AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Min eksmann og far til mine barn har over lengre tid sitter fengslet. Jeg har uten videre antatt at han ikke har hatt inntekt i denne tiden. Da han ble løslatt søkte jeg om bidrag, og jeg fikk da informasjon om at han hadde hatt høy inntekt de siste månedene. Jeg søkte om å få bidraget etterbetalt for de tre siste månedene. Jeg begrunnet dette med at jeg ikke var klar over at han hadde inntekt og dermed ikke søkte om bidrag tidligere. Denne søknaden ble avslått da det ikke var «særlige grunner». har noen erfaringer med hva som skal til for å få bidraget etterbetalt? Hva er «særlige» grunner? Anonymkode: 11f94...8ca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min eksmann og far til mine barn har over lengre tid sitter fengslet. Jeg har uten videre antatt at han ikke har hatt inntekt i denne tiden. Da han ble løslatt søkte jeg om bidrag, og jeg fikk da informasjon om at han hadde hatt høy inntekt de siste månedene. Jeg søkte om å få bidraget etterbetalt for de tre siste månedene. Jeg begrunnet dette med at jeg ikke var klar over at han hadde inntekt og dermed ikke søkte om bidrag tidligere. Denne søknaden ble avslått da det ikke var «særlige grunner». har noen erfaringer med hva som skal til for å få bidraget etterbetalt? Hva er «særlige» grunner? Anonymkode: 11f94...8ca Etter hva jeg har hørt så er det vanskelig å få etterbetalt bidrag.. Anonymkode: 3a581...7ed
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Etter hva jeg har hørt så er det vanskelig å få etterbetalt bidrag.. Anonymkode: 3a581...7ed Ja, det forstår jeg, men jeg lurer veldig på hva nav mener med «særlige grunner». Jeg har ikke hatt mulighet til å søke før da jeg uten videre antok at man ikke får utbetalt lønn når man er innsatt i fengsel. Anonymkode: 11f94...8ca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke hatt mulighet til å søke før da jeg uten videre antok at man ikke får utbetalt lønn når man er innsatt i fengsel. Selvsagt har du hatt mulighet til å søke før. Du har latt være å søke pga. en feilantakelse fra din side. Anonymkode: 4fb8a...f8b 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 Burde du ikke ha søkt uavhengig av hva du trodde han hadde mens han satt fengslet? Synes ikke det høres ut som du har en særlig grunn. Anonymkode: 49493...107
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selvsagt har du hatt mulighet til å søke før. Du har latt være å søke pga. en feilantakelse fra din side. Anonymkode: 4fb8a...f8b Som du sikkert forsto, dette er ikke grunnlag for at en klage blir hensyntatt. Anonymkode: 4fb8a...f8b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Det kan vel være grunner som at bidragsyter har løyet om inntekt kanskje? Eller om du har vært alvorlig syk/innlagt på sykehus eller andre ting som gjør at du ikke har hatt mulighet til å søke Anonymkode: 886a8...304
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 Ok, omformulering: Ingen har informert meg om at han er i jobb. Jeg visste ikke at han jobbet, jeg ble kun informert om at bidraget stoppet ettersom han sonet en lengre straff i fengsel. Barnefar og barna/jeg har ingen kontakt. Det var nav som informerte meg (for mange år siden) om at bidraget stoppet fordi han sonet og var uten inntekt. Jeg fikk så brev om at han var løslatt og dermed søkte jeg om bidrag. Først da kommer det frem at han har vært i jobb med inntekt mens han har sonet. Anonymkode: 11f94...8ca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, omformulering: Ingen har informert meg om at han er i jobb. Jeg visste ikke at han jobbet, jeg ble kun informert om at bidraget stoppet ettersom han sonet en lengre straff i fengsel. Barnefar og barna/jeg har ingen kontakt. Det var nav som informerte meg (for mange år siden) om at bidraget stoppet fordi han sonet og var uten inntekt. Jeg fikk så brev om at han var løslatt og dermed søkte jeg om bidrag. Først da kommer det frem at han har vært i jobb med inntekt mens han har sonet. Anonymkode: 11f94...8ca Ja, og som du sier så mener nav at det ikke er en god nok grunn. Eneste grunnen nav godtar er vel at du har vært for syk/innlagt et sted el. uten mulighet for å søke. Anonymkode: 3a581...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå