AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Hei Jeg må høre om det er noen andre der ute, som har samme vanske som meg. Jeg fødte et barn for fire måneder siden, og klarer fortsatt ikke å holde igjen på avføring (og luft) etter fødsel. Merker det hemmer meg sosialt. Til dere som har samme vanske: hvordan trente dere for å bli bedre? Hvor lang til tok det før det ble bra? Anonymkode: 30fe8...483
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 Hvis du er heldig har du bare veldig svak bekkenbunn, noe som kan trenes opp. Hvis du er uheldig har du skadet lukkemuskelen. Det kan kanskje bli bedre av trening, men det kan også være at du må ha operasjon. Jeg ville gått privat til en gynekolog eller fysioterapeut med spesialisering i kvinnehelse. Det offentlige helsevesenet har dessverre ofte for lite kompetanse på dette, og om du henvises til riktig sted er det flere mnd med ventetid. Det er ikke normalt å bæsje på seg fire mnd etter fødsel, og du skal ikke måtte akseptere at problemet fortsetter i månedsvis før du får hjelp. Jeg slet med også det samme i noen uker etter fødsel, så jeg forstår veldig godt at du er frustrert. For meg var trening nok, etter å ha fått hjelp av fysioterapeut til å få tak i riktig muskel. Jeg fikk også en treningsvideo, som var mer grundig enn bare knip×10 tre ganger daglig. I tillegg gikk jeg til gruppetrening for nybakte mødre, hvor trening av bekkenbunn var inkludert i hver time. Anonymkode: b1033...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Her må du be om hjelp fra fysio asap! Det tok et år før før jeg var tilbake til normalen og det var med hjelp fra fysio og opptrening med elektriske prober. Bekkenbunnen min var blitt så svak etter en litt heftig fødsel, men det er hjelp å få! Du skal ikke måtte gå sånn ❤️ Anonymkode: 2cd8f...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå