Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden mistrives på jobb. Har planer om å flytte om noen måneder. Tror det blir veldig bra etter vi flytter. Skal egentlig ha innsett i morgen, men nå tenker jeg veldig på om jeg burde, siden jeg de siste ukene har kjent med litt deprimert. Har allerede tatt ultralyder og eggløsningssprøyte, og har jo så lyst på barn men... Så mange hensyn å ta. Burde vi prøve eller vente? 

Anonymkode: 96c0f...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har den siste tiden mistrives på jobb. Har planer om å flytte om noen måneder. Tror det blir veldig bra etter vi flytter. Skal egentlig ha innsett i morgen, men nå tenker jeg veldig på om jeg burde, siden jeg de siste ukene har kjent med litt deprimert. Har allerede tatt ultralyder og eggløsningssprøyte, og har jo så lyst på barn men... Så mange hensyn å ta. Burde vi prøve eller vente? 

Dette er kun noe du kan svare på. Hva sier magefølelsen? Er du sliten? Tror du bare at du er stresset og usikker på om det vil gå? At du ikke orker en potensiell ventetid? Tror du det går over når du er der i morgen? Vil du angre og ikke gjøre det? Vil du angre og gjøre det? Orker du en potensiell graviditet? Ta vare på deg selv, uansett hva du velger ♥️

Anonymkode: bfa68...f2b

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde utsatt innsett… Men det er MEG. Jeg er også nedstemt men tror det er mye pga årstiden, hele ivf prosessen og mye som skjer.. men hva som er rett for deg vet bare du. Lykke til ❤️

Anonymkode: 71660...06c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er kun noe du kan svare på. Hva sier magefølelsen? Er du sliten? Tror du bare at du er stresset og usikker på om det vil gå? At du ikke orker en potensiell ventetid? Tror du det går over når du er der i morgen? Vil du angre og ikke gjøre det? Vil du angre og gjøre det? Orker du en potensiell graviditet? Ta vare på deg selv, uansett hva du velger ♥️

Det som er så vanskelig er at jeg ikke har noen magefølelse på dette. Jeg er sliten. Jeg er ikke så stresset for om det vil gå eller ikke nå. Jeg orker nok en ventetid. Kan hende jeg vil angre hvis jeg ikke gjør det nå. Men redd for hvordan graviditeten eventuelt vil bli.. Redd for å bli mer hormonell og mer psykisk sliten. Takk ❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg hadde utsatt innsett… Men det er MEG. Jeg er også nedstemt men tror det er mye pga årstiden, hele ivf prosessen og mye som skjer.. men hva som er rett for deg vet bare du. Lykke til ❤️

Anonymkode: 71660...06c

Takk ❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det som er så vanskelig er at jeg ikke har noen magefølelse på dette. Jeg er sliten. Jeg er ikke så stresset for om det vil gå eller ikke nå. Jeg orker nok en ventetid. Kan hende jeg vil angre hvis jeg ikke gjør det nå. Men redd for hvordan graviditeten eventuelt vil bli.. Redd for å bli mer hormonell og mer psykisk sliten. Takk ❤

Jeg kan dele at jeg har utsatt en innsett selv av like grunner som dine. Det var feil tid, og i og med at, om noe lukrativt med IVF, jeg kunne styre dette selv, gjorde jeg det. Det var privat og kostet som et fullt forsøk.

Man kan ikke utsette en naturlig graviditet på samme måte, men samtidig ville man kanskje hoppet over prøving en måned man følte seg dårlig. Vi er alle ulike og må kjenne på hva som er best for oss. Jeg må ikke til enhver pris bli gravid her og nå, mens for noen betyr det alt i verden. Begge ting er greit. Dersom du har en partner, eller har snakket med noen nære: hva sier de? ♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan dele at jeg har utsatt en innsett selv av like grunner som dine. Det var feil tid, og i og med at, om noe lukrativt med IVF, jeg kunne styre dette selv, gjorde jeg det. Det var privat og kostet som et fullt forsøk.

Man kan ikke utsette en naturlig graviditet på samme måte, men samtidig ville man kanskje hoppet over prøving en måned man følte seg dårlig. Vi er alle ulike og må kjenne på hva som er best for oss. Jeg må ikke til enhver pris bli gravid her og nå, mens for noen betyr det alt i verden. Begge ting er greit. Dersom du har en partner, eller har snakket med noen nære: hva sier de? ♥️

Takk for svar. Partneren min har nok veldig lyst på barn, er klar for det, men respekterer meg og har ingen problemer med at det evt blir utsatt litt. Mener det må bli opp til meg og hva jeg klarer. 

For min del vet jeg ikke helt. Jeg er sykemeldt nå og skal i ny jobb fra nyttår av, hadde vært godt å bli ferdig med prøvingen før dette. Men jeg er jo litt nedstemt og har mye rundt meg i livet nå som ikke er på plass. Så vet ikke om en graviditet kan bli en ekstra påkjenning nå oppå alt. Det er så vanskelig når man har så lyst på noe og må velge, men det er selvfølgelig ikke krise å vente litt heller. 

Skrevet

Nei hallo, du må jo ikke utsette for litt nedstemthet.

Hadde du vært psykotisk, manisk eller innlagt/fått kraftig oppbluss i spiseforstyrrelser hadde saken vært en annen.

Hvem er ikke nedstemt når en mistrives på jobb og strever med prøvingen 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet
Fløff skrev (7 timer siden):

Nei hallo, du må jo ikke utsette for litt nedstemthet.

Hadde du vært psykotisk, manisk eller innlagt/fått kraftig oppbluss i spiseforstyrrelser hadde saken vært en annen.

Hvem er ikke nedstemt når en mistrives på jobb og strever med prøvingen 🤷‍♀️

Dette var et merkelig svar :)  Greit at mange er helt opphengt i og få barn, men det får være litt rom for en selv og egne følelser i det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette var et merkelig svar :)  Greit at mange er helt opphengt i og få barn, men det får være litt rom for en selv og egne følelser i det. 

Poenget er at IVFhormoner og langtidsprøving klusser med det emosjonelle også.

Å ta en pause til man føler seg helt topp = vente lenge.

Jeg tolket spørsmålet som «er det uansvarlig å forsøke», ikke at hun selv ønsket å vente. Da gjør man åpenbart det 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Du tror ikke det er sprøytene som gjør deg nedstemt da? 

Anonymkode: 98ba5...bee

Skrevet

Jeg gikk gjennom IVF samtidig som jeg mistet bestevennen min. Var i stor sorg.. Valgte å gjennomføre, og sitter i dag med verdens fineste gutt. 

Søskenforsøk har vi utsatt lenge fordi vi har trengt å jobbe med parforholdet. Nå er vi gravide igjen, og jeg kjenner at graviditeten er lettere nå som jeg ikke står i en stor sorg, eller sliter i parforholdet. 

Det er ikke noe fasitsvar, bare du kan ta avgjørelsen, og kjenner deg selv ❤

Anonymkode: b6a4f...701

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...