Gå til innhold

Lyve på inntekt Utleiemegleren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utleiemegleren ønsker å vite inntekt før skatt i måneden når man fyller ut interesseskjema. Jeg lurer egentlig på om det i praksis er mulig å lyve her? Om jeg legger på 10k ekstra for å øke sjansene for å bli utvalgt til en leilighet med mange interessenter? Jeg har gode referanser og har klart å betale husleia helt fint i alle år, men de går vel bare etter inntekt før skatt når de velger ut hvem de ønsker å leie til? 

Verste som kan skje er at de finner ut at det ikke stemmer - men skal man sende inn lønnsslipper? Noen som vet? 

Anonymkode: d9a03...7ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar jo kredittsjekk og får tall fra skatteligningen.

Anonymkode: 75fc5...6a7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utleiemegleren ønsker å vite inntekt før skatt i måneden når man fyller ut interesseskjema. Jeg lurer egentlig på om det i praksis er mulig å lyve her? Om jeg legger på 10k ekstra for å øke sjansene for å bli utvalgt til en leilighet med mange interessenter? Jeg har gode referanser og har klart å betale husleia helt fint i alle år, men de går vel bare etter inntekt før skatt når de velger ut hvem de ønsker å leie til? 

Verste som kan skje er at de finner ut at det ikke stemmer - men skal man sende inn lønnsslipper? Noen som vet? 

Utleiemegler vil like før kontraktskriving dobbeltsjekke din økonomi med kredittsjekk. Der står det inntekt formue skatt. Så nei ingen vits å lyve på inntekt.

Anonymkode: cd1c4...39e

• Liker 1
Skrevet

Hva er poenget når de kredittsjekker?

Anonymkode: 7cf82...256

Skrevet

Jeg står litt i stampe hos utleiemegleren selv.Men det er fordi jeg går på aap.Hvor fører jeg opp det liksom?Har jeg noen sjans?

Anonymkode: 43906...62d

Skrevet

Det stemmer at de kredittsjekker, jeg har leid gjennom de tidligere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg står litt i stampe hos utleiemegleren selv.Men det er fordi jeg går på aap.Hvor fører jeg opp det liksom?Har jeg noen sjans?

Jeg gikk på aap da jeg leide gjennom de, men jeg hadde samboer med god inntekt. Skal du leie alene? 

Skrevet

Ja.Samlivsbrudd.Har dog en god del på sparing etter han kjøper meg ut fra felles bolig

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja.Samlivsbrudd.Har dog en god del på sparing etter han kjøper meg ut fra felles bolig

tipser igjen om å høre med NAV jeg da...

Anonymkode: 94e36...d61

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De tar jo kredittsjekk og får tall fra skatteligningen.

Anonymkode: 75fc5...6a7

Ja, men la oss si at jeg nettopp har fått lønnsøkning? 

Og hvordan velger de egentlig ut hvem som får leie? Betyr det noe i det hele tatt hva man skriver under "om oss"? I praksis så er det mao helt umulig for meg som er alene å leie en bolig (som jeg beviselig kan betjene leien uten problemer) når jeg konkurrerer mot par som har dobbel inntekt da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...