AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Har hatt håndverker til å gjøre en litt større jobb. Men lurer på nå om det er mulig å fake en faktura, eller kid? Vi er 2 som skal betale, og nå ser det ut til at jeg betaler alt. Han har sendt kopi av faktura til motparten til meg. Og den ser ekte ut. Er en pdf fil. Kan den være fake? Anonymkode: 6bd4a...ef1
Tulling Skrevet 11. november 2021 #3 Skrevet 11. november 2021 Det er vel bare en faktura, og opp til dere å dele betalingen ? Kan betale inn halvparten hver på samme kid. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Skrevet 11. november 2021 Tulling skrev (16 minutter siden): Det er vel bare en faktura, og opp til dere å dele betalingen ? Kan betale inn halvparten hver på samme kid. Nei, vi er 2 personer som skal dele en sum. Nå har jeg fått hele summen. Jeg bare lurte på om det gikk ann å fake en faktura Anonymkode: 6bd4a...ef1
Tulling Skrevet 11. november 2021 #5 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, vi er 2 personer som skal dele en sum. Nå har jeg fått hele summen. Jeg bare lurte på om det gikk ann å fake en faktura Anonymkode: 6bd4a...ef1 Selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 Tulling skrev (35 minutter siden): Selvfølgelig. Hvordan? Kid virker på den «fake» fakturaen. Anonymkode: 6bd4a...ef1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 Alt kan fakes. Anonymkode: 1a39d...50f 1
Taluno Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 Kid er ikke nødvendigvis unikt for en faktura, kid kan være ett medlemsnummer, eller være knyttet til en jobb. Så det er fult mulig at begge dere som skal betale den aktuelle jobben får faktura med samme kid-nr. Og ja, det er også fult mulig lage falske fakturaer, det er en velkjent svindelmetode... 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor du maser om fake faktura. Hvorfor skulle den være fake når du faktisk har hatt en håndverker til å gjøre en jobb? Har du fått en faktura som gjelder hele summen? Eller har du fått både din egen og den andres faktura? Hvis du har fått en faktura på hele summen kan du ta kontakt med utsteder å be om at den krediteres og at det sendes ny faktura på halvparten til hver av dere. Anonymkode: 6c1c5...7a6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #10 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du maser om fake faktura. Hvorfor skulle den være fake når du faktisk har hatt en håndverker til å gjøre en jobb? Har du fått en faktura som gjelder hele summen? Eller har du fått både din egen og den andres faktura? Hvis du har fått en faktura på hele summen kan du ta kontakt med utsteder å be om at den krediteres og at det sendes ny faktura på halvparten til hver av dere. Anonymkode: 6c1c5...7a6 Maser? Fordi han har gitt meg hele summen, fordi han andre skal slippe å betale. Og med det mener jeg et doblet påslag på prisen. Anonymkode: 6bd4a...ef1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #11 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Maser? Fordi han har gitt meg hele summen, fordi han andre skal slippe å betale. Og med det mener jeg et doblet påslag på prisen. Anonymkode: 6bd4a...ef1 Jeg skjønner ikke hva du mener. Dobbelt påslag på prisen? Hvem av dere har signert kontrakt med håndverkeren? Hva har dere blitt enige om? Hvis bare en har signert så er det naturlig at håndverkeren sender faktura bare til den personen. Og at du og den andre gjør opp dere i mellom. Anonymkode: 6c1c5...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #12 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Maser? Fordi han har gitt meg hele summen, fordi han andre skal slippe å betale. Og med det mener jeg et doblet påslag på prisen. Anonymkode: 6bd4a...ef1 Håndverkere deler ikke opp fakturaen for jobben mellom flere personer. Det er dere to som gjør opp privat dere i mellom, og får EN felles faktura. Du sender en vipps-forespørsel eller ber den andre personen overføre i nettbank til deg, halve beløpet av det som står på fakturaen. Det er IKKE normalt at håndverkere sitter og deler opp fakturaer mellom folk. En skal betale så mye og en annen så mye osv. Nei. Dere får EN faktura, og gjør opp privat dere i mellom. Anonymkode: 9ea4b...b2c 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #13 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 16.58): Jeg skjønner ikke hva du mener. Dobbelt påslag på prisen? Hvem av dere har signert kontrakt med håndverkeren? Hva har dere blitt enige om? Hvis bare en har signert så er det naturlig at håndverkeren sender faktura bare til den personen. Og at du og den andre gjør opp dere i mellom. Anonymkode: 6c1c5...7a6 Ingen av oss har signert kontrakt. Ja, dobbelt påslag- for da sender han meg den egentlige prisen og jeg betaler hele jobben. Her ble det avtalt å sende faktura til oss begge. Fordi naboen har ikke penge, har aldri penge. Anonymkode: 6bd4a...ef1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #14 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av oss har signert kontrakt. Ja, dobbelt påslag- for da sender han meg den egentlige prisen og jeg betaler hele jobben. Her ble det avtalt å sende faktura til oss begge. Fordi naboen har ikke penge, har aldri penge. Anonymkode: 6bd4a...ef1 Hvis det er avtalt at begge skal få faktura, så tar du kontakt med håndverkeren og gir beskjed om at fakturaen du har fått er feil. Du ber om kreditnota og ny faktura med din del av jobben. Verre er det faktisk ikke. At fakturaen er feil betyr ikke at den er fake. Anonymkode: 6c1c5...7a6 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #15 Skrevet 12. november 2021 Jeg er litt usikker på hva du mistenker at har skjedd. Mener du at håndverkeren tar seg dobbelt betalt? Altså at han fakturerer samme sak to ganger? Det er i så fall ikke en fake faktura. Hva avtalte dere at dere skulle betale og hvilket beløp står på fakturaen? Anonymkode: 935c1...db1 2
Gjest Lawyam Skrevet 12. november 2021 #16 Skrevet 12. november 2021 (endret) Har ikke lest hele, men det du gjør er å enten be han skrive 2 - med halve beløpet til hver -- eller så skriver du selv en faktura til den som skal dele beløpet med deg, halve prisen - og vedlegger hans faktura. Så venter du å betale han til den andre har betalt sin andel.... Til naboen som aldri har penger og aldri har penger må han bare skaffe de. Du har ikke penger heller-, sikkert ikke nok til at du kan risikere å høre slikt gnål i lengre tider. Ville vært mer bekymret for slike enn en håndtverkeren. Snakker du ikke med naboen din da? Er vel bare å spørre om han også fikk? 'Du har ikke råd til mer en halvparten du'..... Endret 12. november 2021 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #17 Skrevet 12. november 2021 On 11/11/2021 at 1:19 AM, AnonymBruker said: Nei, vi er 2 personer som skal dele en sum. Nå har jeg fått hele summen. Jeg bare lurte på om det gikk ann å fake en faktura Anonymkode: 6bd4a...ef1 Selvsagt kan man "fake" en faktura. Det er bare en PDF, alle med et snev av kunnskap klarer å lage eller endre en PDF. Anonymkode: 9d00c...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #18 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er litt usikker på hva du mistenker at har skjedd. Mener du at håndverkeren tar seg dobbelt betalt? Altså at han fakturerer samme sak to ganger? Det er i så fall ikke en fake faktura. Hva avtalte dere at dere skulle betale og hvilket beløp står på fakturaen? Anonymkode: 935c1...db1 Nei, jeg mener at jeg er svindlet fordi den første summen var total. Nå er det brått min del. 15000 totalt + 21700 totalt. Nå har jeg fått 15000+ 10850. Og jeg mener den fakturaen han har sendt meg om den andreparten er fake. Det er bare en pdf fil. Så derfor betaler jeg hele jobben. Han som har utført jobben er kompis med leietagere av han som «skal» betale + nabo ved siden av. Anonymkode: 6bd4a...ef1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #19 Skrevet 12. november 2021 Lawyam skrev (20 minutter siden): Har ikke lest hele, men det du gjør er å enten be han skrive 2 - med halve beløpet til hver -- eller så skriver du selv en faktura til den som skal dele beløpet med deg, halve prisen - og vedlegger hans faktura. Så venter du å betale han til den andre har betalt sin andel.... Til naboen som aldri har penger og aldri har penger må han bare skaffe de. Du har ikke penger heller-, sikkert ikke nok til at du kan risikere å høre slikt gnål i lengre tider. Ville vært mer bekymret for slike enn en håndtverkeren. Snakker du ikke med naboen din da? Er vel bare å spørre om han også fikk? 'Du har ikke råd til mer en halvparten du'..... Jeg har spurt. Men han er veldig vag, og sier at håndverkeren skal ha 32000, når det håndverkeren oppgir til meg nå er 51700kr. Nei, jeg er så lei Anonymkode: 6bd4a...ef1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #20 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har spurt. Men han er veldig vag, og sier at håndverkeren skal ha 32000, når det håndverkeren oppgir til meg nå er 51700kr. Nei, jeg er så lei Anonymkode: 6bd4a...ef1 Jeg tror det må være noe som går. Anonymkode: c1654...c23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå