Gå til innhold

Erfaringer med Janus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som har dårlig erfaring med Janus-tøy her? Jeg har noen longser og tynne gensere derfra, men alt blir småhullete etter kort tid! Først var jeg redd for at jeg kunne ha fått utøy i kommoden min, men jeg finner ikke spor av noen småkryp, og det er bare Janus-ullen det skjer med. Det er ikke snakk om noen tynnslitasje heller, det blir bare små hull i pent bruk og lite vasket tøy. Angrer på at jeg gikk til storinnkjøp før jeg visste hvor ræva kvaliteten var.

Anonymkode: ebd37...a94

Skrevet

Sokkene er visst god kvalitet på, ble spesifikt bedt om å kjøpe det merket av en som trenger nye sokker.

Skrevet

Både jeg og barna har og har hatt flere sett, synes kvaliteten er god. 

Anonymkode: 51ea7...00a

• Liker 1
Skrevet

Har bare god erfaring med Janus. Har mye som har gått i arv mellom 3 unger. 

Mindre fornøyd med Devold(utenom Active, det duger), det kan stort sett ikke arves eller gies/selges videre. Enten går sømmen opp, eller det får hull både her og der.

Anonymkode: b8416...2d2

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Janus. Det kan hende at problemet er vaskemaskinen eller vaskemiddelet ditt hvis det blir små hull i ulltøyet. Du kan jo prøve å bytte vaskemiddelmerke og evt. bruke en vaskepose. 

Skrevet

Varierende. Har hatt longser som vart hullete etter første bruk, trøya i samme settet har holdt flere år. Boxerne er kjempebra. Babyklærne er gode 

Kjøp Janus, det er det norskeste, er det ikke?

Skrevet
Lykke Li skrev (1 time siden):

Jeg er veldig fornøyd med Janus. Det kan hende at problemet er vaskemaskinen eller vaskemiddelet ditt hvis det blir små hull i ulltøyet. Du kan jo prøve å bytte vaskemiddelmerke og evt. bruke en vaskepose. 

Takk for tipset, men jeg er veldig forsiktig, og jeg har massevis av ulltøy av forskjellige merker, og Janus er det eneste jeg har problemer med. Så det er det som gjør meg oppgitt. Men jeg ser jo at dere er mange som ikke har problemer med dem, så kanskje jeg bare har hatt skikkelig uflaks!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for tipset, men jeg er veldig forsiktig, og jeg har massevis av ulltøy av forskjellige merker, og Janus er det eneste jeg har problemer med. Så det er det som gjør meg oppgitt. Men jeg ser jo at dere er mange som ikke har problemer med dem, så kanskje jeg bare har hatt skikkelig uflaks!

Kjedelig å ha uflaks uansett! Så lenge du har noe som funker så er vel det det viktigste 😊

Skrevet

Ja, men jeg tror det er glidelåsen som herper dem. 

Anonymkode: 42d32...fc0

Skrevet

Hatt strømpebukse fra Janus. God og varm, men fullstendig formløs og sklir ned. 

Anonymkode: 0e8ab...f85

Skrevet

Tipper du har fått brune biller. De er så små at nesten umerkbare, og det er larvene som spiser ull. Om små hullene er flere på rad, i litt forskjellige størrelser, så er det stor sjanse at det er brune biller du har. 

Larvene til brune biller foretrekker ren ull fremfor ull og silke blanding (som Cubus har) eller ull og polyester blandinger, så klart. De kan være forklaringen på at andre ullklær ikke berørt. Brune biller klarer ikke å spise seg gjennom tjukke ullgensere forresten, bare tynn ullundertøy.

Anonymkode: 19833...e1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipper du har fått brune biller. De er så små at nesten umerkbare, og det er larvene som spiser ull. Om små hullene er flere på rad, i litt forskjellige størrelser, så er det stor sjanse at det er brune biller du har. 

Larvene til brune biller foretrekker ren ull fremfor ull og silke blanding (som Cubus har) eller ull og polyester blandinger, så klart. De kan være forklaringen på at andre ullklær ikke berørt. Brune biller klarer ikke å spise seg gjennom tjukke ullgensere forresten, bare tynn ullundertøy.

Anonymkode: 19833...e1d

Jeg hadde brune biller (som ikke gjorde noen skade) på hybelen min under studenttiden (år og dag siden, så de kommer ikke derfra), og det er det jeg har vært redd for nå også. Den andre ullen min er silkeblandet, så det passet jo skremmende godt, hvis det er slik at de ikke liker silke... Men jeg ville ventet å finne noen spor av larvene, som f.eks. puppeskall? 

Jeg er redd for kasjmiren min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...