Gå til innhold

Beste krem/middel for å forebygge strekkmerker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kerrs Pink

Erfaring:

Infinn deg med at hvis  huden strekkes fort, vil den få merker og de blir svakere og svakere etterhvert som tiden går. Å bruke masse penger på dyre kremer er bortkastet, noen får masse merker, andre ingenting. Jeg har bare sånn middels med merker og lever godt med det.

Kampmerker, kan du kalle dem.

Synlig bevis på at du har laga et lite menneske. Det kan være flott og det kan oppleves drit.

Skal du ha en krem som hjelper mot kløen som kan komme på magen, så hør på apoteket. De pleier ha peiling. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er genetisk, noen får strekkmerker og andre får ikke, ingen kremer hjelper :)

Jeg fikk ingen strekkmerker etter to graviditeter uten å bruke noe som helst krem.

Anonymkode: f550f...0b0

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du kaste bort pengene dine kan du sikkert kjøpe både krem, olje og annet humbug. Men det er gener og alder som avgjør om du får strekkmerker. 

Anonymkode: f024e...da0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerrs Pink skrev (28 minutter siden):

Erfaring:

Infinn deg med at hvis  huden strekkes fort, vil den få merker og de blir svakere og svakere etterhvert som tiden går. Å bruke masse penger på dyre kremer er bortkastet, noen får masse merker, andre ingenting. Jeg har bare sånn middels med merker og lever godt med det.

Kampmerker, kan du kalle dem.

Synlig bevis på at du har laga et lite menneske. Det kan være flott og det kan oppleves drit.

Skal du ha en krem som hjelper mot kløen som kan komme på magen, så hør på apoteket. De pleier ha peiling. Lykke til 😊

Synes det er så teit med sånne «innfinn deg med at du får merker» svar, når det ikke er det Ts spør om. At du har merker du trives med betyr jo ikke at andre vil prøve å unngå det 🙄 Jeg har fått tre barn, og ikke et eneste strekkmerke. Masserte magen med weleda olje morgen og kveld fra uke 20 tre svangerskapene, og spiste mye sunt fett (nøtter, frø, avokado, olivenolje ol). Drakk mye vann. Lykke til, tror absolutt man kan forebygge. 

Anonymkode: e4bb3...ef2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes det er så teit med sånne «innfinn deg med at du får merker» svar, når det ikke er det Ts spør om. At du har merker du trives med betyr jo ikke at andre vil prøve å unngå det 🙄 Jeg har fått tre barn, og ikke et eneste strekkmerke. Masserte magen med weleda olje morgen og kveld fra uke 20 tre svangerskapene, og spiste mye sunt fett (nøtter, frø, avokado, olivenolje ol). Drakk mye vann. Lykke til, tror absolutt man kan forebygge. 

Det er genetisk. Jeg smurte magen hver dag i første graviditet; ingen strekkmerker. Smurte ingenting i andre: ingen strekkmerker.

Ingen kvinner i vår familie får strekkmerker under graviditet. 

Anonymkode: adead...07f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt olje fra Clarins i alle mine 3 svangerskap, ikke fått noen strekkmerker (har igjen 4 uker av dette svangerskapet da ;) ). Moren min fikk noen strekkmerker da hun var gravid. Så hvis det kun er gener som spiller inn så skulle jeg i teorien fått strekkmerker til tross for olje.

Anonymkode: a55dd...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har brukt olje fra Clarins i alle mine 3 svangerskap, ikke fått noen strekkmerker (har igjen 4 uker av dette svangerskapet da ;) ). Moren min fikk noen strekkmerker da hun var gravid. Så hvis det kun er gener som spiller inn så skulle jeg i teorien fått strekkmerker til tross for olje.

Du arver gener fra flere enn moren din, og er ikke en kopi av henne.

Anonymkode: 4273f...8b2

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg gjorde det samme og magen ble dekket av dype, tykke strekkmerker. Hvis man kjenner på dem, kjenner man tydelig at de kommer fra et hudlag så langt nede at ingen krem eller massasje i verden ville hindret dem. Men, for all del, det er jo bare å prøve for å "ha gjort sitt". Ved tynne strekkmerker i ytterste hudlag har det muligens effekt.

Anonymkode: 5a613...4d9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør deg gjerne inn med en deilig, velduftende krem eller olje som får huden til å føles myk og elastisk, men ikke tro at den påvirker om du får strekk merker eller ei. Strekkmerkekremer eller andre fuktighetskremer har rett og slett ingen effekt mot strekkmerker, men en god krem kan gjøre at du føler deg bedre.

Om noe skulle fungere, måtte det være å ha et sunt kosthold som gir deg en sunn og frisk kropp og hud.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør deg gjerne inn med en deilig, velduftende krem eller olje som får huden til å føles myk og elastisk, men ikke tro at den påvirker om du får strekk merker eller ei. Strekkmerkekremer eller andre fuktighetskremer har rett og slett ingen effekt mot strekkmerker, men en god krem kan gjøre at du føler deg bedre.

Om noe skulle fungere, måtte det være å ha et sunt kosthold som gir deg en sunn og frisk kropp og hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I teorien arver du like mange gener fra farssiden av familien din. I tillegg har du gener som hopper over en generasjon eller flere.

Anonymkode: 5a613...4d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerrs Pink
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og jeg synes det er teit med sånne svar som bemerker at de synes et svar er teit, når svaret er merket med erfaring(!) 

Noe som indikerer at ts får ta med seg det hen vil av det, helt opp til TS altså. 

Jeg svarte på det ts spurte om, selv om du ikke likte formen på svaret. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har to barn og ikke et eneste strekkmerke, smurte ikke med noen verdens ting. 

Det finns ikke et eneste produkt som kan unngå strekkmerker, sånn er det bare. Vi har vært heldige med genene, thats it. 

Anonymkode: a77ef...d83

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bio Oil er helt fantastisk, jeg har 4 barn og ikke et eneste strekkmerke. Bruker den også i ansiktet hver kveld og den funker helt supert på tørr hud😀

Anonymkode: 5ed57...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Bio Oil er helt fantastisk, jeg har 4 barn og ikke et eneste strekkmerke. Bruker den også i ansiktet hver kveld og den funker helt supert på tørr hud😀

Anonymkode: 5ed57...aac

Alle disse "jeg smurte meg og fikk ikke strekkmerker" er jo ikke mulig å bevise at var noe korrelasjon, du kan ikke vite om du ville fått like lite strekkmerker uten smøringen. Hadde du smurt deg med de 2 første og ikke med 2 to siste og sett markant endring - da kanskje begynner det å bli grunnlag for å si noe. 

Det er vel nokså godt beskrevet at man ikke kan smøre noe på toppen av huden som forhindrer strekkmerker, de sitter jo dypere ned. Det er også gener, hormoner og alder som spiller inn. 

Anonymkode: 4d0d9...dc1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tenker jeg er kun genetisk. "Ingen" i min familie får strekkmerker, jeg fikk heller ingen selv om jeg ikke smurte meg med noe som helst, og ble svær med tvillinger. Flere venninner som har smurt seg og hatt nokså liten mage i svangerskapet, har endt opp med digre merker.

Anonymkode: c557a...5f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...