AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Hei, jeg jobber i helsevesenet og har hektiske dager. Jeg elsker jobben min og liker at det er mye å gjøre. Gode kollegaer og er alltid i godt humør av å skulle på jobb. Jeg studerer også ved siden av, samlingsbasert videreutdanning. Det er 1 uke av gangen (på zoom denne høsten). Da har jeg fri fra jobb og skal sitte hjemme og studere. MEN så kommer problemet…. Når jeg har fri så får jeg ikke sove om kveldene… jeg klarer ikke stå opp på dagen. Jeg blir mer og mer «nede» utover uken. I dag er det onsdag og jeg skulle hatt 3 dager med zoom undervisning. Isteden har det vært 3 dager med å sove hele dagene. I dag har jeg fortsatt ikke klart å stå opp! Kl er 19 og jeg ligger fortsatt under dyna i et mørkt rom…. Føler meg tom og at ingenting betyr noe. Hva er dette for noe??? Anonymkode: c9f11...f5a
Gjest Elder Millennial Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 Når man er overarbeidet over tid så er det fort at luften går litt ut når man endelig får slappet av. Prøv å senk kravene og kutt ut «unødvendige» ting en tid fremover, du behøver tydeligvis å ta det litt mer med ro en stund.
Winterair Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Jeg skjønner helt hvordan du føler deg, for jeg føler på det samme nå til dags. Så tilfeldigvis en Youtube-video i dag om symptomene til "burn out" (som det heter på engelsk), altså utbrenthet. Og det er kanskje noe du opplever også. Du jobber mye i helsevesenet, du studerer ved siden av og har et hektisk liv med mye som skjer til tider. Alt dette stresset kan da resultere i at man blir helt utbrent, og man mister all energi og livsglede. Jeg tror derfor kanskje dette kan være noe du føler på, i og med at du ikke klarer å stå opp og bare ligger i rommet ditt uten å gjøre noe, og føler bare at livet er meningsløst. På den videoen jeg så på, som heter "6 Signs You're Burnt Out, Not Lazy", så ble det nevnt symptomene: - Følelsen av at man er helt koblet av verden. Man føler ikke mening på livet og på ting man gjør. - Man pleide å være motivert og hadde et lidenskap og interesse for det man gjorde. - Man er lei, humørsyk og bare føler seg rar og tom. - Man føler seg syk med for eksempel hodepine, trøtthet, mageproblemer og/eller kvalme. - Og ikke minst at man har et ødelagt søvnrytme. Så, om du føler på noen (kanskje alle?) av disse symptomene, kan det rett og slett hende at du er utbrent. Da kan du selv prøve å finne ut hvorfor er du så utbrent. Er det jobben? Er det studiene? Er det begge? Er det noe som skjer på jobben? Er det noe som skjer hjemme? Og når du har funnet ut hvorfor, kan du da ta tak i det problemet, forhåpentligvis endre på det og bli bedre og få den motivasjonen igjen 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Sånn ble jeg en periode og, viste seg at jeg faktisk var alvorlig deprimert. Dro jo på jobb, men når jeg hadde fri lå jeg i sengen hele dagen. Lurt å sjekke at du får i deg nok vitaminer. Lag rutiner på at du må komme deg opp og ut en gang i løpet av dagen, og forsøk å ha avtaler med andre du ikke kan bryte. For meg kan det hjelpe å bare ta en telefon for å bryte kjipe tanker. Anonymkode: d3064...5f6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 Tusen takk for svar dere ❤️ Det har liksom ikke falt meg inn, for jeg elsker jo jobben min og brenner virkelig for den. Men det er akkurat som om jeg lever kun for den nå. Kanskje jeg faktisk jobber for mye ja. At alt blir for mye. Takk skal dere ha for at dere leste og svarte meg. Anonymkode: c9f11...f5a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 Det høres kjent ut. Jeg også jobber ca 50% i helsevesen, og studerer på heltid, har 3 barn og det som hører med. På fridager blir jeg helt apatisk. Orker ingenting. Når jeg egentlig skal lese så ender jeg opp med å sitte og lese alt annet enn pensum. Jeg tror nok at det er det at jeg er overarbeidet, men midt i eksamensperioden nå så finnes det ikke andre alternativer. Tror vi må bli flinkere til å ta bedre vare på oss og unne oss egentid med god samvittighet. Anonymkode: 2f5dd...80c 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 Det høres ut som du er på god vei til å bli utbrent. Anonymkode: ca95d...cc1
Mariell1995 Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 Håper du kan kontakte legen din angående dette ♥️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå