Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å forestille meg hvordan det er, men klarer ikke. Jeg syns det er skummelt å tenke på. Hvordan tror du det er og hva tror du skjer?

Anonymkode: 6f694...da7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke at det er et svart intet. Jeg tror at når vi dør/den fysiske delen av oss dør så går vi over til å eksistere på en helt annen måte. En annen dimensjon på en måte, men ikke i nærheten av slik som nå. Les boken http://ebenalexander.com/books/proof-of-heaven/

Den er utrolig interessant enten man tror på hans opplevelser eller ikke.

Anonymkode: a02c6...f40

• Liker 8
Gjest HegeMarie
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke at det er et svart intet. Jeg tror at når vi dør/den fysiske delen av oss dør så går vi over til å eksistere på en helt annen måte. En annen dimensjon på en måte, men ikke i nærheten av slik som nå. Les boken http://ebenalexander.com/books/proof-of-heaven/

Den er utrolig interessant enten man tror på hans opplevelser eller ikke.

Hvorfor er boken utrolig interessant om man ikke tror på hans opplevelser?

Skrevet

Jeg tror at når en dør, så blir det svart ja! At man bare slutter å eksistere. BortevekkMan får nyte livet, mens man lever tenker jeg🤗

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Prøver å forestille meg hvordan det er, men klarer ikke. Jeg syns det er skummelt å tenke på. Hvordan tror du det er og hva tror du skjer?

Hvordan var det før du ble født?

Anonymkode: 87a98...af0

• Liker 24
Skrevet

noe som kan være en trøst er jo at du allerede vet hvordan det er å ikke eksistere. Hva var du før du ble født?  Jeg tror vi går tilbake til svartheten eller et stort vakum. Men igjen er jo dette irrelevant fordi du ikke vil oppleve dette intet ettersom du ikke eksisterer lengre. Så på en måte vil ingen noen gang finne ut hvordan det egt er å være død, etteraom det ikke kan oppleves. Hadde det ikke vært verre å vite at du skulle leve evig? 

Anonymkode: f307a...02a

• Liker 14
Skrevet

Vi har jo allerede vært der alle sammen. Frem til vi ble født.

Skrevet

når du er død, så er du død. det er lite vits i å gå å bekymre deg for det, fordi du vil ikke føle noenting når du er død.
lev heller nå. 

• Liker 11
Skrevet
HegeMarie skrev (3 minutter siden):

Fordi en bok kan være interessant vell, duh.. 

Anonymkode: 60892...377

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker det er som før vi ble født

Anonymkode: be331...72a

• Liker 4
Gjest HegeMarie
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi en bok kan være interessant vell, duh.. 

En bok som utgir seg for å være sann, men som du er overbevist om at er jug?

Jaja, hver sin lyst. 

Du kan jo prøve deg på Mormons Bok neste gang.

Skrevet
HegeMarie skrev (1 minutt siden):

Jaja, hver sin lyst. 

Å henge seg opp i noe så lite som kommer som et tips til ts. Vri å vende på en SETNING. Kg på sitt beste

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan var det før du ble født?

Ingenting.

• Liker 2
Skrevet
HegeMarie skrev (8 minutter siden):

Fordi den er skrevet i perspektivet til en nevrokirurg som i utgangspunktet ikke trodde på livet etter døden, men som altså hadde helt utrolige opplevelser etter å ha vært i koma og svært svært nær døden. Enten man tror hans opplevelser var etter døden opplevelser, eller hjernen som arbeidet på et annet nivå, så er den meget interessant fra et slikt ståsted.

• Liker 11
Skrevet
HegeMarie skrev (4 minutter siden):

Jaja, hver sin lyst. 

Overbevist om at den er jug?? Hvem sier det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det bare blir svart. Jeg tror på himmelen.

• Liker 6
Gjest HegeMarie
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å henge seg opp i noe så lite som kommer som et tips til ts. Vri å vende på en SETNING. Kg på sitt beste

Jeg henger meg ikke opp i det. Det er det du som gjør. Jeg ble nysgjerrig på hvordan en bok er interessant enten du tror det den forteller er sant eller ikke, og derfor stilte jeg spørsmål om hvordan den kan være det?

Fordi den er skrevet i perspektivet til en nevrokirurg som i utgangspunktet ikke trodde på livet etter døden, men som altså hadde helt utrolige opplevelser etter å ha vært i koma og svært svært nær døden. Enten man tror hans opplevelser var etter døden opplevelser, eller hjernen som arbeidet på et annet nivå, så er den meget interessant fra et slikt ståsted.

Og her har noen gitt et saklig svar.

Skrevet

Ingenting.

Nettopp, så da har du opplevd det før.

Kan jo være at vi har vært noe annet før vi ble laget og født, men det var i så fall en annen bevissthet og derfor ikke mulig å huske eller vite noe om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror hjernen bruker all energi og samling av endorfiner, dopaminer osv til et gigantisk pang. Du sovner og i det øyeblikket settes denne prosessen igang som en ekstrem drøm. En virkelig drøm hvor alle minnene du har brukes. Om du har gode minner er det vel bra og har du mange dårlige ting der..et lite helvette. Men greia med drømmer er at de kan føles uendelig lengre enn de virkelig er. Så tiden kan muligens oppleves som for evig. Det er jo det eneste du opplever så på en måte..lever du evig der. Om du merker alt blir svart eller bevisstheten forsvinner, eller du bare eksisterer i din evige oppkonstruerte drøm vites ikke sikkert.. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg pleide å tro, og virkelig føle at sjelen levde videre i en annen dimensjon eller slags energisk eksistens i hvertfall. 

Helt inntil kjæresten min døde og det var som om all min åndelighet, tro og kontakt med universet forsvant, og alt var sort og ferdig. Finito. Han har heller ikke prøvd å kontakte meg på noen måte etter han døde og dette er bevis nok for meg at det ikke er noe liv etter døden. Man er ferdig og alt er bare sort, evig søvn uten noe bevissthet eller eksistens. 

Og tro meg jeg har prøvd å tilkalle fugler og skyer og stjerneblink og blader og snakket med bananfluer, sagt at hvis han er her så gi meg et tegn! Har bedt på mine knær om et tegn og gjort meditasjonritualer og alt mulig... Men nei.... 

Jeg har ingen tro mere. Livet er det vi har her og nå, og det kan når som helst ta slutt og da er det slutt. Derfor lev hver dag og stund så godt du kan, ikke bruk livet på å være deprimert og lei. Livet er en gave vi aldri får igjen

Anonymkode: 7426b...25f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...