AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Utleiemegleren ønsker å vite inntekt før skatt i måneden når man fyller ut interesseskjema. Jeg lurer egentlig på om det i praksis er mulig å lyve her? Om jeg legger på 10k ekstra for å øke sjansene for å bli utvalgt til en leilighet med mange interessenter? Jeg har gode referanser og har klart å betale husleia helt fint i alle år, men de går vel bare etter inntekt før skatt når de velger ut hvem de ønsker å leie til? Verste som kan skje er at de finner ut at det ikke stemmer - men skal man sende inn lønnsslipper? Noen som vet? Anonymkode: d9a03...7ed
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 De tar jo kredittsjekk og får tall fra skatteligningen. Anonymkode: 75fc5...6a7 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utleiemegleren ønsker å vite inntekt før skatt i måneden når man fyller ut interesseskjema. Jeg lurer egentlig på om det i praksis er mulig å lyve her? Om jeg legger på 10k ekstra for å øke sjansene for å bli utvalgt til en leilighet med mange interessenter? Jeg har gode referanser og har klart å betale husleia helt fint i alle år, men de går vel bare etter inntekt før skatt når de velger ut hvem de ønsker å leie til? Verste som kan skje er at de finner ut at det ikke stemmer - men skal man sende inn lønnsslipper? Noen som vet? Anonymkode: d9a03...7ed Utleiemegler vil like før kontraktskriving dobbeltsjekke din økonomi med kredittsjekk. Der står det inntekt formue skatt. Så nei ingen vits å lyve på inntekt. Anonymkode: cd1c4...39e 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Hva er poenget når de kredittsjekker? Anonymkode: 7cf82...256
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 Jeg står litt i stampe hos utleiemegleren selv.Men det er fordi jeg går på aap.Hvor fører jeg opp det liksom?Har jeg noen sjans? Anonymkode: 43906...62d
Gjest Chroma Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Det stemmer at de kredittsjekker, jeg har leid gjennom de tidligere.
Gjest Chroma Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg står litt i stampe hos utleiemegleren selv.Men det er fordi jeg går på aap.Hvor fører jeg opp det liksom?Har jeg noen sjans? Anonymkode: 43906...62d Jeg gikk på aap da jeg leide gjennom de, men jeg hadde samboer med god inntekt. Skal du leie alene?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 Ja.Samlivsbrudd.Har dog en god del på sparing etter han kjøper meg ut fra felles bolig Anonymkode: 43906...62d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja.Samlivsbrudd.Har dog en god del på sparing etter han kjøper meg ut fra felles bolig Anonymkode: 43906...62d tipser igjen om å høre med NAV jeg da... Anonymkode: 94e36...d61
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #10 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): De tar jo kredittsjekk og får tall fra skatteligningen. Anonymkode: 75fc5...6a7 Ja, men la oss si at jeg nettopp har fått lønnsøkning? Og hvordan velger de egentlig ut hvem som får leie? Betyr det noe i det hele tatt hva man skriver under "om oss"? I praksis så er det mao helt umulig for meg som er alene å leie en bolig (som jeg beviselig kan betjene leien uten problemer) når jeg konkurrerer mot par som har dobbel inntekt da? Anonymkode: d9a03...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå