4...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Drakk en cider en uke før jeg fant ut at jeg var gravid, var ikke akkurat mye og det gikk selvsagt bra.
En venninne av meg fann ikke ut hun var gravid før hun var nesten 4 mnd på vei, fordi hun fortsatte å få mensen og hadde ingen andre symptomer heller. Hun drakk seg full i helgene før hun fant det ut, og det gikk bra det også. Men vi fikk også begge jenter, og det går vist bedre. Om du er gravid med gutt må du nok være mer forsiktig.

Har du kilder ifht jente og gutt?

Anonymkode: a632f...e9d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk to øl halvannen uke før jeg fant ut av det. Planen var å drikke mye mer, altså jeg skulle på fest, men kroppen nektet å ta ned alkohol. Rart hvordan kroppen funker!

Anonymkode: 8cddd...e1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg feiret nyttårsaften og "drakk godt" da jeg var 2 mnd på vei sånn omtrent. Viste ikke at jeg var gravid da (gidder ikke forklare nå). Jeg spiste og spekemat og et par andre ting som ikke er anbefalt ved graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk noen glass vin helga før positiv test. Har en frisk og fin gutt nå.

Anonymkode: 19396...f45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk en flaske vin noen dager før positiv test. Frisk gutt på 11 år nå.

Anonymkode: 2d6f7...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Drakk mye ca en uke etter befruktning. Blei skikkelig klein hele dagen derpå. Tror ikke det er farlig så tidlig for man deler ikke noe da det bare er en celleklump. 

Første graviditet drakk jeg også i begynnelsen, gikk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk før jeg var klar over at jeg var gravid med begge døtrene mine, heldigvis ikke mengder (har aldri likt å bli full) og bare en gang i hvert svangerskap. Gikk bra med begge. 

Tror det er veldig vanlig, særlig ved uplanlagte svangerskap 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gutter-er-det-svake-kjonn-2392801

Bare en rask google, det finnes nok andre kilder på dette også. X- kromosomer er genrelt bedre en Y.

Fant ikke noe om alkohol der. Ellers sto det vel ikke noe ukjent der 

Anonymkode: f1fae...340

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakk meg god og full to ganger før jeg visste det. Frisk gutt på 9 år i dag.

Anonymkode: da60d...dba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test før jeg dro på ferie for sikkerhets skyld, den var veldig negativ, helt blendahvit. Så jeg koste meg med både cava og spekeskinke. Fant ut jeg var gravid 3 dager inn i ferien, men var ikke bekymret i.o.m at det var såpass tidlig. 

Anonymkode: f178a...c2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk meg også ganske full to ganger før jeg fant ut at jeg var gravid. Det var altså i uke 1 og 2, og da tar jo ikke fosteret til seg det du spiser eller drikker uansett. Når mor er 40 uker på vei, regnes fostret som 38 uker gammelt. Dersom du drakk i uke 4 feks, drakk du når fosteret var 2 uker gammelt. Tror ekstremt mange før deg har gjort det uten at det skjer noe av den grunn 🤗 Man skal være temmelig hard på flasken for at barnet skal utvikle fas feks. Skjer neppe av at mor drakk et par ganger tidlig i svangerskapet.

Anonymkode: edfa1...eae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakk meg skikkelig full 1 gang mellom EL og IKM da jeg var/ble gravid.. Var vel midt imellom, 7-9 dager før IKM - ca 7 dager etter EL (vet ikke nøyaktige datoer).

Fikk litt dårlig samvittighet for vi var aktive prøvere men etter nesten ett år uten å bli gravid så orket jeg bare ikke tenke på det hver måned, hadde time til utredning og hadde 0 forventning om graviditet den måneden. Alt virker bra med foster så langt (27 uker på vei). Føler meg egentlig ganske trygg på at det gikk fint, det var jo så tidlig også. De aller fleste lever jo som vanlig før positiv test, inkludert alkohol-inntak. 

Anonymkode: 6a5fe...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk meg også drita på det jeg tror var EL-dagen eller dagen etter men det er jo så tidlig at det ikke vil ha betydning som jeg forstår 😄

Anonymkode: 6a5fe...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye full uken før jeg fant ut at jeg var gravid, begge svangerskap. Gikk helt fint. Ikke tenk på det, er uansett ikke noe du får gjort med det nå.

Anonymkode: a65a8...696

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde negativ test dagen jeg forventet mensen, så gikk ut og drakk øl. Og to dager senere hadde jeg fremdeles ingen mens og positiv test 😆 Helt fint svangerskap og fin unge :)

Anonymkode: df506...1ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...