Gå til innhold

Hvilket regnskapsprogram bruker dere som tar regnskapet selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fiken

Anonymkode: 23870...a30

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg likte Mamut veldig godt. Da det ble Visma eAccouting byttet jeg dit og er sånn passe fornøyd. Jeg er fornøyd med at jeg får regning en gang pr år. Jeg har imidlertid skalert ned veldig etter at det ble grisedyre moduler hos dem.

Jeg har altså ikke prøvd noe annet - men den banale "kjøp og salg" biten til Fiken gjør at jeg ikke en gang har lyst å forsøke. Ikke fordi jeg er verdensmester i regnskap men fordi jeg har en viss erfaring, og det blir for neddummet for min del.

Med den relativt nye funksjonen der man kan scanne bilagene med mobilapp er Visma eAccounting perfekt for mitt formål.

Skrevet

Ryddet for reklame og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet
Blondie65 skrev (På 10.5.2022 den 8.10):

Jeg likte Mamut veldig godt. Da det ble Visma eAccouting byttet jeg dit og er sånn passe fornøyd. Jeg er fornøyd med at jeg får regning en gang pr år. Jeg har imidlertid skalert ned veldig etter at det ble grisedyre moduler hos dem.

Jeg har altså ikke prøvd noe annet - men den banale "kjøp og salg" biten til Fiken gjør at jeg ikke en gang har lyst å forsøke. Ikke fordi jeg er verdensmester i regnskap men fordi jeg har en viss erfaring, og det blir for neddummet for min del.

Med den relativt nye funksjonen der man kan scanne bilagene med mobilapp er Visma eAccounting perfekt for mitt formål.

Hvorfor er det et problem at det er "neddummet"? Om du vil opprette frie posteringer i stedet for å gjøre det enklest mulig har du full mulighet til det også i Fiken.

Gjest Blondie65
Skrevet
PetterKanin skrev (10 timer siden):

Hvorfor er det et problem at det er "neddummet"? Om du vil opprette frie posteringer i stedet for å gjøre det enklest mulig har du full mulighet til det også i Fiken.

Det er et problem for MEG.

Skrevet
Blondie65 skrev (2 timer siden):

Det er et problem for MEG.

Det har jeg forstått. Spørsmålet var hvorfor det er et problem?

Gjest Blondie65
Skrevet
PetterKanin skrev (21 timer siden):

Det har jeg forstått. Spørsmålet var hvorfor det er et problem?

Det står i det opprinnelige innlegget. Jeg har en viss erfaring med regnskap og er vant til å forholde meg til kreditt og debet og balanse. Jeg trenger ikke forenklingen.

Skrevet
Blondie65 skrev (55 minutter siden):

Det står i det opprinnelige innlegget. Jeg har en viss erfaring med regnskap og er vant til å forholde meg til kreditt og debet og balanse. Jeg trenger ikke forenklingen.

Som du på ingen måte må bruke. Så da sitter du igjen med å rent prinsipielt være imot brukervennlighet, som jo er en ærlig sak det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Som du på ingen måte må bruke. Så da sitter du igjen med å rent prinsipielt være imot brukervennlighet, som jo er en ærlig sak det 

Kan ikke du fortelle hva du synes er bra med Fiken da?

Anonymkode: 5f4af...b38

AnonymBruker
Skrevet

PowerOffice Go, brukt Visma eAccounting og, men PO Go er mye mer brukervennlig. 

Anonymkode: 6e9f2...743

Gjest Blondie65
Skrevet
PetterKanin skrev (23 minutter siden):

Jeg har vært helt ærlig på at jeg ikke kjenner Fiken. Jeg reagerer på reklamen deres. For meg sier reklamen "Dersom du kjenner til regnskap er dette ikke programmet for deg". Er ikke det fint da?

Det fremkommer ikke av reklamen deres at dette er et program for dem som vet hva kreditt og debet er. Det fremkommer heller ikke av reklamen at man kan velge annet enn kjøp og salg. Jeg gjentar: jeg har ikke brukt Fiken - jeg sier bare at det ikke appellerer til meg, overhodet!

Skrevet
Blondie65 skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært helt ærlig på at jeg ikke kjenner Fiken. Jeg reagerer på reklamen deres. For meg sier reklamen "Dersom du kjenner til regnskap er dette ikke programmet for deg". Er ikke det fint da?

Det fremkommer ikke av reklamen deres at dette er et program for dem som vet hva kreditt og debet er. Det fremkommer heller ikke av reklamen at man kan velge annet enn kjøp og salg. Jeg gjentar: jeg har ikke brukt Fiken - jeg sier bare at det ikke appellerer til meg, overhodet!

Så reklamen er altså hele grunnlaget?

Gjest Blondie65
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Så reklamen er altså hele grunnlaget?

Ja, det står da tydelig i mitt hovedinnlegg at jeg ikke har prøvd det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kan ikke du fortelle hva du synes er bra med Fiken da?

Anonymkode: 5f4af...b38

Brukervennligheten, så å si alt er intuitivt, og man får gjerne opplyst om man prøver å føre noe på en uvanlig konto i et ENK.

At noen ikke liker Fiken er selvsagt en ærlig sak. Det at ingen kan begrunne det skikkelig synes jeg imidlertid er litt rart.

Skrevet
Blondie65 skrev (4 minutter siden):

Ja, det står da tydelig i mitt hovedinnlegg at jeg ikke har prøvd det.

Det sto også at det var fpr neddummet. Jeg spurte hvorfor dette var et problem. Du har valgt ikke å svare på det. Hvorfor ikke bare skrive "vet ikke"?

Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det sto også at det var fpr neddummet. Jeg spurte hvorfor dette var et problem. Du har valgt ikke å svare på det. Hvorfor ikke bare skrive "vet ikke"?

Jeg har forklart nok nå. Jeg kan selvsagt ikke gå mer i dybden på et program jeg ikke har prøvd, men som på reklamen forteller meg at det virker neddummet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 20.25):

Jeg bruker fiken. Er det noe som billigere og fungerer like bra?

Anonymkode: 0a1d1...4dd

Jeg bruker mannen. Han har virket bra til nå. Bortsett fra i år som det ble restskatt. Vurderer å bytte han ut. Vil heller ha penger tilbake. 

Anonymkode: 849b2...e18

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 22.28):

Jeg er borti mange regnskapssystem via jobb. Favorittene er PowerOffice og Tripletex. 
De jeg liker dårligst er Mamut, Fiken, Visma eAccounting (skrekk og gru) og tilsvarende «billige» systemer. 

Anonymkode: 5fe1e...3c1

Hvorfor misliker du Fiken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...