AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #41 Skrevet 13. november 2021 Dette høres kanskje litt lol ut, men jeg brukte Weleda perineum oil på magen og fikk ikke et eneste strekkmerke😅 var halvveis ut i graviditeten før jeg fant ut at denne skulle brukes på tissen. Men det funket, da! Er vel mandelojen eller noe som gjorde susen Anonymkode: 6614b...76d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #42 Skrevet 13. november 2021 Tror ikke det har så mye og si.. Tror det er mest genetisk. Jeg smurte meg ikke en eneste gang.. gikk opp 22kg og fikk nesten ingen strekk merker. Fikk et par på hver side av mage og faktisk mest på siden av puppene.. Så tror ikke krem/olje har så mye og si fra eller til... Anonymkode: 1ac94...8c3 1
Luckiness Skrevet 13. november 2021 #43 Skrevet 13. november 2021 https://nhi.no/sykdommer/hud/diverse/strekkmerker-striae/ Her er litt fakta. Jeg tror personlig ikke at kremer/oljer virker. Men det skader jo ikke å bruke det. Så ønsker noen å bruke krem/olje er det jo bare å kjøre på. Noen er heldige og andre ikke. Noen bryr seg og noen ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #44 Skrevet 14. november 2021 Jeg var hos legen på graviditetskontroll sist uke og etter at hun lyttet på magen min så ba hun meg om å smøre magen med olje pga strekkmerkene 😂 Jeg er litt usikker på hvorfor egentlig, for jeg trodde ikke sånt hadde noe effekt? Ble litt satt ut og spurte ikke noe mer, ikke sa hun noe mer heller. Var bare smør på med olje. De klør ikke og jeg har aldri nevnt strekkmerkene til henne en eneste gang - dette kom KUN fra henne helt random. Finnes det noen medisinsk grunn for å gjøre det liksom? Anonymkode: 0bc68...fe1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #45 Skrevet 14. november 2021 Verdt å tenke på at det man smører på huden tas opp i kroppen og går i blodet.. Gravide skal være så nøye på hva man spiser og drikker, fylle på med ernæringstilskudd, unngå det ene og andre på jobb, unngå de fleste medisiner, ikke engang paracet er lov lenger. Og coronavaksinen er mange skeptisk til. Men alle herrens kvakksalverier innenfor influenserinspirert kosmetikk med "dokumentert effekt" smøres ukritisk utover kroppen. Rett på magen der babyen ligger, det er nesten litt morsomt. Har noen fundert over mulige langtidsvirkninger på kremen produsert i et shady kokeri i indre kina? Nei, dette skjønner jeg ingenting av. Anonymkode: 68ec3...1b9 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #46 Skrevet 15. november 2021 Jeg fikk noen strekkmerker på rumpa under puberteten. Det er de eneste jeg har. Jeg ble gedigen under mitt første svangerskap. Har kort overkropp og lange ben, så jeg bar jo omtrent baby på utsiden av kroppen. I tillegg fikk jeg svangerskapsforgiftning og massive ødemer til langt oppå magen. Magen var så vanvittig stor følte jeg. Jeg gikk opp mer enn 30 kg, som forsvant kort tid etterpå, altså et par uker. Men jeg fikk absolutt ingen strekkmerker på mage eller bryst. Ser jeg på min mor så fikk heller ikke hun noen strekkmerker. Har lest om det, og det er genetisk. Men du kan jo smøre deg for velværens skyld, eller placebo 😅 smør deg med det du synes er behagelig Anonymkode: 7cfd3...77e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå