Gå til innhold

Gravide som har tatt to vaksinedoser i graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har nettopp tatt dose to. Er i uke 21. Jeg vil gjerne høre noen betryggende ord fra andre som har tatt to doser uten komplikasjoner 🥰

Anonymkode: e7c90...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er mange. Spent på om det blir en tredje 

Anonymkode: 27d0c...1bd

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok første dose i uke 13 (Pfizer), og andre dose i uke 17 (moderna). Fikk vondt i armen etter første dose, og merket absolutt ingenting etter andre dose.

Har heller ikke merket noe etter det, og er i uke 26 nå. Fosteret er aktivt, akkurat som de to barna jeg har fra før var da de lå i magen.

Anonymkode: b5d4d...6bb

• Liker 2
Skrevet

Takk skal dere ha, det var aldri tvil om å følge rådene, men det føles litt ubehagelig like etterpå. Jeg vet jo egentlig ingenting om risikoen for barnet i magen. Tok pfizer for å minimere bivirkningene da.

Anonymkode: e7c90...907

Skrevet

Sto det ikke i dag at Tyskland ikke vil gi moderna til gravide lenger? Synes det virker risikofylt å ta vaksinen som gravid.

Anonymkode: 74679...577

• Liker 3
Skrevet

Tok dose 1 (Pfizer) uke 15 og dose 2 (Pfizer) uke 20. Fikk bare litt vondt i armen :)

Anonymkode: 6f0df...32f

Skrevet

Dose en i uke to og dose to i uke 14. Moderna. Litt feber og verk i armen som gikk over på et døgn. Vært på OUL etter det og alt ser fint ut. Uke 22 nå og mageboeren er veldig aktiv.

Anonymkode: b3b17...234

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er mange. Spent på om det blir en tredje 

Anonymkode: 27d0c...1bd

Det skal gå 6 mnd fradose2 til 3 så tenker du skal være "heldig" for å få til 3 dose

Anonymkode: 0a8cd...b3e

Skrevet

Hvordan kan vi vite? Dette er jo nytt for alle. Resultatet ser vi om 1-10 år når barna blir født og vokser opp.

Anonymkode: d25c2...cba

• Liker 1
Skrevet

Jeg kastet meg rett på bølgen i det de anbefalte gravide å ta den, for jeg er veldig pro vaksine. Er i uke 34 nå. Første dose i slutten av august, og siste i slutten av september. Begge var Moderna, men ser at Tyskland ikke anbefaler det lenger f.eks. Kjente det godt på stikkstedet første gangen, spesielt fordi jeg sover på den armen😅 Synes det satt i en stund, men det er overkommelig.

Etter dose to syntes jeg armen var ekstra vond, men det gikk over fortere. Hadde "febersmerter" i hele kroppen fra jeg skulle legge meg til sånn midt på dagen etter. 

Jeg var så klart supernervøs for å ta vaksinedosene, men det var full fest i magen etter begge stikkene, og alt har vært supert på ultralyder i etterkant😊

Anonymkode: a32c6...3ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...